Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Item
    The impact of territories transformational processes on marketing communications development: bibliometric analysis
    (Sumy State University, 2021) Нестеренко, Володимир Іванович; Нестеренко, Владимир Иванович; Nesterenko, Volodymyr Ivanovych; Ясніковські, Адам Маріан; Ясниковски, Адам Мариан; Yasnikovski, Adam Marian; Росохата, Анна Сергіївна; Росохатая, Анна Сергеевна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Koroshchenko, V.
    Робота спрямована на систематизацію наукових знань про трансформаційні процеси розвитку маркетингу. Завданнями роботи є розуміння змісту та особливостей існуючих досліджень щодо трансформаційних процесів, зв’язку з маркетинговими процесами та визначення напрямів досліджень останніх років. На першому етапі були відібрані статті про трансформаційні процеси в базі даних Web of Science. Спочатку було відібрано понад 4000 публікацій за запитом «трансформаційні процеси» в базі даних Web of Science. Були відібрані лише статті, опубліковані англійською мовою з 2017 по 2021 рік включно. Було знайдено 1789 таких статей. Проведено аналіз найбільш цитованих публікацій про трансформаційні процеси. Ієрархічний кластерний аналіз виконано на основі ключових слів. Візуалізація тем наукової літератури здійснювалася за допомогою програми VOSviewer. В результаті кластерного аналізу було визначено 7 кластерів щодо трансформаційних процесів: економічні та соціальні, медичні та освітні перетворення; особливості поведінки; інновації; люди на роботі; зміни керівництва та організації; клімат і робоче місце в колективі; поведінкові фактори, особливості роботи та мотивація. Більшість кластерів стосуються підприємницької діяльності та маркетингової діяльності, зокрема щодо конкурентних переваг, креативності, інновацій, ринкової орієнтації, розробки продукції, обслуговування, малого та середнього бізнесу, корпоративної соціальної відповідальності, орієнтації на клієнта тощо. Результати цього дослідження можуть бути корисними для дослідників і маркетологів-практиків для розробки довгострокових маркетингових програм, орієнтованих на поточні тенденції.
  • Item
    Marketing communications in the context of entrepreneurial activity: bibliometric analysis
    (Sumy State University, 2021) Росохата, Анна Сергіївна; Росохатая, Анна Сергеевна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Нестеренко, Володимир Іванович; Нестеренко, Владимир Иванович; Nesterenko, Volodymyr Ivanovych; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Кропива, Вячеслав Вікторович; Кропива, Вячеслав Викторович; Kropyva, Viacheslav Viktorovych
    Інтерес до використання інструментів маркетингових комунікацій в підприємництві зростає щороку. При цьому підприємці, на відміну від великого бізнесу, мають невеликі фінансові ресурси для просування свого бізнесу. Тому в першу чергу застосовуються малобюджетні та високоефективні інструменти маркетингових комунікацій. Метою роботи є систематизувати наукові знання щодо використання маркетингових комунікацій в підприємництві. Завданнями роботи є зрозуміти зміст та характеристики існуючих досліджень щодо маркетингових комунікацій в підприємництві, та виявити напрямки досліджень останніх років. Останніми роками поступово зростає суспільний інтерес до маркетингових комунікацій, зокрема цифрових комунікацій. Кількість наукових публікацій зростає ще швидшими темпами. Більшість робіт присвячена наступним аспектам: просування в соціальних медіа, цифровий маркетинг, Веб 2.0, креативні споживачі, комунікаційні стратегії, комунікація у видимому світлі. Найбільш цитована стаття (820 цитувань) присвячена з-уст-в-уста як елементу маркетингових комунікацій. Найвищий середній рівень цитувань має стаття, присвячена комунікаціям у видимому світлі (2013). Найранніша високовицтована стаття була опублікована в 1990 році і зосереджена на питаннях комунікаційних стратегіях в маркетингових каналах. В роботі було виявлено сім кластерів, що стосуються продуктивності, моделей, маркетингу, соціальних медіа, маркетингу у соціальних мережах, з-уст-в-уста, поведінки. Також серед напрямків досліджень виявлені наступні: споживачі, Фейсбук, стратегії, лояльність, відношення, реклама, інформація, адаптація, довіра та інші. В останні роки з’явилися дослідження присвячені просуванню в соціальних мережах, аналітиці, базам даних, населенню, довірі до бренда, міленіалам, святкуванню, коронавірусу, а також сегменту інвесторів, фуд-маркетингу, Інстаграму, послугам, спільнотам, ефективності фірм, сегментації, веб-сайтам та іншим. Дана стаття може бути корисна практикуючим маркетологам та науковцям при дослідженні інструментів маркетингових комунікацій.
  • Item
    Застосування маркетингових комунікацій при підвищенні задоволеності здобувачів ВНЗ як показник довіри суспільству
    (Сумський державний університет, 2021) Росохата, Анна Сергіївна; Росохатая, Анна Сергеевна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Мінченко, Марія Геннадіївна; Минченко, Мария Геннадьевна; Minchenko, Mariia Hennadiivna; Нестеренко, Володимир Іванович; Нестеренко, Владимир Иванович; Nesterenko, Volodymyr Ivanovych; Яцкова, Є.С.
    У статті запропоновано гіпотезу, що один із показників суспільної довіри може виступати ступінь задоволеності здобувачів вищої освіти освітньою програмою фахового спрямування за яким вони отримують знання та навички. Систематизація літературних джерел та підходів до вирішення проблеми відповідності освітніх програм очікуванням ринку засвідчила, що на сьогоднішній день залишається актуальним питання модернізації та постійне втілення інновацій в освітній процес. Актуальність вирішення даної наукової проблеми полягає в тому, що впровадження інноваційних підходів для підвищення задоволеності студентів кожного окремого ВНЗ стає підґрунтям для росту показників довіри суспільству, адже таким чином зростає їх професійний рівень і отримані навички знаходять швидку реалізацію на ринку праці та позитивні відгуки від роботодавців. З метою оцінки ступеню задоволеності студентів, було проведено маркетингове дослідження методом анкетування серед здобувачів освітнього рівня "Бакалавр" та "Магістр" спеціальності "Маркетинг". В статті представлені результати емпіричного аналізу даного маркетингового дослідження, які свідчать про досить високий рівень задоволеності студентів освітньою програмою, але в той самий час відображає бажання студентів отримувати більше практичних навичок методами неформальної освіти такими, як воркшопи, круглі столи, тренінги, семінари з практиками, ділові ігри тощо. За результатами здійсненого аналізу запропоновано створення інноваційного продукту в рамках навчального процесу додатковий курс неформальної освіти для студентів спеціальності "Маркетинг" з метою покращення практичних навичок, швидкого та адаптивного формування soft skills та підвищення рівня особистісної професійної ефективності та самоменеджменту. Результати проведеного дослідження та надані пропозиції можуть бути корисними для структурних підрозділів, що надають освітні послуги за спеціальністю "Маркетинг", а також для інституцій, що досліджують інструменти та впроваджують заходи для підвищення рівня суспільної довіри, особливо в напрямках, що стосуються довіри молоді.
  • Item
    Кадрове забезпечення ІТ-галузі як пріоритетного сектору економічної безпеки країни
    (Сумський державний університет, 2020) Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Росохата, Анна Сергіївна; Росохатая, Анна Сергеевна; Rosokhata, Anna Serhiivna
    Питання економічної безпеки з огляду на значну кількість трансформаційних процесів у всіх сферах життєдіяльності людини надуває дедалі більшого значення. При цьому плинність трудових ресурсів є одним із факторів економічної безпеки країни. Економічна криза, соціальні потрясіння і т.д. спричиняють масштабність міграційних процесів, що формує нагальність дослідження питання особливо для категорії висококваліфікованих кадрів, до яких належать працівники ІТ-сфери. Нами було проведено дослідження особливостей міграції даної категорії працівників. Визначено, що серед факторів, які необхідно враховувати аналізуючи тенденції міграції висококваліфікованих кадрів з України спеціалістів IT галузі є те, що вони виїжджають не самі, а разом з родинами (більше 40%), що відповідно збільшує загальну кількість мігрантів. Даний факт також свідчить про те, що дані мігранти не здійснюють грошові перекази у державу, з якої виїхали, не сплачують податки, тобто ніяким чином в результаті від’їзду не здійснюють впливу на формування ВВП країни. Також від’їзд з родиною зменшує вірогідність їхнього повернення в майбутньому у країну, з якої вони мігрували. Серед перших причин виїзду фахівців якість середовища проживання (освіта, охорона здоров’я), перспективи розвитку компанії, а також доступ до іншої культури, можливість дізнатися щось про інші країни, труднощі із досягненням успіху через урядову політику, недосконалість судової, правової системи і т.д., а не фінансові питання. При цьому аналіз показників, що характеризують життєве середовище(Global Innovation Index, Ease of doing business index, Sustainable Society Index (Human, Economic, Environmental Wellbeing), The Global Peace Index, Index of Economic Freedom, Index of Happiness) показує в цілому позитивну їхню динаміку, але значно вищі показники у країн, до яких найбільше і емігрують українські ІТ-спеціалісти. Відповідна тенденція притаманна Україні за більшістю аналізованих показників, що підтверджує факт незадоволеності якістю життя висококваліфікованими фахівцями ІТ сектору. У загальному розрізі міграційних процесів можна говорити, що збільшення мобільності робочої сили сприяє економічному розвитку світу, адже дає можливість більш ефективного розподілу трудових та економічних ресурсів. Але фактично, економічні ефекти від міжнародної міграції можуть відрізнятись від теоретичних очікувань, що обумовлено низкою факторів, як для країн-донорів, так і приймаючих сторін.
  • Item
    Окремі питання економічної безпеки: дослідження впливу змін у міграційних процесах на економічний та інноваційний розвиток країн
    (Сумський державний університет, 2020) Росохата, Анна Сергіївна; Росохатая, Анна Сергеевна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna
    Одним із найбільш вагомих факторів впливу на економічну безпеку країни є циркуляція трудових ресурсів, особливо за умови постійного зростання обсягів, векторів та форм міграції. Даний вплив може бути як позитивним, так і негативним для національного добробуту окремої країни, так і економіки світу в цілому. Відповідно масштабність проблеми зумовлює актуальність і необхідність здійснення досліджень задля розв’язання проблеми забезпечення економічної безпеки. Метою статті є дослідження основних факторів та напрямів впливу, які здійснюють міграційні процеси висококваліфікованих фахівців на економічний та інноваційний розвиток країн. У статті були застосовані аналітичні методи, які були показані графічним методом аналізу тенденцій та описовим підходом. Також було використано порівняльний аналіз, структурний аналіз класифікаційних ознак, що дозволяють досягти мети дослідження міграційного впливу на різні сфери управління країною. Застосовувані методи дозволяють досягти поставленої мети. Згруповано основні показники впливу міграційних процесів на країни відправлення (країни-донори) та країни, що виїжджають (країни-одержувачі) з точки зору економічної та інноваційної складової. Аналіз представляє результати в якісному та кількісному відношенні.