Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
9 results
Search Results
Item Грумінг як сучасний вид сексуального насилля(Сумський державний університет, 2021) Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych; Каріх, Ігор Володимирович; Карих, Игорь Владимирович; Karikh, Ihor Volodymyrovych; Бондаренко, М.О.Метою дослідження є вивчення такого соціально-правового явища як інтернет-грумінг. У процесі дослідження визначено, що інтернет-грумінгом називаються протиправні, аморальні діяння, що посягають на суспільні відносини, які охороняються кримінальним законом. На основі проведеного аналізу випадків грумінгу визначено поняття «сексуальна експлуатація дітей», локалізований грумінг та «інтернет-грумінг».Item Способи протидії корупційним зловживанням у сфері функціонування публічних фінансів(Сумський державний університет, 2021) Думчиков, Михайло Олександрович; Думчиков, Михаил Александрович; Dumchykov, Mykhailo Oleksandrovych; Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr VasylovychМетою статті є детальний і комплексний аналіз форм вчинення корупційних кримінальних зловживань, предметом яких є публічні фінанси. Автори наголошують на важливості даного дослідження для побудови стабільної економіки в державі та протидії фінансовим загрозам. У статті проаналізовано різноманітні визначення щодо сутності фінансів і публічних фінансів.Item Особливості адміністративно-правового регулювання органів державної виконавчої служби(Сумський державний університет, 2018) Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych; Жаловага, Ю.О.У статті проведено аналіз стану та перспектив розвитку адміністративно-правового регулювання системи органів державної виконавчої служби в Україні. Визначено, що сучасний стан системи органів державної виконавчої служби характеризується концентрацією повноважень щодо реалізації державної політики щодо організації примусового виконання рішень в Міністерстві юстиції України в межах власної компетенції, підпорядкуванням існуючої раніше системи органів примусового виконання рішень Мін’юсту і часткового прийняття на себе нормативно-правової основи їх діяльності.Item Моніторинг земель як важливий інструмент удосконалення системи контрольно-наглядової діяльності в Україні(Сумський державний університет, 2018) Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr VasylovychСтаття присвячена висвітленню питань щодо проблем сучасного стану моніторингу земель в Україні. Автор розтлумачив дане поняття, причини та фактори щодо поширення даного явища. В даній роботі розглянуто наукові підходи щодо визначення моніторингу. Крім того, розкрито основні завдання, окреслено кваліфікацію принципи, та види цього поняття.Item Організаційно-правові засади діяльності суб’єктів протидії кіберзлочинності(Сумський державний університет, 2018) Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych; Кравченко, Є.В.Дана стаття присвячена дослідженню організаційно-правових засад діяльності суб’єктів протидії кіберзлочинності як одного із небезпечних правопорушень. Особливу увагу приділено способам підготовки, роботи та протидії такому поняттю як кіберзлочин його запобігання та деякі аспекти боротьби з ним.Item Проблеми правового регулювання обліку будівель промисловості, як обєктів оподаткування податком на нерухоме майно(Сумський державний університет, 2018) Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych; Гордієнко, Л.В.Стрімке розширення бази оподаткування та зміни щодо порядку оподаткування нежитлових приміщень призвели до низки невідповідностей, які призвели до великого обсягу оскаржень рішень контролюючих органів щодо нарахувань такого податку.Item Військова поліція(Сумський державний університет, 2017) Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych; Каріх, Ігор Володимирович; Карих, Игорь Владимирович; Karikh, Ihor Volodymyrovych; Дегтяр, Р.О.У статті проаналізовано питання запровадження в Україні інституту Військової поліції відповідно до проекту Закону України «Про Військову поліцію» від 21 січня 2015 року №1805 який внесений до Верховної Ради України. Пропонується створити новий правоохоронний орган – Військову поліцію, яку буде наділено більш широкими повноваженнями, зокрема, правом проводити досудове слідство. В Україні відсутня практика функціонування військової поліції, наукових досліджень вчених з даного питання бракує. Однак, якщо і мають місце бути окремі наукові описи цього питання, комплексного дослідження українськими вченими поки що не немає. Важливим є наявність спеціальних органів (військової юстиції), оскільки цивільним слідчим, прокурорам і суддям складно здійснювати досудові розслідування та проводити судовий розгляд матеріалів кримінальних проваджень, які стосуються Збройних Сил України, особливо, коли в військовий період їх підрозділи вже більше трьох років залучаються до участі в широкомасштабній антитерористичній операції. Тут існує специфіка, яка вимагає особливої підготовки й спеціалізованих знань стосовно того, яким чином діяти, до того ж комплексного та постійного їх удосконалення, через те, що військово-службові правовідносини характеризуються багатьма особливостями, які визначені у статутах Збройних Сил України та інших нормативно-правових актах. Інститут Військової поліції діє у багатьох державах світу та являє собою в цілому специфічну службу у Збройних Силах для підтримання законності та правопорядку. Україна, яка перебуває на шляху запровадження Військової поліції, має докорінно дослідити досвід зарубіжних держав стосовно роботи такого органу та зважено підійти щодо наділення його чіткими завданнями та повноваженнями. Військова поліція може стати важливим суб’єктом забезпечення правопорядку у Збройних Силах України та інших військових формуваннях. Зважаючи на те, що нині Україна тільки знаходиться на шляху законодавчого визначення діяльності інституту Військової поліції, то проблеми з практики функціонування цього органу поки не можна визначити.Item Військові суди(Сумський державний університет, 2016) Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych; Дегтяр, Р.О.У статті проаналізовано доцільність запровадження принципів формування військових судів і їх місце в системах військової юстиції та судів загальної юрисдикції. Головний фактор ефективної діяльності Збройних Сил України - налагоджена структура військової юстиції. До судової системи загальних судів включено і військові суди регіонів, Військово-Морських сил та гарнізонів поряд із судами, що створюються за адміністративно-територіальним принципом. Тому, як частка єдиної системи загальних судів, військові суди являють собою підсистему, що пристосована до організаційної структури Збройних сил України. Військові суди до їх ліквідації у 2010 році розглядали усі кримінальні справи щодо військовослужбовців або за їх участю, а також адміністративні справи у спорах військовослужбовців з командуванням, стояли на сторожі дисципліни та правопорядку у військах. Реформою 2010 року були ліквідовані військові суди — тепер справи, що мали б розглядатися гарнізонними військовими судами розглядаються судами загальної юрисдикції першої інстанції, а справи, що мали б розглядатися у апеляційних військових судах розглядаються у апеляційних судах загальної юрисдикції. Активно ведеться дискусія про необхідність повернення військових судів в Україні. Водночас для того, щоб вони не тільки ефективно працювали, а й не порушували права громадян, необхідно вивчити практику Європейського суду з прав людини. Слід врахувати й особливості роботи в умовах бойових дій, а, отже, підвищеного навантаження.Item Класифікація джерел антикорупційного права України(Сумський державний університет, 2017) Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha SerhiivnaСтаття присвячена класифікації джерел антикорупційного права України. Автори зазначають, що корупція як згубне соціально-економічне явище притаманне всім державам без винятку. Запорукою ефективної протидії цьому явищу є розробка та належна реалізація різного роду заходів, наприклад, організаційних, економічних, наглядових, контролюючих тощо. Базисом для реалізації кожного з них, безперечно, є джерела антикорупційного права. Останнім часом, враховуючи євроінтеграційні процеси, система джерел антикорупційного права України була суттєво оновлена. Саме тому, дослідження джерел антикорупційного права є нагальним. З’ясовано, що класифікації джерел антикорупційного права України має дуалістичне значення, що представлене двома аспектами. Перший – теоретичний, який полягає у тому, що для кращого усвідомлення сутності понять, явищ, процесів, категорій їх прийнято поділяти. Другий аспект значення – це прикладний, який є основою для усунення законодавчих колізій і прогалин. Авторами запропоновано поділяти джерела антикорупційного права України за походженням на міжнародні (міжнародні договори України у сфері запобігання і протидії корупції) та внутрішні (закони України та підзаконні (відомчі) нормативно-правові акти). Щодо класифікації внутрішніх джерел антикорупційного права, то їх пропонується класифікувати за двома критеріями. Перший критерій – це юридична сила нормативно- правового акта (закони, особливе місце серед яких займає Конституція України, оскільки серед конституційних норм є чимало, тих, які прямо чи опосередковано врегульовують відносини у сфері протидії корупції, і підзаконні (відомчі) нормативно-правові акти). Закони у свою чергу бувають некодифіковані та кодифіковані. Другий критерій передбачає поділ нормативно-правових актів за їх спеціалізацією на спеціалізовані та неспеціалізовані.