Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
Search Results
Item Гендерні аспекти та зелений маркетинг: кейс для України(Сумський державний університет, 2020) Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Топтун, Ю.М.; Ус, Яна Олександрівна; Ус, Яна Александровна; Us, Yana OleksandrivnaУ статті визначено специфіку врахування гендерного фактору при формуванні маркетингової програми промоції екологічних товарів. З метою визначення наукових шкіл з дослідження даної проблематики авторами було проведено бібліометричний аналіз. Так, у 2013 р. та 2019 р. відбулось з суттєве зростання кількості публікацій присвячених питанням зеленого маркетингу. Цю тенденцію можна пояснити зростанням рівня зацікавленості світової спільноти до проблем навколишнього природного середовища. Визначено, що зелений маркетинг розглядається вченими у зв’язку з такими науковими напрямами як: економіка здоров’я, суспільний розвиток, економічний розвиток. При цьому встановлено, що гендерні та вікові аспекти досліджуються науковою спільнотою як ключові фактори ефективної реалізації завдань зеленого маркетингу. З метою визначення ролі гендерного та вікового факторів на прийняття рішень щодо придбання екологічних товарів було проведено анкетування 176 студентів Сумського державного університету. За результатами опитування встановлено, що жінки є більш обізнаними про екологічні товари, аніж чоловіки, а також 84,1% жінок віддають перевагу придбанню екологічних товарів. При цьому визначено, що найбільшою популярністю користуються сумки-шопери – 54,5% серед опитаних, на другому місці – сортування сміття (49.4%), на третьому – відмова від пластику (48.3%). Виявлено, що 77.8% респондентів шукають еко-товари саме у категорії продукти харчування. Респонденти чоловічої статті у всіх вікових категоріях найбільше шукають еко-товари в категорії побутові товари (55 осіб). Респонденти чоловічої стаseті не слідкують за сучасними еко-трендами та не приділяють значної уваги екологічному маркуванню. Жінки, навпаки, більш усвідомлені щодо екологічних проблем та часто підтримують еко-тренди. Узагальнені результати свідчать, що одним із факторів, що знижує ефективність зеленого маркетингу є низький рівень обізнаності студентів про сутність та значення екопродукції. При цьому встановлено, що гендерний фактор необхідно враховувати при виборі каналу комунікації зі студентами та набору інструментів зеленого маркетингу при промоції екологічних товарів.