Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Item
    The Effect of Job Satisfaction on Work Accidents: Empirical Study in Algerien Electricity and Gas Company − Hassi Messaoud
    (Academic Research and Publishing UG, 2023) Youcef, A.
    Нещасні випадки на виробництві є проблемою громадського здоров'я; необхідно проводити дослідження, які сприяють профілактиці нещасних випадків і зміцненню здоров'я. Також вважається компанією з електроенергетики та газу. Передача електроенергії є сектором, у якому працює понад 82 тисячі співробітників, а кількість клієнтів сягає понад 11 мільйонів споживачів електроенергії та понад 7 мільйонів клієнтів газу, і звертається до багатьох галузей роботи та професії. Однак воно страждає від великої кількості нещасних випадків на виробництві. З цією метою це дослідження намагалося визначити вплив задоволеності роботою на нещасні випадки на виробництві в Алжирській електроенергетичній і газовій компанії – Передача електроенергії – Хассі Мессауд. Досліджувана популяція включала всіх працівників, які працюють у відділах експлуатації та кадрових ресурсів Алжирської електроенергетичної та газової компанії. Було використано випадкову вибірку, яка складалася зі 120 працівників, і було повернуто 101 анкету, що представляло (84,16 відсотка) вибірку в цілому. Результати дослідження показали, що існує взаємозв’язок між задоволеністю роботою та нещасними випадками на виробництві в компанії з передачі електроенергії Алжирської електроенергетичної та газової компанії Hassi Messaoud на рівні (0,05). середні показники демонструють, що працівники досліджуваного закладу мали високий рівень сприйняття поняття задоволеності роботою та її аспектів, про що свідчить середній бал 3,72. математичним середнім, рівень сприйняття працівником використання профілактичних заходів для зменшення нещасних випадків на виробництві в досліджуваній установі (середній) У досліджуваній установі це вказує на те, що середнє значення нещасних випадків на виробництві становить 3,12, немає різниця на рівні (0,05) у кількості нещасних випадків на виробництві, що можна віднести до демографічних факторів (стать, вік, освітній рівень, досвід, робоче місце). Майбутні дослідження мають бути досліджені для зменшення нещасних випадків на виробництві; необхідні подальші зусилля для розуміння численних аспектів, що стосуються різноманітних секторів економіки та різних сфер.
  • Item
    National Health Insurance Scheme Services and Patient Satisfaction: The Nigerian Experience
    (Sumy State University, 2022) Egbon, H.O.; Adekunle, S.A.
    Healthcare delivery in the present day involves not just treating the patient but also paying attention to the overall satisfaction the patient derives while obtaining the service. This has made satisfaction in healthcare services a top priority for both healthcare professionals and patients. However, the costs of healthcare services continue to be key sources of hardship for many households, hence the introduction of the National Health Insurance Scheme (NHIS) service in Nigeria to lessen the financial burden of accessing healthcare. The study investigated how patient satisfaction is impacted by NHIS service in a teaching hospital in Nigeria. The population consists of all enrollees of NHIS at the University of Benin Teaching Hospital (UBTH). Copies of the questionnaire used for the study were administered to NHIS enrollees seeking medical care in three departments of the hospital, namely: General out-patient, Maternity, and Dental. Out of the 200 questionnaires administered, 182 (General out-patient department – 79, Maternity department – 52, and Dental – 51) were found usable. To access the patients in the aforementioned departments of UBTH, convenience sampling, a form of non-probability sampling method, was applied. The method was chosen because it allows for simple access to and contact with target respondents. Multiple regression analysis was used to establish the statistical significance and relationship between patient satisfaction and NHIS services, such as accessibility, empathy, reliability, tangibility, responsiveness, and waiting time. The study found that accessibility, reliability, and waiting time have a significant impact on patient satisfaction with NHIS services. The study recommends that a more efficient and sustainable model should be designed and implemented in hospitals to minimise waiting time by engaging more health professionals and experts, as well as re-engineering the existing patient flow should be incorporated into the model. The study concludes that empirically investigating the quality of NHIS services and patient satisfaction in healthcare is important in several ways. First, it increases our understanding of service quality and patient satisfaction in particular, as well as service marketing in general, thereby laying the groundwork for future research. Secondly, the management of healthcare organisations will be able to spot any unsatisfactory service elements, which will serve as the basis for designing effective strategies to raise service quality in the healthcare industry.
  • Item
    Employee Satisfaction and Motivation of Retail Store Employees
    (Sumy State University, 2022) Machova, R.; Zsigmond, T.; Zsigmondova, A.; Seben, Z.
    Попри стрімкий інноваційно-технологічний розвиток, людський капіталу є основним активом та рушійною силою розвитку бізнес-середовища Авторами наголошено, що ефективність використання людського капіталу впливає на результативність бізнесу. У статті відмічено, що головними функціями управління людськими ресурсами є мотивація, планування та організація. Головною метою дослідження є визначення головних детермінант мотивації кадрового капіталу в секторі роздрібної торгівлі залежно від типу поколінь (Х, У, Z). У роботі зазначено, що працівник з високим рівнем мотивації є основою для досягнення цілей компанії, оскільки мотивація співробітників сприяє підвищенню рівня задоволеності та лояльності клієнтів. За результатами дослідження встановлено, що найбільш поширеним інструментом мотивації є фінансові стимули у вигляді підвищення заробітної плати чи додаткових бонусів. Авторами не виявлено відмінностей у мірі задоволеності заробітною платою між поколіннями. У ході дослідження визначено, що співробітники є менш задоволеними спілкуванням на робочому місці та стилем керівництва. При цьому вони не мають права приймати рішення та не відчувають приналежності до робочого місця. У порівнянні зі старшими поколіннями, представники покоління Z є менш задоволеними гарантіями зайнятості. Більшість працівників сектору роздрібної торгівлі не вважає свою роботу цікавою чи різноманітною. У результаті дослідження авторами встановлено, що працівники вважають темп праці надто прискореним, хоча вони є достатньо підготовленими до виконуваної роботи. Результати проведеного опитування засвідчили, що більшість респондентів не погоджуються з наявним стилем зворотного зв'язку з менеджментом. Представники покоління Z вважають, що вони можуть адекватно використовувати свої знання та навички на робочому місці. При цьому у порівнянні зі старшими поколіннями, покоління Z, загалом, піддається переважно критиці, ніж похвалі.
  • Item
    Задоволеність цільової аудиторії рекламних комунікацій як чинник соціалізації
    (Сумський державний університет, 2019) Яненко, Ярослав Васильович; Яненко, Ярослав Васильевич; Yanenko, Yaroslav Vasylovych
    У статті визначено особливості задоволеності цільової аудиторії рекламних комунікацій як одного з важливих чинників сучасної соціалізації: це наявність зв’язку між задоволеністю цільової аудиторії і контентом реклами, зокрема її героями, які демонструють соціально схвалювані моделі поведінки. З’ясовано, що основною особливістю соціалізаційного впливу рекламних відеороликів на цільову аудиторію є трансляція в них нових знань, цінностей, соціальних норм, зразків та моделей поведінки тощо. Уточнено основні аспекти задоволеності цільової аудиторії сучасних рекламних комунікацій, зокрема це задоволеність власною фізіологією, задоволеність роботою, задоволеність заповненням власного вільного часу та задоволеність від повсякденного життя як способу досягнення різних благ. Особлива увага приділяється визначенню рівнів задоволеності респондентів у процесі комунікації з рекламними повідомленнями.
  • Item
    New and innovative solutions for improving tourism education and raising satisfaction of students in Armenia
    (Sumy State University, 2018) Tovmasyan, G.
    Основною метою дослідження є виявлення прогалин та проблем освіти в галузі туризму, оцінювання рівня задоволеності студентів Вірменії результатами та технологіями освітнього процесу. Методичними інструментами дослідження стали статистичні методи та SWOT-аналіз. Дослідження побудовано за наступною структурно-логічною схемою: в першій частині досліджено механізми організації навчального процесу та здійснено аналіз освітніх програм в галузі туризму у закладах вищої та професійно-технічної освіти Вірменії, в другій частині продемонстровано результати опитування серед студентів, випускників та працівників сфери туризму щодо їх очікувань та сприйняття навчання, в третій частині систематизовано скарги та пропозиціі студентів, які можуть бути враховані в майбутньому з метою покращення навчального процесу. Вибірка респондентів склала 100 осіб, з яких 30% – випускники, 70% - студенти. 47% учасників зазначили, що вони не працюють в поточний момент, а 53% респондентів працюють. 55% учасників мають досвід працевлаштування у сфері туризму, 45% - не в туристичній сфері. Більшість учасників (47%) оцінили отримані під час освіти знання як переважно теоретичні з незначним практичним спрямуванням, 27% – як суто теоретичні, 19% зазначили, що теоретичні та практичні частини є однаковими, та лише 7% респондентів вважають отримані знання та навички такими, які адаптовані до практики. Для оцінювання рівня задоволеності результатами освітнього процесу в статті запропоновано систему критеріїв, які визначають суб’єктивне сприйняття респондентами достатності отриманих теоретичних знань та практичних навичок для того, щоб бути конкурентоспроможним на національному та міжнародному ринку праці, швидко знайти роботу, претендувати на високий рівень оплати праці тощо. За допомогою методу крос-табуляції визначено рівень задоволеності результатами освітнього процесу за кожним фактором, що його визначає. Розрахунок критерію Пірсона дозволив підтвердити статистичну значущість отриманих результатів. Наступним етапом дослідження стало опитування респондентів щодо рівня значущості конкретних навчальних дисциплін для професійного самовизначення в галузі туризму. Результати проведеного аналізу сформували підґрунтя для коригування структури навчальних планів під реальні вимоги ринку праці туристичної галузі. Проведене опитування засвідчило, що туристична освіта в Вірменії має чимало інших проблем: наукові розробки в цій галузі переважно теоретичні, незначна кількість тренінгів та індивідуальних занять, неефективна організація практичної підготовки та стажувань, обмаль викладачів-практиків, відсутність можливості опанувати сучасні специфічні програмні продукти, які використовуються в туристичній індустрії тощо. Дослідження емпірично підтверджує і теоретично доводить, що нові методики викладання в галузі туризму є обов'язковими вимогами сучасності для задоволення потреб ринку праці, а студенти є первинними споживачами освітніх послуг, які все більше усвідомлюють свої права як споживачів і висувають все більші вимоги до якості освіти. Дослідження показало, що студенти високо цінують та надають перевагу інтерактивним методам навчання. Результати дослідження можуть бути корисними для навчальних закладів (в контексті вдосконалення освітніх програм), для представників туристичного бізнесу (задля розвитку співпраці з навчальними закладами при підготовці фахівців) та для студентів.
  • Item
    Customer satisfaction model Indsat&Deming and improving customer satisfaction index in industrial marketing (case study: Arya Control company)
    (Sumy State University, 2017) Aminpour, A.; Hosseini, S.J.; Sabegh, A.Z.
    The aim of this article is to identify and explore this matter that how taking corrective and preventive actions in all parts of organization according to results of customer satisfaction measurement (CSM) can increase the level of customer satisfaction. In other words, this study is designed to develop a better understanding of benefits of customer satisfaction measurement and explore effects of utilization integrated customer satisfaction model Indsat & Deming in two phases on the amount of customer satisfaction increasing in industrial marketing.
  • Item
    Проблемы оценки качества инструментальной подготовки производства машиностроительного предприятия
    (Сумский государственный университет, 2014) Івченко, Олександр Володимирович; Ивченко, Александр Владимирович; Ivchenko, Oleksandr Volodymyrovych; Залога, Вільям Олександрович; Залога, Вильям Александрович; Zaloha, Viliam Oleksandrovych; Динник, Оксана Дмитрівна; Дынник, Оксана Дмитриевна; Dynnyk, Oksana Dmytrivna; Жигилій, Дмитро Олексійович; Жигилий, Дмитрий Алексеевич; Zhyhylii, Dmytro Oleksiiovych; Дорда, Віталій Олександрович; Дорда, Виталий Александрович; Dorda, Vitalii Oleksandrovych
    В работе на основе проведенного исследования в области оценки эффективности систем управления качеством (СУК) установлено, что в основном подходы к оценке базируются на оценке затрат на качество и направлены на их минимизацию. В свою очередь, об уровне совершенства организации инструментального хозяйства нельзя судить, исходя из суммы затрат, связанных с его деятельностью. «Голая» экономия средств в инструментальном хозяйстве может обернуться значительно большими потерями в основном производстве или замедлить темпы технического прогресса на предприятии. Установлено, что сложность проблемы анализа и оценки эффективности СУК связана с ее многоаспектностью (эффективность может быть рассмотрена применительно к продукции (услуге), процессу или системе в целом) и многоуровневостью (организация в целом, структурное подразделение, процесс, рабочее место). Доказано, что оценка эффективности СУК возможна только на основе показателей, учитывающих интересы и степень удовлетворенности всех заинтересованных сторон, причем в стратегическом плане. Эффективным может являться только то, что способствует реализации стратегии в отношении нескольких или всех заинтересованных сторон одновременно, причем с наименьшими затратами всех видов ресурсов и на протяжении достаточно длительного времени, т. е. деятельность не может быть направлена на удовлетворение потребностей только одной из заинтересованных сторон, например, только потребителей, только акционеров, только персонала или только общества.
  • Item
    Customer’s expectations in Iranian exclusive industry
    (Sumy State University, 2015) Najafi, Amir; Alavi, Narges; Shami, Mohammad
    У статті проведено дослідження та порівняння різних моделей оцінювання рівня задоволеності споживачів. У рамках дослідження була використана Європейська модель. Результати аналізу подані за трирічний період. Були вивчені такі змінні, як: якість продукції, якість обслуговування, якість гарантійних послуг, якість фінансових послуг, а також відносини зі споживачами, сприйманий імідж та лояльність. Для збору даних був використаний метод польових досліджень. Зібрані дані були проаналізовані з використанням програми SPSS. Метод Альфа Кронбаха був застосований для дослідження особливостей компаній-споживачів та рівеня їх задоволення за кожною із виділених змінних.
  • Item
    Оценка удовлетворенности заинтересованных сторон. Часть 2. Разработка шкалы оценивания
    (Сумский государственный университет, 2014) Динник, Оксана Дмитрівна; Дынник, Оксана Дмитриевна; Dynnyk, Oksana Dmytrivna; Залога, Вільям Олександрович; Залога, Вильям Александрович; Zaloha, Viliam Oleksandrovych; Івченко, Олександр Володимирович; Ивченко, Александр Владимирович; Ivchenko, Oleksandr Volodymyrovych; Погоржельська, Юлія Олександрівна; Погоржельская, Юлия Александровна; Pohorzhelska, Yuliia Oleksandrivna; Сущенко, Наталія Володимирівна; Сущенко, Наталия Владимировна; Sushchenko, Nataliia Volodymyrivna
    В сучасних умовах виробничої діяльності все більше підприємств проводять роботи з розробки та впровадження процесно-орієнтованих систем управління, що відповідають вимогам міжнародних ста- ндартів на системи управління. Основними цілями впровадження таких систем є задоволеність вимог різних зацікавлених сторін (ЗС), а показник їх задоволеності стає критерієм досконалості (оптимально- сті) діяльності підприємства, тому актуальною є задача його кількісного оцінювання. Разом з тим, на цей час не існує єдиного підходу до визначення узагальнюючого показника задоволеність ЗС. В основному даний показник обчислюється шляхом множення одиничних показників задоволеності ЗС на відповідні коефіцієнти вагомості. Значення цих показників виражаються, як правило, в балах. В роботі для визначення узагальненого показника на основі теорії нечітких множин разроблено шкалу значень лінгвістичної змінної «Задоволеність», відповідно до якої значення узагальненого показника виділені в групи задоволеності та знаходяться в межах від 0 (абсолютно не задоволений) до 100% (абсолютно задоволений). Ця шкала дозволяє оцінити ступінь виконання вимог і очікувань ЗС та представити її у вигляді лінгвістичного значення для подальшого визначення напрямів покращення якості перебігу процесів будь-якої організації.
  • Item
    Оценка удовлетворенности заинтересованных сторон. Часть 1. Обзор методов оценки
    (Сумский государственный университет, 2014) Динник, Оксана Дмитрівна; Дынник, Оксана Дмитриевна; Dynnyk, Oksana Dmytrivna; Залога, Вільям Олександрович; Залога, Вильям Александрович; Zaloha, Viliam Oleksandrovych; Івченко, Олександр Володимирович; Ивченко, Александр Владимирович; Ivchenko, Oleksandr Volodymyrovych; Погоржельська, Юлія Олександрівна; Погоржельская, Юлия Александровна; Pohorzhelska, Yuliia Oleksandrivna; Сущенко, Наталія Володимирівна; Сущенко, Наталия Владимировна; Sushchenko, Nataliia Volodymyrivna
    В сучасних умовах виробничої діяльності все більше підприємств проводять роботи з розробки та впровадження процесно-орієнтованих систем управління, які відповідають вимогам міжнародних стандартів на системи управління. Основними цілями впровадження таких систем є задоволеність вимог різних зацікавлених сторін (ЗС), а показник їх задоволеності стає критерієм досконалості (оптимальності) діяльності підприємства, тому актуальною є задача його кількісної оцінки. Метою роботи є дослідження методів оцінки задоволеності зацікавлених сторін на основі аналізу наукових робіт і вимог законодавчих та нормативних документів шляхом виявлення єдиного підходу до визначення рівня задоволеності зацікавлених сторін в діяльності організацій. Встановлено, що на теперішній час не існує єдиного підходу до визначення узагальнюючого показника задоволеність ЗС. В основному цей показник обчислюється шляхом множення одиничних показників задоволеності ЗС на відповідні коефіцієнти вагомості. Значення цих показників виражаються, як правило, в балах. Для вимірювання задоволеності використовується порядкова шкала або видозмінена шкала Лейкерта. Єдиного чіткого підходу до визначення того, який рівень задоволеності можна вважати прийнятним, не вироблено. Практично у всіх розглянутих роботах дослідники обмежуються розрахунком задоволеності споживача у вигляді векторної або лінійної характеристики, що є середньозважена арифметична величина.