Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 37
  • Item
    Стейкхолдерський підхід до моніторингу діяльності підприємства в системі стратегічного управління
    (Сумський державний університет, 2019) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Боронос, Володимир Миколайович; Боронос, Владимир Николаевич; Boronos, Volodymyr Mykolaiovych; Захаркін, Олексій Олександрович; Захаркин, Алексей Александрович; Zakharkin, Oleksii Oleksandrovych; Білоус, Ю.Г.
    В статті розглядаються підходи до здійснення моніторингу діяльності підприємства, як складової системи його стратегічного управління. Проаналізовані позиції сучасних науковців, щодо питань моніторингу діяльності підприємства та зроблено висновок щодо необхідності участі у ньому всіх стейкхолдерів підприємства для врахування їх інтересів. Запропоновано стейкхолдерський підхід до моніторингу діяльності підприємства в системі стратегічного управління та визначена роль різних груп стейкхолдерів в його реалізації.
  • Item
    From European integration to European integrity: case of Latvia, Lithuania, Poland
    (Sumy State University, 2018) Люта, Ольга Василівна; Лютая, Ольга Васильевна; Liuta, Olha Vasylivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Reshetnyak, Ya.V.
    Globalization processes create a number of serious internal and external challenges for academic integrity which should not be solved in the framework of one country. Ensuring the effective operation of such a space is not possible without the integration of all its elements, including scientific ones, into a single system. The scientific integration in the European Union is fueled by the functioning of single scientific space of the European Research Area. Such system has already become an effective mechanism to overcome issued which relevant to academic integrity. However, the question is how effective this system is for countries that have recently joined the EU. Among such countries, we have chosen Latvia, Lithuania and Poland, since they are all ex-members of the Warsaw Pact, and thus have approximately similar problems in the academic community. The analyses was conducted using the dataset from scientific database Scopus for two periods 1995-2003 and 2004-2017. The findigs proved the number of publications in Latvia, Poland, and Slovakia indexed by Scopus were increased after EU integration. Besides, most of the publication analysed the issued which connected with academic integrity in research. At the same time, the citation of the scientists also increased. The findigs proved, that the impact from scientific integration into a single European scientific space exists, but its significance is negligible.
  • Item
    European trends of the intercultural education policy
    (Sumy State University, 2018) Kotenko, S.I.; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Maiboroda, Tetiana Mykolaivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych
    The article deals with the concepts of multiculturalism, interculturalism, analyzes scientific concepts regarding the development of intercultural education in European countries. The intercultural education features, the intercultural policy objectives, examples of European experience in this field and its main trends are described in detail.
  • Item
    Institutional culture of academic integrity
    (Sumy State University, 2018) Рибіна, Олена Іванівна; Рыбина, Елена Ивановна; Rybina, Olena Ivanivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Люта, Ольга Василівна; Лютая, Ольга Васильевна; Liuta, Olha Vasylivna
    The article focuses on the fact that academic integrity is one of the elements of the internal quality assurance system in higher education institutions (hereinafter referred to as HEI). The essence of the concept "academic integrity" is revealed. The importance of the HEI management task - the introduction of the academic integrity principles in the educational environment at a non-formal level is substantiated. The modern academic environment must not only be ethically institutionalized but also have well-established ethical infrastructure and tools for ethically influencing those who commit unethical acts. The paper systematizes the basic principles and defines the benefits to adhere to the academic integrity of higher education applicants and lecturers.
  • Item
    The issues of the city development strategy design basing on the European intercultural educational policy
    (Sumy State University, 2018) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Maiboroda, Tetiana Mykolaivna; Замора, Оксана Михайлівна; Замора, Оксана Михайловна; Zamora, Oksana Mykhailivna
    У статті розглянуто досвід та проаналізовано засади європейської інтеркультурної концепції та політики, зокрема в сегменті освіти, та її вплив на місцевий розвиток. Також досліджено потенційні напрямки стратегування окремо взятого міста Суми з точки зору відповідності цим засадам та їх вплив на місцевий розвиток. Превенція радикалізації та посилення економічного потенціалу через інтеркультурну освітню політику є надзвичайно актуальною для пограничної Сумської області в умовах довгострокового військового конфлікту. Приєднання українського міста Суми в 2016 році до Меморандуму Національної Мережі Інтеркультурних Міст України вимагає змін в стратегічних поглядах на майбутнє, зокрема, в рамках нової стратегії розвитку міста, що повинна бути розроблена в 2019 році.
  • Item
    The european union experience regarding the education policy for intercultural city development
    (Sumy State University, 2019) Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Maiboroda, Tetiana Mykolaivna; Zaichyk, K.O.
    The article analyzes the trends of the European Union's education policy in the field of intercultural dialogue and intercultural development. The chronology of the intercultural education, the transformation of the terms interculturalism is presented, the main legislative acts of the Council of Europe, European conventions, UNESCO documents are analyzed. The basic principles of intercultural education, which form the basis for the development of appropriate education policies, are summarized. The paper proposes the next stage of the interculturalism evolution – the intercultural cities network movement. Sumy city has joined the network but there is a new stage of intercultural education is needed.
  • Item
    Моніторинг діяльності підприємства в стратегічному розвитку
    (Сумський державний університет, 2019) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Антонюк, Наталія Анатоліївна; Антонюк, Наталия Анатольевна; Antoniuk, Nataliia Anatoliivna; Тверезовська, О.І.
    У статті розглянуто питання формування механізму моніторингу ключових показників фінансовогосподарської діяльності підприємства. Підкреслено, що забезпечення адекватних умов стійкого розвитку та збереження фінансової стабільності вітчизняних підприємств в сучасних економічних реаліях потребують безперервного моніторингу основних показників їх діяльності, в тому числі здійснення оцінки фінансового стану підприємства та його інвестиційної привабливості. Проаналізовано одну із основних внутрішніх проблем економіки України як недофінансування реального сектору економіки, що є наслідком процесів фінансіалізації та глобалізації світового капіталу. Обгрунтовано, що на сьогодні постає необхідність формування механізму моніторингу основних показників фінансово-господарської діяльності підприємств, результати якого можуть бути застосовані для розробки стратегії розвитку окремого суб’єкта господарювання. Результати аналізу динаміки прямих інвестицій в економіку Сумської області показали загальне зниження їх обсягу та незначний обсяг інвестицій у промисловістю у порівнянні з іншими галузями. За результатами дослідження визначено ключовими 2 показника - інвестиційна привабливість підприємства та динаміка величини доданої вартості, а також встановлення прийнятного для конкретного підприємства коридору варіації ДВ. Моніторинг таких відхилень у динаміці дозволить мати адекватну інформацію для визначення тенденцій майбутнього розвитку підприємства. В статті подано методику розрахунку доданої вартості на основі даних фінансової звітності, яка є одним з ключових показників при прогнозуванні тенденцій розвитку підприємства.
  • Item
    Public integrity index: the Visegrad countries' experience
    (Sumy State University, 2019) Us, Yа.О.; Люта, Ольга Василівна; Лютая, Ольга Васильевна; Liuta, Olha Vasylivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych
    Implementing the reforms among the Eastern and Central European countries, even taking into account the possible differences between them, demonstrates the positive movement into decreasing the corruption level. However, the majority of civil society lowly perceive the positive reforms' effects. Moreover, the state of democratization and market economy couldn't be estimated highly because of the political conflicts, economic crises, corruption and non-transparency of internal privatization. In view of the abovementioned, this study is aimed to theoretically investigate the value of the Index of Public Integrity (IPI) in the fight against corruption. The author indicated, that IPI was considered to be a new approach to investigate the level of anti-corruption reforms in different countries. Nowadays, the comprehensive picture of the corruption control in 117 countries are introduced. It should be noticed, that global corruption could be overcome by the common efforts on the international level. Thus, IPI allows comparing similar countries by the regions or income in order to implement the best practices of anti-corruption management. In view of this, the authors emphasized that IPI used to estimate the effects of implementing reforms in order to improve the ones as well as decrease the level of corruption in the countries. Thus, in the frame of this article, the IPI from 2015 to 2019 of the Visegrad countries were considered on the base of six following components of IPI such as: judicial independence, administrative burden, trade openness, budget transparency, e-citizenship as well as freedom of the press. The authors indicated that an effective strategy of anticorruption management demands the collaboration of the government, the business sector, civil society as well as scientific communities in order to develop, realize and estimate the anti-corruption strategies and policy. Moreover, it has been indicated that there was a gap between the corruption theory and practice. In the wake of this, the obtained results in this study could be considered in the scientific society for future investigation in the field of anticorruption management.
  • Item
    Program-Target Method as an Instrument of State Regulation of Strategic Economic Development of Ukraine
    (Sumy State University, 2019) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Касьяненко, Володимир Олексійович; Касьяненко, Владимир Алексеевич; Kasianenko, Volodymyr Oleksiiovych; Dzeverina, K.S.
    У роботі розвинуто теоретичні та прикладні засади щодо визначення умов запровадження режиму таргетування у системі інструментів державного управління економічним і соціальним розвитком. Визначено ключові фактори, що впливають на процеси розвитку державно-цільових програм, та проаналізовано основні недоліки стосовно організації їх виконання. Запропоновано етапи проведення моніторингу на основі режиму таргетування з урахуванням стадій розробки та виконання державних цільових програм. Розроблено концептуальні засади механізму запровадження режиму таргетування при реалізації державних цільових програм. У роботі відзначено недосконалість вітчизняної системи реалізації програмно-цільового методу порівняно з його використанням у країнах Європи у частині управління та оцінювання програм. Важливим аспектом успішності застосування режиму таргетування є наявність належного нормативноїправової бази, що регламентує основні положення його реалізації, завданням якої є забезпечення взаємоузгодженості показника як на стратегічному та оперативному рівнях, так і на загальнодержавному, регіональному, галузевому рівнях. Об’єктом моніторингу на заключному етапі виконання державних цільових програм виступає рівень таргету, розрахований на основі досягнутих показників. У статті зазначено, що проведення моніторингу на основі режиму таргетування державних цільових програм дозволяє проранжувати їх пріоритетність за кількісним (рівень таргету з урахуванням просторових та часових обмежень) та якісним аспектами (відповідність базовим та додатковим умовам економічного потенціалу національної економіки). Також моніторинг на основі режиму таргетування дозволяє сформувати затверджений перелік державних цільових програм, впровадження яких буде здійснюватися першочергово. Зроблено висновок, що для методичного забезпечення запровадження режиму таргетування необхідним є оцінювання реальних умов, що детермінують розвиток економічного потенціалу економіки України на сучасному етапі.
  • Item
    Theoretical Approaches to Comprehension of State Regulation Essence of Education Sector
    (Sumy State University, 2018) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Maiboroda, Tetiana Mykolaivna
    Роль та значення освіти в умовах сучасного світу не може бути недооцінена, що вимагає від держави постійного втручання в дану сферу з метою її регулювання та розвитку. Від таких заходів впливу залежить якість формування як розвиненої особистості, так і загалом людського потенціалу нації, зміна продуктивності праці та ефективності діяльності окремих суб’єктів господарювання, соціально-економічний розвиток територіальної громади, регіону, держави тощо. Враховуючи ці та багато інших чинників, в Україні активно почався процес реформування галузі освіти від старої радянської моделі до нового європейського зразка. Так, відбувається трансформація правового поля освітньої сфери, що виражається через зміну основного закону "Про освіту", а також ряду суміжних та додаткових нормативно-правових актів. Окрім цього, в країні спостерігається поступовий процес зміни інфраструктурного та ресурсного забезпечення освітніх закладів, що безпосередньо впливає на зміст та якість освітніх послуг. Такі зміни значним чином впливають і на механізм державного регулювання галузі освіти, що стало об’єктом дослідження даної роботи. У статті досліджено економічний зміст понять регулювання, державне регулювання загалом та в галузі освіти зокрема, визначено основні суб’єкти та об’єкти даного процесу як в прямому, так і в опосередкованому відношенні, функції та принципи діяльності. Це дозволяє розглядати процес державного регулювання галузі освіти як складну систему, що має свій інструментарій та методологічну основу. Авторами доведено необхідність втручання держави в галузь освіти, що на противагу ринкового регулювання, зумовлено специфічними ознаками освітнього сектору (монополія держави в галузі, переважно суспільний характер послуг, нематеріальність, багатосуб’єктність тощо). Окремо зосереджено увагу на основних формах інструментарію державного регулювання галузі освіти, що представлено у вигляді прямих та опосередкованих методів, важелів тощо.