Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
12 results
Search Results
Item Energy industry development: key trends and the core determinants(Sumy State University, 2023) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Shevchenko, K.Energy underpins the development and enables investment, innovation, and new industries that drive jobs, inclusive growth, and the shared prosperity of entire economies. The COVID-19 pandemic and the war in Ukraine have led to a sharp rise in energy prices, increasing concerns about energy shortages and energy security, and slowing progress toward universal access to affordable, reliable, sustainable, and modern energy by 2030. The purpose of the article is to study key trends and trends in the development of the global energy sector. Ex-post-economic analysis was used during the retrospective analysis. The conducted analysis made it possible to single out three main trends in the development of the global energy sector: decarbonization, digitalization, and decentralization. The results of the evaluation of statistical information on the development of alternative energy allowed us to draw the following conclusions. The global weighted average current cost of electricity for solar photovoltaic and onshore wind decreased by 77% and 35%, respectively, between 2010 and 2018. Global electricity production from renewable energy sources also increased by 7% in 2018. led by China, which accounted for nearly 37% of offshore wind growth and 44% of solar PV growth. However, significant progress in the use of renewable energy sources is still concentrated in the power industry. The share of renewable energy sources in the transport and heating sectors is still limited, although showing moderate growth. The study of forecast indicators confirmed the steady trend of growth in the demand for renewable energy. Between 2018 and 2030, global demand for renewable energy is projected to grow by 64%. The results of the provided research can be used further in the study of the development of various sectors of the energy industry, in particular, alternative electricity, wind energy, etc.Item Innovation and Management of Smart Transformation Global Energy Sector: Systematic Literature Review(Sumy State University, 2023) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Bektas, C.; Havrylenko, O.The acceleration of globalisation processes and increasing countries’ energy interdependence are required to ensure national energy security and independence. That demands investigating and developing processes and approaches for sustainable transformation of the global energy sector. The article aims to perform a complex review and investigation of the academic environment to analyse the trends and features of scientific publications devoted to new trends and tendencies in the smart energy industry transformation. To provide a categorical and theoretical background on the key scientific publications’ trends, the paper conducted a bibliometric analysis of scientific publications about smart energy management and sustainable energy sector. The subject of investigation is publications on smart energy management and the sustainable energy sector. The article represented the results of bibliometric analysis using the Scopus tools analytics and VOSViewer tools. The investigation answered the central question of the key academic and research tendencies in the smart energy development and sustainable transformation field. Thus, qualitative, and quantitative trends describe the academic tendencies to spread smart and sustainable technologies in the energy industry. Using the Scopus scientometric database, a system of more than 5000 academic texts in the determined area was created from 2001 to 2022. Such countries as India, China, the USA, the UK, Germany, Italy, Canada, South Korea, France represent the analysed scientific area. Describing the key trends and clusters has allowed understanding and systemised the dominant trends in the development of scientific publications in the field of management of sustainable development processes, spreading the IOT processes, and renewable energy.Item Green Brand as a New Pattern of Energy-Efficient Consumption(Sumy State University, 2022) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Kuzior, A.; Олефіренко, Олег Михайлович; Олефиренко, Олег Михайлович; Olefirenko, Oleh Mykhailovych; Uzik, J.В умовах поширення процесів глобалізації, зростання взаємозалежності та взаємопов'язаності країн необхідна значна активізація зусиль наукового суспільства щодо забезпечення національної енергетичної безпеки та незалежності. Метою статті є систематичний огляд наукового середовища з метою аналізу змісту та особливостей наукових публікацій, присвячених новим тенденціям і закономірностям сталого енергоспоживання. З метою створення змістової та дефініційної основи та дослідження основних тенденцій наукових публікацій на тему розвитку енергоефективності та сталого споживання в роботі проведено бібліометричний аналіз категорій «енергоефективність» та «енергоспоживання» з використанням інструментів Scopus та VOSViewer. Головне питання полягає у визначенні основних науково-дослідницьких тенденцій та закономірностей у сфері енергоефективності та сталого споживання. Для цього було проаналізовано кількісні та якісні тенденції наукових статей, які досліджують проблеми, пов'язані з енергоефективністю та сталою поведінкою споживачів. Сформовано вибірку з понад 24000 наукових статей з даної проблеми за період з 2001 по 2021 рр. з публікацій, що індексуються наукометричною базою даних Scopus. На глобальному рівні значна кількість наукових публікацій належить Китаю, США та Індії. У роботі систематизовано 5 кластерів наукових статей, які досліджували стале споживання енергії з різних точок зору. Виявлення закономірностей у розвитку наукових підходів до енергоефективного споживання та розвитку сталого енергетичного сектору здійснено за допомогою бібліометричного аналізу, що дозволило описати домінуючі ретроспективні еволюційні та часові тенденції у розвитку теорії щодо концепції сталого розвитку, екологічного менеджменту та розвитку відновлюваних джерел енергії. Як наслідок, одним із найбільш значущих трендів є зелений бренд і тенденції, пов'язані з розвитком зеленого маркетингу та екологічної обізнаності споживачів.Item Modern Marketing Strategies for Development of the Company's Green Competitiveness(Sumy State University, 2021) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Олефіренко, Олег Михайлович; Олефиренко, Олег Михайлович; Olefirenko, Oleh Mykhailovych; Herasymenko, M.Y.; Shevchenko, K.V.Глобалізація економічного розвитку, розширення процесів цифровізації, трансформація маркетингових каналів просування товарів та послуг, а також особливостей діяльності підприємств набуває нової актуальності. В цьому ракурсі цифрові омніканальні стратегії потенційно можуть забезпечувати зростання традиційних економічних показників та забезпечення конкурентоспроможності суб’єктів господарювання. В статті розглянуто теоретичне підґрунтя впровадження омніканальних стратегій для розвитку зеленої конкурентоспроможності підприємств. Авторами узагальнено існуючий науковий та прикладний досвід реалізації омніканальних стратегій. За допомогою інструментарію Google Trends проведено трендовий аналіз, який окреслив науковий інтерес та зацікавленість з боку бізнес спільнот та академічної сфери. Результати трендового аналізу засвідчили поступове зростання інтересу до проблематики пошуку та імплементації оптимальних шляхів комунікації в маркетингу для розвитку зеленої конкурентоспроможності. З точки зору зацікавленості, країнами лідерами є Германія, Франція, Канада, США. У роботі додатково до існуючих запропоновано критерії, які відображають ступінь уніфікації каналів маркетингової комунікації для формування зеленої конкурентоспроможності підприємств: диференціація каналів комунікації; відсутність втрат зацікавлених сторін при зміні каналу зв'язку; врахування досвіду стейкхолдерів на кожній ітерації спілкування з ним; конвергенція традиційного та цифрового каналів розвитку зеленої конкурентоспроможності підприємств; використання ідентичності бренду при спілкуванні із зацікавленими сторонами; персоналізація зацікавлених сторін. Отримані результати аналізу та їх графічна інтерпретація є актуальними та формують основу для кращого розуміння проблематики омніканального підходу та пошуку перспективних шляхів його імплементації при формуванні зеленої конкурентоспроможності підприємств.Item Green Campus in the universities of the world(Sumy State University, 2021) Мареха, Ірина Сергіївна; Мареха, Ирина Сергеевна; Marekha, Iryna Serhiivna; Курбатова, Тетяна Олександрівна; Курбатова, Татьяна Александровна; Kurbatova, Tetiana Oleksandrivna; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Лазненко, Дмитро Олексійович; Лазненко, Дмитрий Алексеевич; Laznenko, Dmytro Oleksiiovych; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena YuriivnaМетою статті є аналізсвітової практики реалізації програм "Green Campuses" у закладах вищої освіти та оцінка можливостей практичної імплементації принципів сталого розвитку в університетах України. При проведенні дослідження у статті було використано наступні методи: ретроспективного аналізу – при розгляді основних етапів еволюції концепції "зелених кампусів", системно-структурного аналізу – при обгрунтуванні та побудові п’ятиопорної структури еко-кампусу, порівняльного аналізу – під час репрезентації прикладів ефективної організації "зелених кампусів" у глобальному масштабі. У статті наголошується, що університети з усього світу просувають місію надання майбутнім фахівцям якісної освіти, яка сприятиме адекватному розвитку студентських здібностей на користь громади та держави. Тому цінності, які інкорпоруються тими чи іншими закладами вищої освіти, є істотним фактором, яким керуються абітурієнти при виборі місця навчання. У цьому контексті все більша чисельність університетів у глобальному масштабі почали звертати увагу на важливість включення чинника екологічності та ресурсоощадливості як невід’ємної складової своєї корпоративної культури і навіть архітектури. Метою цієї екологічної ініціативи є створити ідеологічне підґрунтя для студентів, які б жили екологічно сталими діями як щоденною практикою. Поряд з екологічними перевагами для людини та навколишнього середовища, "зелені кампуси" несуть економічні, соціальні та репутаційні переваги для вишів-послідовників. У статті авторами було виведено п’ятиопорну структуру "зелених кампусів", яка покладена в основу теоретико-концептуальних положень екологізації освітньої діяльності. Так, дана структура передбачає такі системні компоненти. як "зелене" адміністрування ЗВО, екологізацію освітньої та методичної діяльності, науково-інноваційну діяльність в області "зеленої економіки", екологічне виховання студентів та партнерство заради цілей сталого розвитку. У статті наведено світові приклади ефективної організації "зелених кампусів" з обгрунтуванням практичних результатів. Деталізовано та коротко охарактеризовано рейтингову систему UI GreenMetric, учасником якої став і Сумський державний університет, посівши друге місцезавдякипро-екологічній активності, яка носить систематичний та стратегічний характер.Item Cleaner production as a driver of green competitiveness(Sumy State University, 2020) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Артюхова, Надія Олександрівна; Артюхова, Надежда Александровна; Artiukhova, Nadiia Oleksandrivna; Vasylyna, T.У сучасних умовах екологічно чисте виробництво є необхідною складовою для досягнення сталого розвитку. Просування зеленої конкурентоспроможності компанії неможливе без впровадження зелених технологій та чистого виробництва. Метою статті є узагальнення основних підходів до розуміння чистого виробництва з визначенням його ключових елементів. Автор визначили головні цілі чистого виробництва. Просування чистого виробництва серед компаній повинно базуватися керівних принципах його реалізації. Основні сфери, в яких повинні працювати принципи: продукція та упаковка, послуги, відходи, екологічно несумісні побічні продукти, енергія та матеріали, технології та практика праці, робочі місця, безпека та добробут громади, організація робочих місць. Вони пов'язані з усіма стадіями виробничокомерційного процесу. У роботі визначено корпоративні стратегії успішного впровадження чистого виробництва. Ключовими елементами стратегій є ефективність та впровадження технологій відновлюваної енергії. У роботі автор узагальнили основні сфери реалізації чистого виробництва. Автор підкреслює, що впровадження практик більш чистого виробництва потребує широкого розуміння необхідності їх розвитку та забезпечення у всьому суспільстві. Таким чином, спільними перевагами його просування є підвищення продуктивності праці, встановлення моральної та екологічної етики роботодавців, покращення конкурентного позиціонування, покращення зеленого корпоративного іміджу та репутації компаній. Автор наголошує, що просування чистого виробництва повинно включати заходи, пов’язані з підвищенням екологічної обізнаності зацікавлених сторін, складання та розповсюдження актуальної інформації про практики зеленого виробництва та екологічні технології; розвиток людських ресурсів; надання демонстраційних проектів у різних підгалузях та місцях в країні. Узагальнення наукового доробку про перспективи та проблеми впровадження чистого виробництва дає можливість сформулювати основні бар'єри його розвитку.Item Stakeholders of Green Competitiveness: Innovative Approaches for Creating Communicative System(Sumy State University, 2020) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Білан, Юрій Валентинович; Билан, Юрий Валентинович; Bilan, Yurii Valentynovych; Kwilinski, A.Діяльність та взаємодія стейкхолдерів розвитку та просування зеленої конкурентоспроможності підприємств є актуальними сьогодні і відіграють важливу роль для створення конкурентних переваг підприємств на ринку. Систематизація літературних джерел доводить, що економічна діяльність характеризується специфічними взаємовідносинами між широким колом зацікавлених сторін. При цьому ефективна комунікативна система може принести потенційну вигоду всім сторонам. Авторами відмічено, що у даному випадку самі стейкхолдери мають власні конкретні очікування щодо різних аспектів функціонування підприємств: організаційних, економічних, соціальних, екологічних тощо. Основною метою статті є формування передумов для побудови системи комунікації зі стейкхолдерами для просування зеленої конкурентоспроможності підприємств та оцінки зацікавленими сторонами наслідків діяльності компаній. В роботі використовуються наукові методи, засновані на логічному узагальненні та науковій абстракції для систематизації передумов формування системи комунікацій зелених конкурентних стейкхолдерів; типологзації стейкхолдерів зеленої конкурентоспроможності; формально-логічний для визначення детермінант та принципів ефективної співпраці зацікавлених сторін зеленої конкурентоспроможності. Для дослідження оцінки зацікавленими сторонами ефектів зеленої конкурентоспроможності було проведено багатовимірний аналіз масштабування та оцінено п’ять вимірів отриманих ефектів: задоволеність споживачів зеленими товарами; ефективність виробництва зелених товарів; якість зелених товарів та чисте виробництво; інституційне партнерство; вплив громади. Для масштабування відповідей в ході опитування використовувалася семибальна психометрична шкала Лікерта. Загальне опитування проводиться на основі даних п’яти країн: України, Польщі, Румунії, Словенії, Чехії та включає результати опитування 1236 стейкхолдерів. Результати оцінки показують, що у всіх групах (внутрішніх та зовнішніх) стейкхолдерів, працівники підприємств оцінюють результати екологічних стратегій як "успішні" – 22,3% та громади, з іншої групи, – 7,45%. Висновки стейкхолдерів є практично ідентичними. Таким чином, це свідчить про те, що процеси екологізації комунікацій із зацікавленими сторонами стають ширшими та залучають більше учасників. Результати дослідження створюють передумови для вдосконалення системи взаємодії зацікавлених сторін зеленої конкурентоспроможності.Item HR Management in the Digital Age: the Main Trends Assessment and Stakeholders(Sumy State University, 2019) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Карінцева, Олександра Іванівна; Каринцева, Александра Ивановна; Karintseva, Oleksandra Ivanivna; Kozlova, D.D.; Kovaleva, A.V.The company’s sustainable development depends from a lot of determinants. The article deal with the theoretical and practical aspects of human resource management on modern enterprises in the field of TV and communication services. The authors noted that for more than a century of human resource management, both theoretical and practical disciplines have evolved in various fields. In this connection the theoretical foundations for the development and preservation of human resource management were investigated. The authors analysed the worlds modern transformations of the workforce, that gives background for the future investigating and creates the preconditions for improving human resource management system on domestic enterprises. The authors emphasizes that the main objective of evolution and development of labour resource management is the efficiency of labour utilization, the search for the potential of employees, the application of techniques and practices to motivate and support staff. Changing the organizational environment in the market has to push managers to increase the effectiveness of the production process, create modern competitive advantages and consider the profitability of human resources. Investigating the features of functioning TV and communication companies has given the opportunity to provide recommendation for improving human resource management system. That would improve production, reduces costs, and at the same time ensures the stable existence and further development of the organization. The provided comparison of human resource management of PJSC “Ukrtelecom” and Vodafone Group PLC concludes that for a quick response to a modern problem, it is necessary to focus on the experience of a foreign company, to introduce modern instruments for the further operation of the enterprise.Item Transport Economics and Sustainable Development in Ukraine(Sumy State University, 2019) Hens, L.; Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Маценко, Олександр Михайлович; Маценко, Александр Михайлович; Matsenko, Oleksandr Mykhailovych; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Gonzales, C.C.Сучасний розвиток транспортних систем характеризується екологічними, технічними, соціальними та економічними суперечностями. Метою статті є аналіз та систематизація економічних аспектів зарубіжного досвіду екологізації транспорту з оцінкою перспективних шляхів його імплементації у вітчизняну практику. В статті представлено синтез економічних та організаційних передумов "озеленення" транспорту, що дозволить визначити шляхи та можливості його трансформації в контексті реалізації принципів сталого розвитку. Автори доводять, що наслідки забруднення навколишнього середовища, пов'язані з розвитком транспортної системи, забезпечують додаткові витрати в різних сферах суспільства, що дає можливість стверджувати про необхідність інтеграції результатів досліджень зеленої мобільності у прикладній діяльності. В статті узагальнено приклади реалізованих транспортних проектів та проаналізовано їх роль у просуванні сталого розвитку. Автори доводять, що всі програми та проекти на транспорті повинні базуватися на таких взаємопов'язаних принципах: планування транспорту та локалізація виробництва та споживання; переходу до екологічно ефективного транспорту; вдосконалення технології та палива. Крім того, пропонується враховувати принципи екологічного транспортування в критерії економічної ефективності на транспорті. Сформульовані стратегії переорієнтації транспортної галузі України на ресурсозберігаючі підходи. Обгрунтовано, що застосування енергоефективних підходів у транспорті призведе до соціально-екологічних та економічних вигід, включаючи екологічну, соціальну, охорону здоров'я, транспортний та міський компоненти. Автори проаналізували переваги та недоліки сучасних транспортних засобів у контексті реалізації принципів сталого розвитку, що дозволяє зрозуміти, які економічні сектори та підприємці мають бути залучені до процесу екологізації транспорту, створюючи основу для залучення державних та приватних інвестицій.Item The Development of Green Technologies in the Agro-Industrial Complex: the EU Experience and the Prospects for Ukraine(Сумський державний університет, 2018) Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Дегтярьова, Ірина Борисівна; Дегтярева, Ирина Борисовна; Dehtiarova, Iryna Borysivna; Chmut, A.S.; Hens, L.Сьогодні сучасною тенденцією у світовому сільськогосподарському комплексі є розвиток виробництва органічного сільського господарства шляхом впровадження «зелених» технологій в землеробство, тваринництво, птахівництво тощо. У статті розглядається стан органічного птахівництва та визначаються його майбутті перспективи розвитку для України. Проаналізована світова частка органічних виробників, масштабність світового ринку органічних продуктів, демонструють значні тенденції на шляху розвитку органічного виробництва. Автори проаналізували основні переваги світового органічного виробництва та акцентували на їх економічних, екологічних та соціальних аспектах. Аналіз нинішньої ситуації в Україні дозволяє зробити висновок, що ринок органічного продукту в цілому представлений місцевими виробниками, які не завжди сертифіковані, але фактично діють відповідно до органічних стандартів. Ці виробники можуть стати основою для формування «органічного» ринку, і їх досвід може допомогти розвинути цю галузь. Крім того, у статті окреслено основні перспективи розвитку птахівництва в Україні та визначено основні вимоги до органічного птахівництва.