Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    Економіко-правові основи використання каршерингових бізнес-моделей в Україні
    (Сумський державний університет, 2020) Маценко, Олександр Михайлович; Маценко, Александр Михайлович; Matsenko, Oleksandr Mykhailovych; Маланчук, Тетяна Василівна; Маланчук, Татьяна Васильевна; Malanchuk, Tetiana Vasylivna; Попов, В.С.; Півень, В.С.; Скрипка, Є.О.
    У статті узагальнено поняття "шеринг", здійснено бібліографічний аналіз публікацій у сфері каршерингу на основі бази даних Scopus. Основною метою проведеного дослідження є аналіз економіко-правових основ розвитку каршерингових бізнес-моделей в Україні. Систематизація літературних джерел та підходів, присвячених економічній ефективності впровадження каршерингових бізнес-моделей засвідчила, що в Україні даному питанню майже не приділяється уваги в економічній та юридичній сферах. Актуальність вирішення даної наукової проблеми полягає в необхідності і можливості розвантажити дорожні трафіки міст від автотранспортних заторів, зниженні середнього часу простою транспортних засобів, а також в отриманні можливої економічної вигоди для суб’єктів (власників транспортних засобів та пасажирів), які беруть участь у шерингових бізнес-моделях. Дослідження здійснено в наступній логічній послідовності: проаналізовано типи каршерингових бізнес-моделей та проведено їх порівняльну характеристику; досліджено економічні та правові передумови розвитку каршерингового бізнесу в Україні. Виявлено законодавчі перепони для створення каршерингової компанії в Україні. Здійснено SWOT-аналіз умов впровадження каршерингової бізнес-моделі. На умовному прикладі проаналізовано витрати та ефективність створення бізнесу на основі каршерингової бізнес-моделі в Україні. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали системно-структурний і порівняльний аналіз – при аналізі проблем сучасного автотранспорту; методи формально-логічного аналізу – при визначенні напрямів розвитку каршерингових бізнес-моделей; економічний метод – при оцінці ефекту та строку окупності запропонованого проекту каршерингової бізнес-моделі. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для розвитку каршерингового бізнесу в Україні, для підприємців, науковців та власників автотранспортних засобів.