Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Item
    Green University as an Element of Forming a Sustainable Public Health System
    (Sumy State University, 2021) Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Лазненко, Дмитро Олексійович; Лазненко, Дмитрий Алексеевич; Laznenko, Dmytro Oleksiiovych; Решетняк, Ярослав В'ячеславович; Решетняк, Ярослав Вячеславович; Reshetniak, Yaroslav Viacheslavovych
    Universities have always had a significant impact on the development of society as centers of scientific and social progress. As a result, their role in the implementation of all sustainable development goals set by the UN is constantly growing. This is primarily due to the expansion of their ecosystem and significant progress towards the greening of the university environment through the introduction of the concept of ‘green campus’. However, there is a logical need to analyze the effectiveness of such an approach through the prism of satisfaction of all participants in the educational and scientific process, especially in the context of ensuring a healthy environment as an element of public health. That is why the authors of this article try to determine the degree of correlation between the implementation of the concept of ‘green university’ and the formation of a healthy environment in higher education institutions as components of sustainable public health. In their work they are guided by classical methods of scientific research such as systems analysis, scientific abstraction, synthesis, statistical analysis. They also use VOSviewer software to analyze more than 1,000 publications in the Scopus database and address green campus and healthy environments. During the study of bibliographic data, considerable attention was paid to the identification of clusters of key concepts used by scientists in the study of these issues. As one of the results of the research, the authors present an analysis of the spatial-cluster relationship of scientists, which reveals the main clusters and significant interest of scientists from China and the United States in implementing and improving the concepts of ‘green university’. However, the results of this analysis are insufficient, because: there was a lack of holistic understanding of scientists from different countries of the essence and objectives of the concept of ‘green university’; low level of study of correlations between the attempt to form environmentally friendly higher education institutions and the formation of a healthy environment in them.
  • Item
    The “Green” Campus of The University as a Driver of Sustainable Development
    (Sumy State University, 2021) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Антонюк, Наталія Анатоліївна; Антонюк, Наталия Анатольевна; Antoniuk, Nataliia Anatoliivna; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Лазненко, Дмитро Олексійович; Лазненко, Дмитрий Алексеевич; Laznenko, Dmytro Oleksiiovych
    У статті висвітлюються проблемні питання та перспективи трансформації методології і практики у забезпеченні реалізації принципів сталого розвитку в умовах екологічної кризи. За допомогою використання інструментів Google Trends продемонстрована стрімка популяризації термінів "зелений кампус" та "зелений університет" протягом останніх п’яти років (01.01.2018 - 01.01.2022рр). Здійснено критичний аналіз результатів досліджень щодо зміни пріоритетів позиціонування себе на ринку світовими фінансовими бізнес-лідерами з акцентом на екологічну і соціальну спрямованість, що безпосередньо зумовлює необхідність реалізації екологічної політики та підвищення соціальної відповідальності вітчизняних університетів. Доведено необхідність врахування в механізмі практичної реалізації принципів сталого розвитку того факту, що на сьогодні ефективність функціонування економіки значною мірою визначається впливом екологічних ризиків. Зроблено висновок, що засади "зеленої економіки" та принципи сталого розвитку в цілому відомі суспільству, але не повністю впроваджуються в практику, зокрема це стосується методів ведення бізнесу в Україні, які не завжди їм відповідають. За результатами опитувань 65% респондентів стверджує, що екологічні ризики значною мірою визначають, чи зможуть зберегти працюючі свої робочі місця у найближчий перспективі. Обгрунтовано, що на сьогодні є необхідним формування практичних навичок дотримання засад та принципів сталого розвитку в процесі навчання та виховання молодого покоління, що визначає провідну роль університетів в контексті світових тенденцій боротьби з екологічними викликами. А отже, для університетів безпосередньо створення "зелених" кампусів є інструментом реалізації екологічної політики, а відповідно підтвердженням їх авторитетності в освітньому просторі та високих рейтингових позицій в державних та світових рейтингах. Обґрунтовано необхідність удосконалення механізму фінансування розвитку "зелених" кампусів університетів; запровадження ефективної системи взаємовідносин університетів, які керуються політикою ESG у своїй діяльності, з органами місцевої влади з метою співпраці в реалізації "зелених" проєктів з метою забезпечення сталого розвитку території.
  • Item
    Green Campus in the universities of the world
    (Sumy State University, 2021) Мареха, Ірина Сергіївна; Мареха, Ирина Сергеевна; Marekha, Iryna Serhiivna; Курбатова, Тетяна Олександрівна; Курбатова, Татьяна Александровна; Kurbatova, Tetiana Oleksandrivna; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Лазненко, Дмитро Олексійович; Лазненко, Дмитрий Алексеевич; Laznenko, Dmytro Oleksiiovych; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna
    Метою статті є аналізсвітової практики реалізації програм "Green Campuses" у закладах вищої освіти та оцінка можливостей практичної імплементації принципів сталого розвитку в університетах України. При проведенні дослідження у статті було використано наступні методи: ретроспективного аналізу – при розгляді основних етапів еволюції концепції "зелених кампусів", системно-структурного аналізу – при обгрунтуванні та побудові п’ятиопорної структури еко-кампусу, порівняльного аналізу – під час репрезентації прикладів ефективної організації "зелених кампусів" у глобальному масштабі. У статті наголошується, що університети з усього світу просувають місію надання майбутнім фахівцям якісної освіти, яка сприятиме адекватному розвитку студентських здібностей на користь громади та держави. Тому цінності, які інкорпоруються тими чи іншими закладами вищої освіти, є істотним фактором, яким керуються абітурієнти при виборі місця навчання. У цьому контексті все більша чисельність університетів у глобальному масштабі почали звертати увагу на важливість включення чинника екологічності та ресурсоощадливості як невід’ємної складової своєї корпоративної культури і навіть архітектури. Метою цієї екологічної ініціативи є створити ідеологічне підґрунтя для студентів, які б жили екологічно сталими діями як щоденною практикою. Поряд з екологічними перевагами для людини та навколишнього середовища, "зелені кампуси" несуть економічні, соціальні та репутаційні переваги для вишів-послідовників. У статті авторами було виведено п’ятиопорну структуру "зелених кампусів", яка покладена в основу теоретико-концептуальних положень екологізації освітньої діяльності. Так, дана структура передбачає такі системні компоненти. як "зелене" адміністрування ЗВО, екологізацію освітньої та методичної діяльності, науково-інноваційну діяльність в області "зеленої економіки", екологічне виховання студентів та партнерство заради цілей сталого розвитку. У статті наведено світові приклади ефективної організації "зелених кампусів" з обгрунтуванням практичних результатів. Деталізовано та коротко охарактеризовано рейтингову систему UI GreenMetric, учасником якої став і Сумський державний університет, посівши друге місцезавдякипро-екологічній активності, яка носить систематичний та стратегічний характер.
  • Item
    Marketing and Management of Innovations in Public Governance as Core Determinants of Trust
    (Sumy State University, 2021) Височина, Аліна Володимирівна; Высочина, Алина Владимировна; Vysochyna, Alina Volodymyrivna; Семенов, Володимир Миколайович; Семенов, Владимир Николаевич; Semenov, Volodymyr Mykolaiovych; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych
    Державне управління суттєво трансформувалось за останні кілька десятиліть під впливом численних численними зовнішніх та внутрішніх факторів. Цифровізація соціально-економічних відносин призводить до появи та впровадження нового виду інновацій у державному управлінні - електронного врядування. Тому розробка стратегії маркетингу та менеджменту таким видом інновацій, як електронне врядування, вважається необхідною передумовою довіри до уряду. Метою статті є визначення впливу електронного врядування на довіру до уряду та розробка рекомендацій щодо маркетингу та менеджменту ним. У статті систематизовано основні національні та зарубіжні підходи до вимірювання ефективності електронного врядування як на рівні центрального, так і субцентрального урядів. Також здійснено бібліометричний аналіз за допомогою VOSviewer v.1.6.16 з метою виявлення ключових контекстуальних напрямків наукових досліджень з питань електронного врядування та маркетингу та менеджменту, а також конкретизація їх змістовних перетинів. У статті висунуто та перевірено наукову гіпотезу про позитивний вплив електронного врядування на бренд центральної та субцентральної влади та лояльність громадян. Для перевірки цієї гіпотези було здійснено регресійний аналіз на панельних даних за допомогою програмного забезпечення Stata 12/SE. У регресійній моделі як вимірник ефективності електронного врядування (незалежна змінна) обрано Індекс розвитку електронного урядування (EGDI), який є композитним індикатором з трьох індексів, таких як індекс онлайн-послуг, індекс телекомунікацій та індекс людського капіталу. У якості параметра оцінювання довіри до центрального та субцентрального уряду та лояльності громадян (залежна змінна) обрано показник показник довіри до уряду, який розраховується Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) і характеризує частку людей, які повідомляють про довіру до національного уряду. Регресійна модель також включає вибірку контрольних змінних, таких як світові показники управління. Вибірка країн складається з 19 країн-членів ОЕСР (європейських країн): Австрія, Бельгія, Чехія, Данія, Фінляндія, Франція, Греція, Угорщина, Італія, Нідерланди, Польща, Португалія, Словацька Республіка, Швеція, Великобританія, Естонія, Латвія, Литва та Словенія. 2008-2020 (зокрема, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016, 2018, 2020). За результатами бібліометричного та регресійного аналізу було розроблено набір практичних рекомендацій щодо перспектив маркетингу та менеджменту електронним управлінням центральних та субцентральних органів влади.
  • Item
    From European integration to European integrity: case of Latvia, Lithuania, Poland
    (Sumy State University, 2018) Люта, Ольга Василівна; Лютая, Ольга Васильевна; Liuta, Olha Vasylivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Reshetnyak, Ya.V.
    Globalization processes create a number of serious internal and external challenges for academic integrity which should not be solved in the framework of one country. Ensuring the effective operation of such a space is not possible without the integration of all its elements, including scientific ones, into a single system. The scientific integration in the European Union is fueled by the functioning of single scientific space of the European Research Area. Such system has already become an effective mechanism to overcome issued which relevant to academic integrity. However, the question is how effective this system is for countries that have recently joined the EU. Among such countries, we have chosen Latvia, Lithuania and Poland, since they are all ex-members of the Warsaw Pact, and thus have approximately similar problems in the academic community. The analyses was conducted using the dataset from scientific database Scopus for two periods 1995-2003 and 2004-2017. The findigs proved the number of publications in Latvia, Poland, and Slovakia indexed by Scopus were increased after EU integration. Besides, most of the publication analysed the issued which connected with academic integrity in research. At the same time, the citation of the scientists also increased. The findigs proved, that the impact from scientific integration into a single European scientific space exists, but its significance is negligible.
  • Item
    Institutional culture of academic integrity
    (Sumy State University, 2018) Рибіна, Олена Іванівна; Рыбина, Елена Ивановна; Rybina, Olena Ivanivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Люта, Ольга Василівна; Лютая, Ольга Васильевна; Liuta, Olha Vasylivna
    The article focuses on the fact that academic integrity is one of the elements of the internal quality assurance system in higher education institutions (hereinafter referred to as HEI). The essence of the concept "academic integrity" is revealed. The importance of the HEI management task - the introduction of the academic integrity principles in the educational environment at a non-formal level is substantiated. The modern academic environment must not only be ethically institutionalized but also have well-established ethical infrastructure and tools for ethically influencing those who commit unethical acts. The paper systematizes the basic principles and defines the benefits to adhere to the academic integrity of higher education applicants and lecturers.
  • Item
    Public integrity index: the Visegrad countries' experience
    (Sumy State University, 2019) Us, Yа.О.; Люта, Ольга Василівна; Лютая, Ольга Васильевна; Liuta, Olha Vasylivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych
    Implementing the reforms among the Eastern and Central European countries, even taking into account the possible differences between them, demonstrates the positive movement into decreasing the corruption level. However, the majority of civil society lowly perceive the positive reforms' effects. Moreover, the state of democratization and market economy couldn't be estimated highly because of the political conflicts, economic crises, corruption and non-transparency of internal privatization. In view of the abovementioned, this study is aimed to theoretically investigate the value of the Index of Public Integrity (IPI) in the fight against corruption. The author indicated, that IPI was considered to be a new approach to investigate the level of anti-corruption reforms in different countries. Nowadays, the comprehensive picture of the corruption control in 117 countries are introduced. It should be noticed, that global corruption could be overcome by the common efforts on the international level. Thus, IPI allows comparing similar countries by the regions or income in order to implement the best practices of anti-corruption management. In view of this, the authors emphasized that IPI used to estimate the effects of implementing reforms in order to improve the ones as well as decrease the level of corruption in the countries. Thus, in the frame of this article, the IPI from 2015 to 2019 of the Visegrad countries were considered on the base of six following components of IPI such as: judicial independence, administrative burden, trade openness, budget transparency, e-citizenship as well as freedom of the press. The authors indicated that an effective strategy of anticorruption management demands the collaboration of the government, the business sector, civil society as well as scientific communities in order to develop, realize and estimate the anti-corruption strategies and policy. Moreover, it has been indicated that there was a gap between the corruption theory and practice. In the wake of this, the obtained results in this study could be considered in the scientific society for future investigation in the field of anticorruption management.
  • Item
    Innovations in country's social development level estimation
    (Sumy State University, 2018) Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Самусевич, Ярина Валентинівна; Самусевич, Ярина Валентиновна; Samusevych, Yaryna Valentynivna; Люльова, Лілія Юріївна; Люлева, Лилия Юрьевна; Liulova, Liliia Yuriivna; Bagmet, K.
    В науковій літературі описана значна кількість підходів та параметрів, які в тій чи іншій мірі характеризують соціальний розвиток країни, що обумовлює необхідність вибору найбільш загальних індикаторів та розробки комплексного методичного інструментарію. У статті досліджено сутність та визначено основні характерні риси соціального розвитку - справедливість та рівність, можливості для людей, добробут, тощо. Проведено аналіз існуючих підходів до оцінювання соціального розвитку, в межах кожного з них здійснено порівняння особливостей групування соціальних показників. Авторами запропоновано інноваційну методику оцінювання соціального розвитку, яка буде універсальною для будь-яких країн, та реалізовуватиметься в межах наступних етапів: 1) порівняльний аналіз напрямків соціального розвитку, а також складу конкретних індикаторів у різних методиках їх оцінювання; 2) нормалізація індикаторів для приведення їх до співставного вигляду (метод мінімакс); 3) тестування внутрішньої узгодженості індикаторів (коефіцієнт альфа Кронбаха); 4) зважування індикаторів (простий аддитивний метод). Сформований базовий набір індикаторів оцінювання соціального розвитку країни включає 28 показників, які можна розділити на вісім груп. З урахуванням національних особливостей відображення статистичної інформації композитний індекс соціального розвитку для України було розраховано на основі 19 конкретних індикаторів. Результати оцінювання засвідчили загальне перманентне покращення соціального розвитку за період 2010-2016 рр., яке відбувалося також за більшістю компонент у структурі індексу, за винятком показників безпеки, соціальної єдності та соціальної активності, які в цілому за даний період знизилися, в той час як показники економічної безпеки - характеризувалася нестабільною діяльністю.
  • Item
    The Role of Internal and External Stakeholders in Higher Education System in Ukraine
    (Sumy State Univesity, 2018) Криклій, Олена Анатоліївна; Криклий, Елена Анатольевна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Savga, L.
    Робота присвячена визначенню ролі внутрішніх та зовнішніх зацікавлених сторін у системі вищої освіти в Україні. Аналіз зацікавлених сторін передбачає визначення найважливіших груп зацікавлених сторін, які мають прямий та непрямий вплив на ВНЗ. Тому метою цієї статті є здійснення ідентифікації та класифікації зацікавлених сторін у вищих навчальних закладах.
  • Item
    Internal Quality Assurance System for the Higher Education: Experience of Ukraine and Poland
    (Sumy State University, 2017) Mazurkiewicz, M.; Люта, Ольга Василівна; Лютая, Ольга Васильевна; Liuta, Olha Vasylivna; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych
    The research paper investigates the state of the internal system of quality assurance for higher education and identifies the main approaches for its enhancement under the process of integration of Ukraine into the global educational area. The authors conducted a thorough analysis of the existing national and foreign approaches to the definition of “quality of education”. It has been determined that at different stages of the historical development of the society the requirements for education and its quality have changed, along with the content of the latter category. At a modern stage, content “quality of education” is comprehensive and contains the characteristics of all components of learning, the conditions and results of the educational process. A research on a practical nature of constructing and implementing the internal quality assurance system by the higher educational institutions of Ukraine has been carried out and the main shortcomings inherent in this process at the present stage has been determined on the basis of the survey conducted within the implementation of the international grant project “Quality Assurance System in Ukraine: Development on the Base of ENQA Standards and Guidelines” of the EU Erasmus + Programme. Among the main problems inherent in the internal quality assurance systems in Ukraine were determined the following: 1) ESG 2015, in particular regarding the internal quality assurance (namely, assurance, not just monitoring, evaluation, control), are still not completely comprehended and systematically not applied in national practice; 2) most of HEIs do not conduct student evaluation of time spent on studying the courses as well as analysis of their subjective evaluation of workload for learning; 3) insufficient provisions for internal systems of academic staff selection; 4) the low level of information transparency; limited information is publicly available to all internal and external stakeholders; 5) there is no common framework to which institutions can refer. This leads to strong differences in implementation of internal quality assurance procedures and thus to different results and outcomes. The research paper describes the experience of Polish higher educational institutions in terms of the developing an internal quality assurance system for the higher education. The main task of the further work is to identify the main approaches for improving the internal quality assurance system at the Ukrainian higher education institutions based on application of the best European experience.