Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Item
    Continuity in Teaching of Foreing Languages in General Education Schools
    (Sumy State University, 2019) Жулавська, Ольга Олександрівна; Жулавская, Ольга Александровна; Zhulavska, Olha Oleksandrivna; Yehorova, A.
    Сучасні освітні тенденції та спрямування навчання на глобалізацію та масштабну інтеграцію в світовий простір, вимагають від громадян України досконалого знання іноземних мов. Сьогодні питання про вивчення мови стоїть надзвичайно гостро, тому в ході реформування освітньої системи, загальні зусилля спрямовані на пошук найбільш досконалого та якісного способу викладання іноземної мови. Задля того, щоб процес вивчення мови був найбільш ефективним та якісним, в освітньому процесі повинна бути забезпечена цілісність, неперервність та наступність. Наступність виявляється в послідовності й системності розташування навчального матеріалу, зв’язку та узгодженості ступенів та етапів навчальновиховної роботи, яка забезпечується при переході в вузькому сенсі від одного заняття до іншого, та в більших масштабах від одного року навчання до наступного, від однієї ланки до іншої. Саме забезпечення наступності у викладанні є обов’язковою умовою для осмислення вивченого на глибшому рівні, підкріплення отриманих знань новими, розкриття нових зв'язків, завдяки чому поступово підвищується якість знань, вмінь та навичок, вдосконалюється рівень володіння іноземною мовою та розширюється загальний запас фонових знань. У статті розглядається наступність як один із обов’язкових принципів викладання та навчання іноземної мови в загальноосвітній школі. Особливу увагу приділено дослідженню забезпечення принципу наступності при переході з ланки "початкова школа" до ланки "середня школа". Аналіз сучасної освітньої системи виявив, що принцип наступності в викладанні іноземної мови часто нівелюється та не дотримується при переході з початкової до середньої школи. Внаслідок цього виникає значна кількість проблем у навчальному процесі, які потребують нагальної розробки шляхів вирішення та їх впровадження на практиці. Дотримання принципу наступності у викладанні іноземної мови при переході з початкової до середньої школи – це одне з найважливіших питань у сучасній українській педагогіці та методиці викладання іноземних мов, так як саме цей етап відзначається значною кількістю особливостей, які необхідно враховувати задля успішного забезпечення неперервності, системності та послідовності загального навчального процесу.
  • Item
    Means of verbal influence in English mediа теxts. Dualism of influence
    (Sumy State University, 2018) Жулавська, Ольга Олександрівна; Жулавская, Ольга Александровна; Zhulavska, Olha Oleksandrivna; Yehorova, A.
    Стаття присвячена вивченню засобів мовленнєвого впливу, що використовуються в англомовних медійних текстах. В центрі уваги знаходяться засоби мовленнєвого впливу, що належать до різних мовних рівнів: фонологічного, лексико-семантичного та морфо-синтаксичного. Виявлено, що це явище може мати різноманітні види, але загалом всі досліджувані одиниці можна розділити на дві чисельні групи: засоби вербального впливу, що мають негативний характер та засоби, які мають позитивний характер. На основі цього розподілу було зроблено висновок про дуальність явища мовленнєвого впливу та його здатність амбівалентно впливати на суспільство.
  • Item
    Translation Special Features of Metaphoric Expressions in Modern English Political Discourse
    (Sumy State University, 2018) Жулавська, Ольга Олександрівна; Жулавская, Ольга Александровна; Zhulavska, Olha Oleksandrivna; Zakharchenko, Yu.V.
    Metaphor as one of the most effective means of conveying expressiveness, evaluativity, aggressiveness, polemics and manipulations in a political language was studied. Metaphor was proved to act as a sufficiently veiled means of persuasion, acceptance or, conversely, the rejection of certain political positions. The question of translation of metaphorical expressions was proved to be not fully resolved in our time. The metaphorical unit in political communication was stated to be a problem for an interpreter itself through its versatility and the presence of not only a certain concept that lies in its basis but also a pragmatic component. To achieve an adequate translation of metaphorical expressions in English political discourse, translation transformations (permutations, replacements, addition, deletions, etc.) were offered to be used. The following translation strategies, which are considered to be standardized were examined: literal (full) translation, omission / addition, replacement of the metaphorical unit of the source language with the equivalent of the target language and traditional equivalent.
  • Item
    Translation transformations in the interpretation process of nominations representing the concept terrorism (based on British and Ukrainian newspaper discourse)
    (Sumy State University, 2017) Жулавська, Ольга Олександрівна; Жулавская, Ольга Александровна; Zhulavska, Olha Oleksandrivna; Piantkovska, A.
    The article describes the translational aspects of interpretation process of the concept TERRORISM in British and Ukrainian newspaper discourses, namely the use of translation transformations. It shows detailed analysis of dictionary definitions of concept nominations and related notions that represent everyday notion of the concept. Particular attention is paid to the principles of using translation transformations while interpreting naming units that are structural components of the concept TERRORISM and the causes of this process.
  • Item
    Структурно-семантичний аналіз концепту «FASHION »
    (Сумський державний університет, 2014) Жулавська, Ольга Олександрівна; Жулавская, Ольга Александровна; Zhulavska, Olha Oleksandrivna; Довгополова, А.; Коробка, А.
    У статті розглядаються проблеми вербалізації концепту FASHION. Проаналізована структура та складові елементи концепту. Визначена ядерна та периферійна зона концепту, що аналізується Проведений семантичний аналіз лексем, що складають синонімічний ряд імені концепту номінації fashion. Визначений етимон концепту FASHION.
  • Item
    Визначення та структура концепту "тероризм"
    (Сумський державний університет, 2013) Жулавська, Ольга Олександрівна; Жулавская, Ольга Александровна; Zhulavska, Olha Oleksandrivna
    У статті розглянуті різноманітні підходи до визначення поняття концепту в цілому. Проаналізовані підходи до визначення структури концептів з позицій різноманітних лінгвістичних шкіл. В результаті визначена структура концепту «тероризм». При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31921
  • Item
    Засоби вербалізації концепту "тероризм" у сучасному британському газетному дискурсі
    (2011) Жулавська, Ольга Олександрівна; Жулавская, Ольга Александровна; Zhulavska, Olha Oleksandrivna
    В статті розглядаються проблеми вербалізації концепту ТЕРОРИЗМ різними лексичними та синтаксичними засобами. Аналізується структура засобів вербалізації концептів. Розглядаються такі засоби вербалізації, як слова, вільні словосполучення, фразеологізми, якими концепт ТЕРОРИЗМ представлений у британському газетному дискурсі. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27843
  • Item
    Кількісний аналіз частотності актуалізації ознак повсякденного поняття "тероризм" у сучасному британському газетному дискурсі
    (Видавництво СумДУ, 2012) Жулавська, Ольга Олександрівна; Жулавская, Ольга Александровна; Zhulavska, Olha Oleksandrivna
    Стаття присвячена кількісному аналізу частотності актуалізації ознак повсякденного поняття ТЕРОРИЗМ у сучасному британському газетному дискурсі. На основі статистичних підрахунків встановлені ознаки високоймовірнісного та слабкоймовірнісного імплікаціонала повсякденного поняття ТЕРОРИЗМ, виявлені типові та нетипові члени слотів акціонального фрейму повсякденного поняття ТЕРОРИЗМ. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25185
  • Item
    Синонімічний ряд імені концепту тероризм
    (Видавництво СумДУ, 2007) Жулавська, Ольга Олександрівна; Жулавская, Ольга Александровна; Zhulavska, Olha Oleksandrivna
    In this article the synonymic line of the concept`s TERRORISM key-word is analysed. This gives an opportunity to distinguish the differential features of the analysed concept. These marks are found out in the component analysis of nominations, which constitute this synonymic line. The received results give an opportunity to refine the frame structure of the notional component of the concept TERRORISM. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1390