Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
8 results
Search Results
Item Цифрові фінансові послуги як основний продукт діяльності фінтех-компаній(Сумський державний університет, 2021) Семеног, Андрій Юрійович; Семеног, Андрей Юрьевич; Semenoh, Andrii YuriiovychНезважаючи на широку вживаність категорії "цифрові фінансові послуги", а також очевидність їх значення у фінансових відносинах в умовах формування цифрової економіки, теоретична сутність цифрових фінансових послуг залишається недостатньо розкритою і доведеною. Окрім того, розуміння цифрових фінансових послуг є надто звуженим, зважаючи на зростаючий тренд їх використання у світі як основного продукту фінтех-компаній. Метою статті є аналіз і порівняння існуючих підходів до розуміння сутності цифрових фінансових послуг й обґрунтування власного підходу з урахуванням тенденцій, що спричинені діяльністю фінтех-компаній в умовах формування цифрової економіки. У цьому контексті в роботі визначено, що переважна більшість науковців та експертів розглядають цифрові фінансові послуги в контексті фінансової інклюзії та недорогого доступу до фінансових послуг у країнах, що розвиваються, ототожнюючи цю категорію з мобільними грошима чи мобільними фінансовими послугами як процес використання мобільного телефону для доступу до фінансових послуг і виконання базових фінансових операцій. Проведений бібліометричний аналіз наукових праць, що присвячені вивченню категорії "цифрові фінансові послуги", дозволив виділити чотири кластери концентрації наукових публікацій, що визначають ключові особливості цифрових фінансових послуг, характеризуючи їх як невід’ємний елемент цифрової економіки, що завдяки Інтернету функціонує та розвивається на перетині трьох груп складових: фінансів, цифрової економіки та потреб людей. Також, у роботі запропоновано авторське визначення та графічне обґрунтування сутності цифрових фінансових послуг. Представлено порівняльну характеристику традиційних та цифрових фінансових послуг. Наголошено на ряді переваг цифрових фінансових послуг для реалізації потреб споживачів. Визначено, що успішність цифрових фінансових послуг залежить від обраної фінтех-компанією комбінації цифрових технологій та бізнес-інновацій у межах конкретного фінтехнапрямку, що включає сфери платежів, цифрового банкінгу, кредитування, страхування та управління капіталом.Item Особливості державного управління інформаційними технологіями з метою підвищення інвестиційного потенціалу держави та економічної безпеки України(Сумський державний університет, 2020) Касьяненко, Володимир Олексійович; Касьяненко, Владимир Алексеевич; Kasianenko, Volodymyr Oleksiiovych; Касаєва, Ю.В.На сьогоднішній день цифрова трансформація є пріоритетним напрямком інноваційного розвитку виробничо-економічних систем на різних рівнях розвитку та інструментом забезпечення довгострокової конкурентної переваги держави. Це вимагає цілеспрямованої та узгодженої інноваційно-інвестиційної політики державних органів виконавчої та законодавчої гілок влади на всіх рівнях, а також активного державно-приватного партнерства. У статті наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукової проблеми, що виявляється в розвитку відомих і розробленні нових теоретико-методологічних підходів до державного управління інформаційними технологіями з метою підвищення інвестиційного потенціалу держави та її економічної безпеки. Зазначено, що в даний час не існує універсального підходу або єдиної моделі регулювання інформації та інформаційної сфери. Кожен регіон світу та країни має свої внутрішні функції, які в свою чергу визначають специфіку цього процесу. Відповідно до сучасних розробок ІТ в Україні, державне регулювання ІТ-галузі потребує реформування. Доведено, що для України, особливої актуальності набувають такі напрямки управління, як активізація проектів з оцифрування інформації; започаткувати потужні внутрішні конкурси стартапів та інновацій в сфері освіти, медицини, транспорту, сільського господарства; запровадити поетапний механізм супровідну інвестиційних проектів пов’язаних з інформаційними технологіями через моделі державно-приватного партнерства; визначити сегменти на ринку ІТ товарів та послуг, які будуть пріоритетним для України з точки зору залучення експортної виручки. Визначено напрямки удосконалення системи державного та приватного управління інформаційними технологіями в Україні, які будуть спрямовані не на розвиток нових інновацій, а на формування базової інфраструктури для покращення вже існуючих світових напрацювань в ІТ-галузі за рахунок трансформації системи оподаткування, освіти й науки, а також адоптації вітчизняної нормативно-правової бази. Визначена місце державного управління інформаційними технологіями в забезпеченні економічної безпеки держави.Item Цифровізація економічних систем та людський капітал: підприємство, регіон, народне господарство(Сумський державний університет, 2020) Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Карінцева, Олександра Іванівна; Каринцева, Александра Ивановна; Karintseva, Oleksandra Ivanivna; Кубатко, Олександр Васильович; Кубатко, Александр Васильевич; Kubatko, Oleksandr Vasylovych; Сотник, Ірина Миколаївна; Сотник, Ирина Николаевна; Sotnyk, Iryna Mykolaivna; Завдов'єва, Юлія Миколаївна; Завдовьева, Юлия Николаевна; Zavdovieva, Yuliia MykolaivnaУ статті досліджується процес цифровізації у двох контекстах: по-перше, як перехід технічних і господарських систем від аналогових до цифрових методів фіксації інформації; по-друге, як фазовий перехід до нової моделі організації економічних систем, яка умовно може називатися «цифровою економікою». Аналізуються господарські ефекти цифровізації (у першому розумінні): переваги цифрового зберігання інформації (зокрема, ефекти якості і вартості); заощадження на технологічному спрощенні; ефекти використання цифрових клонів; комунікаційні ефекти від універсальності цифрової мови; ефекти від дематеріалізації технологічних і транспортних операцій; ефекти від віртуалізації виробничих систем. Характеризуючи цифрову економіку, на досягнення якої спрямована трансформація господарських систем, автори виділяють такі її ключові компоненти: альтернативну енергетику, адитивні технології (3D-принтинг); цифрові канали комунікації; горизонтальні розподілені мережі, інформаційні технології у виробництві і споживанні; цифрові бізнес-моделі і платформи; глобалізацію суспільства, нові суспільні відносини і солідарну економіку, штучний інтелект та Інтернет речей, хмарні технології, цифровізацію суспільного життя. Залежно від зв’язків між трьома видами суб’єктів (споживачів, бізнес-структур підприємницької діяльності та державних організацій), характеризуються різні бізнес-моделі реалізації господарської діяльності. Виділяються фактори підвищення ефективності економічних суб’єктів в умовах цифрової економіки, зокрема, за рахунок: економії витрат, збільшення обсягів виробництва, зростання продуктивності праці, оптимізації процесів ціноутворення. Наголошується на зростанні ролі людини в процесах цифровізації господарства. Характеризуються складові цифрових компетентностей людини. Підкреслюється значення вільного доступу людини до інформації.Item Соціальні мережі як майданчик для створення та розвитку бізнес-проектів(Сумський державний університет, 2020) Похилько, Світлана Василівна; Похилько, Светлана Васильевна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Єременко, Анна Юріївна; Еременко, Анна Юрьевна; Yeremenko, Anna YuriivnaСтаття присвячена дослідженню застосування соціальних мереж для ведення бізнесу. Завдяки тому, що соціальні мережі заполонили життя сучасних людей і майже в кожної людини є свій власний профіль, велика кількість підприємців відразу ж відреагували створенням бізнес-акаунтів саме в місцях з масштабною потенційною аудиторією. Число осіб, що користуються соціальними мережами росте і, як насладок, кількість онлайн-покупок також відповідно зростатиме. У статті детально розглянуто множину популярних соціальних мереж, особливості можливостей роботи в них та особливості відносин між клієнтом та компанією, що продає товари/послуги. Проведено аналіз використання соціальних мереж у маркетинговій діяльності та запропоновано алгоритм їх використання у маркетинговій діяльності. Зіставлено переваги та недоліки присутності компанії в соціальних мережах. За результатами аналізу було встановлено, що використання соцмереж для розвитку бізнесу дає позитивний результат. Так, перевагами розвитку та ведення бізнесу в соціальних мережах вважаються зростання рівню продажів товарів/послуг та суттєве збільшення трафіку, клієнти легко розпізнають бренд завдяки лого, рекламі, відео. У продавця з’являється можливість працювати з будь-якої точки світу без чіткої прив’язки до певного місця роботи. Початкові витрати на бізнес-проекти в мережах є мінімальними в порівнянні з заснуванням інших видів бізнес-проектів. Просліджується потенційна можливість просування ділового партнерства через мережі, присутня можливість заощадження на рекламі і залучення великої кількості потенційних клієнтів. Спостерігається підвищення довіри клієнтів за рахунок того, що сторінки в соціальних мережах мають відкритий доступ. На основі проведеного дослідження були визначені основні етапи побудови бізнесу в соціальних мережах. Прогнозується, що за допомогою вірно обраної стратегії при просуванні продукції в мережах бізнес-проекти будуть мати великий успіх. Різке збільшення доходів від бізнесу в соціальних мережах благотворно впливатиме на зростання національної економіки і сприяє її розвитку в цілому.Item Необхідність застосування міжнародного досвіду використання кешбеків для електронної комерції в Україні(Сумський державний університет, 2020) Похилько, Світлана Василівна; Похилько, Светлана Васильевна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Єременко, А.Ю.Стаття присвячена дослідженню розвитку кешбеків та кешбек-сервісів, аналізу вітчизняного та зарубіжного ринків кешбеків. З розвитком цифрової економіки починається новий етап в історії кешбеку. Завдяки сучасним технологіям доступу в Інтернет, використовуючи комп'ютери і смартфони, спостерігається суттєвий сплеск у здійсненні електронної комерції та м-комерції. Банківські інституції емітували дебетові та кредитові карти з функцією кешбеку, онлайн торгівля набула кешбек-партнерів, а покупці використовують ефективний інструмент при купівлі онлайн. Розглянуто вплив даного інструменту на розвиток електронної комерції. У дослідженні приділяється увага посередницьким організаціям, як учасникам відносин між банком і клієнтом, магазином і покупцем. Проведено аналіз функціонування сайтів магазинів, які використовують платформу кешбеку та кешбек-сервісів. За результатами аналізу показників було визначено частку електронної комерції в Україні та встановлено відсоток збільшення покупок українцями через мережу інтернет. На основі проведеного дослідження констатовано недостатню популярність використання кешбеків та кешбек-сервісів в Україні. Аналіз сучасного стану ринку кешбеку в Україні встановив, що коло українських кешбек-сервісів не є великим. Можливість зростання частки інтернет-магазинів з кешбеком в Україні даватиме поштовх на збільшення кількості даних сервісів. Гарним кроком в даному напрямку буде підвищення відсотків кешбеку при купівлі в мережі інтернет, не складне виведення коштів без обмежень з кешбек карток. Відсутність плати за річне користування картками з функцією кешбеку також слугуватиме залученню нових клієнтів до кешбек-сервісів та покупців до інтернет-магазинів. Для подальшої популяризації запропоновано застосування механізму кешбеку при запуску нових програм та стартапів, в тому числі на державному рівні, розширення кола банків, емітуючих кредитні карти з функцією кешбеку та перегляд умов функціонування даних карток. Все це суттєво спонукатиме до розвитку електронної та м-комерції в Україні відповідно сучасному стану світової економіки.Item Трансформація кредитно-інвестиційної діяльності банків у цифровій економіці: участь у моделях peer-to-peer-кредитування(Сумський державний університет, 2018) Рубанов, Павло Миколайович; Рубанов, Павел Николаевич; Rubanov, Pavlo Mykolaiovych; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii ViacheslavovychУ статті проведено аналіз основних напрямів впливу цифровізації економіки на кредитно-інвестиційну діяльність банківських установ, а саме: трансформації існуючих видів фінансових послуг і появи нових їх різновидів; удосконалення банківських технологій і процесів; виникнення нового суб’єкта фінансового ринку – ФінТех-стартапів. Авторами здійснено порівняльний аналіз peer-to-peer-позик та традиційного банківського кредитування за 4 групами критеріїв: характер виконання посередницької функції; ступінь виконання функцій трансформації активів, забезпечення ліквідності та проведення платіжних операцій; участь у моніторингу та обробці даних, оцінці якості кредитів; участь в управлінні кредитним ризиком. На основі порівняння банків та ФінТех-стартапів встановлено такі переваги банків, як велика клієнтська база, потужний кадровий потенціал, досвід роботи та лояльність клієнтів. Здійснений порівняльний аналіз банків, ФінТех-стартапів та онлайн платформ з peer-to-peer-кредитування дозволив визначити основні способи адаптації банків до трансформаційних змін архітектури фінансового ринку в цифровій економіці, а саме: прийняття банками нових принципів кредитних платформ (зручність, гнучкість, низька вартість і технологічність) та розвиток партнерства з Фінтех-сегментом. Авторами запропоновано розглядати такі варіанти участі банків у моделях peer-to-peer- кредитування та співпраці з ФінТех-стартапами: чітке розмежування відносин банку та технологічного партнера зі споживачами фінансових послуг (технологічний партнер супроводжує роботу онлайн-платформи, банк – надає повний спектр фінансових продуктів); тісна співпраця між банком і технологічним партнером (спільне створення альтернативних традиційних фінансових продуктів); активне вивчення та використання банком інноваційних мобільних та інших віртуальних каналів взаємодії з клієнтами.Item Статистичний аналіз економічної динаміки: парадокс кривого дзеркала(Сумський державний університет, 2018) Маценко, Олександр Михайлович; Маценко, Александр Михайлович; Matsenko, Oleksandr Mykhailovych; Горобченко, Тетяна Вікторівна; Горобченко, Татьяна Викторовна; Horobchenko, Tetiana Viktorivna; Солодова, Є.Д.; Ткаченко, О.М.За допомогою художніх алегоричних образів та реальної статистики відображено соціально-економічне становище України. Приділено увагу проблематиці реакційних адміністративно-управлінських дій та можливий їх фінал – повна регресивність у досягненні інноваційного розвитку. Дана ситуація актуалізує пошук нових ефективних методів менеджменту, спрямованих на оптимальний вихід із заплутаного лабіринту бездіяльності до конкурентоспроможного рівня економіки країни. На паралельному зіставленні економічних показників України з іншими країнами показано реальне становище України. Порівняння проводилося у три етапи: з групою країн Західної Європи, з країнами-сусідами та країнами Африки. Виявилося, що насправді економіка України потребує невідкладної трансформації та модернізації. Запропоновано потужні каталізатори для вирішення проблем, пов’язаних з незадовільними тенденціями щодо перспектив розвитку національної економіки. До основних напрямів розвитку національної економіки віднесено: підвищення благополуччя та конкурентоспроможності людського капіталу як головного каталізатора росту економіки; перехід від «сировинної» економіки до інноваційної шляхом глибинної переробки природних ресурсів та сільськогосподарської сировини і, як наслідок, отримання найбільш можливої величини доданої вартості та зростання частки експорту інтелектуальної продукції; гармонійна інтеграція інституційної, соціальної, економічної та екологічної сфер для досягнення сталого розвитку; активізація процесів імплементації елементів цифрової економіки в аграрно-індустріальну. Усі економічні процеси потребують сьогодні оцифровки з метою підвищення рівня прозорості економіки. Дані напрями покликані покращити соціально-економічне становище та підвищити інвестиційну привабливість національної економіки.Item Трансформація обігових фінансових інструментів в умовах цифровізації фінансового сектору економіки(Сумський державний університет, 2017) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Рубанов, Павло Миколайович; Рубанов, Павел Николаевич; Rubanov, Pavlo MykolaiovychВ статті проведено аналіз впливу цифровізації на економіку, розглянуто її соціальні та економічні ефекти, визначено принципи цифровізації. Значна увага приділена дослідженню цифровізації фінансового сектору, визначені сучасні тенденції та перспективи розвитку ФінТех інновацій. Проаналізовано вплив цифровізації на обіг фінансових інструментів.