Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
4 results
Search Results
Item Гендерні аспекти та зелений маркетинг: кейс для України(Сумський державний університет, 2020) Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Топтун, Ю.М.; Ус, Яна Олександрівна; Ус, Яна Александровна; Us, Yana OleksandrivnaУ статті визначено специфіку врахування гендерного фактору при формуванні маркетингової програми промоції екологічних товарів. З метою визначення наукових шкіл з дослідження даної проблематики авторами було проведено бібліометричний аналіз. Так, у 2013 р. та 2019 р. відбулось з суттєве зростання кількості публікацій присвячених питанням зеленого маркетингу. Цю тенденцію можна пояснити зростанням рівня зацікавленості світової спільноти до проблем навколишнього природного середовища. Визначено, що зелений маркетинг розглядається вченими у зв’язку з такими науковими напрямами як: економіка здоров’я, суспільний розвиток, економічний розвиток. При цьому встановлено, що гендерні та вікові аспекти досліджуються науковою спільнотою як ключові фактори ефективної реалізації завдань зеленого маркетингу. З метою визначення ролі гендерного та вікового факторів на прийняття рішень щодо придбання екологічних товарів було проведено анкетування 176 студентів Сумського державного університету. За результатами опитування встановлено, що жінки є більш обізнаними про екологічні товари, аніж чоловіки, а також 84,1% жінок віддають перевагу придбанню екологічних товарів. При цьому визначено, що найбільшою популярністю користуються сумки-шопери – 54,5% серед опитаних, на другому місці – сортування сміття (49.4%), на третьому – відмова від пластику (48.3%). Виявлено, що 77.8% респондентів шукають еко-товари саме у категорії продукти харчування. Респонденти чоловічої статті у всіх вікових категоріях найбільше шукають еко-товари в категорії побутові товари (55 осіб). Респонденти чоловічої стаseті не слідкують за сучасними еко-трендами та не приділяють значної уваги екологічному маркуванню. Жінки, навпаки, більш усвідомлені щодо екологічних проблем та часто підтримують еко-тренди. Узагальнені результати свідчать, що одним із факторів, що знижує ефективність зеленого маркетингу є низький рівень обізнаності студентів про сутність та значення екопродукції. При цьому встановлено, що гендерний фактор необхідно враховувати при виборі каналу комунікації зі студентами та набору інструментів зеленого маркетингу при промоції екологічних товарів.Item Impact of Gender Aspects of Sustainable Entrepreneurship on Country Innovative Development(Sumy State University, 2020) Старченко, Людмила Володимирівна; Старченко, Людмила Владимировна; Starchenko, Liudmyla VolodymyrivnaЦя стаття узагальнює аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії щодо визначення впливу гендерних аспектів сталого підприємництва на інноваційний розвиток країни. Систематизація наукових напрацювань із вищезазначеної проблематики свідчить про недостатність емпіричних досліджень. Таким чином, подальші теоретичні та емпіричні дослідження у визначеному напрямку є актуальними. Метою статті є перевірка гіпотези про вплив гендерних детермінант сталого підприємництва на інноваційний розвиток країни. Для досягнення поставленої мети у роботі розроблено науково-методичний підхід на основі поєднання кореляційного та регресійного аналізів. У ході дослідження застосовано наступну логічну послідовність: 1) кореляційний аналіз з метою усунення проблеми мультиколінеарності між змінними управління; 2) аналіз описової статистики набору даних; 3) регресійний аналіз панельних даних та характеристика його результатів. Практичну реалізацію усіх етапів даного дослідження здійснено з використання програмного забезпечення Stata 12/SE. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих для вибірки з 9 країн (Чеська Республіка, Естонія, Угорщина, Латвія, Литва, Польща, Словацька Республіка, Словенія та Україна) за 2008-2018 роки. За результатами регресійного аналізу встановлено, що між гендерними аспектами сталого підприємництва та інноваційним розвитком країни не існує суттєвих взаємозв’язків. Зокрема, отримані результати свідчать про те, що збільшення частки жінок у робочій силі на 1% призводить до збільшення глобального індексу інновацій на 0,9 бала з ймовірністю 99%. При цьому збільшення індексу Джині на 1% призводить до збільшення Глобального індексу інновацій приблизно на 0,5 бала з 90% ймовірністю. Окрім цього, базова освіта жіночої робочої сили та безробіття жінок не мають статистично значущого впливу на результативний показник. За результатами дослідження автор приходить до висновку, що гендерна перспектива сталого підприємництва повинна розвиватися швидше, для того, щоб трансформуватися у дієвий механізм інноваційного та сталого розвитку країни.Item Communicative Behavior: Gender Aspect(Sumy State University, 2018) Кобякова, Ірина Карпівна; Кобякова, Ирина Карповна; Kobiakova, Iryna KarpivnaОб’єкт статті номінується у заголовку роботи (комунікативна поведінка), предметом є рематичне уточнення (гендерний вимір). За результатами останнього виявляються основні атрибути комунікативної поведінки. Це – емоційність та вербальна поведінка. Зазначені величини у роботі осмислюються на матеріалі домінантних складових – лем та алонімів – шляхом димензіонального виміру. Спрацьовують релевантні комплексні методологічні прийоми та засоби. Використовується лексикографічний дискурс, словникові складові англійської та української мов. Має місце огляд літератури з релевантних питань. Актуальність роботи, її зміст, новизна, висновки, перспектива подальшого творчого пошуку подаються в роботі.Item Communicative Behavior: Gender Aspect(Sumy State University, 2018) Кобякова, Ірина Карпівна; Кобякова, Ирина Карповна; Kobiakova, Iryna KarpivnaОб’єкт статті номінується у заголовку роботи (комунікативна поведінка), предметом є рематичне уточнення (гендерний вимір). За результатами останнього виявляються основні атрибути комунікативної поведінки. Це – емоційність та вербальна поведінка. Зазначені величини у роботі осмислюються на матеріалі домінантних складових – лем та алонімів – шляхом димензіонального виміру. Спрацьовують релевантні комплексні методологічні прийоми та засоби. Використовується лексикографічний дискурс, словникові складові англійської та української мов. Має місце огляд літератури з релевантних питань. Актуальність роботи, її зміст, новизна, висновки, перспектива подальшого творчого пошуку подаються в роботі.