Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Item
    Peculiarities of online calculators usage during distance learning at Sumy State University among 5th year students of medical institute
    (Sumy State University, 2022) Чернацька, Ольга Миколаївна; Чернацкая, Ольга Николаевна; Chernatska, Olha Mykolaivna; Adeleke, O.D.; Ополонська, Наталія Олексіївна; Ополонская, Наталия Алексеевна; Opolonska, Nataliia Oleksiivna
    Актуальність. На сьогоднішній день ситуація в Україні сприяє впровадженню викладачами дистанційних технологій навчання. Чимало іноземних студентів у процесі вивчення дисциплін здійснюють розрахунки онлайн. Доцільно провести серед них опитування з метою визначення переваг та недоліків цього методу. Мета – визначення особливостей застосування онлайн-калькуляторів серед англомовних студентів 5-го курсу медичного інституту СумДУ. Матеріали та методи. До нашого дослідження включено 60 іноземних студентів 5-го курсу медичного інституту СумДУ, які навчалися дистанційно протягом 2021 рокy (основна група) та 54 студенти 5-го курсу, які опановували дисципліну в очному форматі протягом 2019 року (група контролю). Їм було роздано опитувальники на останньому занятті з внутрішньої медицини. Більшість із осіб основної (n = 54) та усі з контрольної (n = 54) групи відповіли на 12 питань стосовно використання онлайн-калькуляторів у навчальному процесі, переваги та недоліки цього методу. Дані було проаналізовано із використанням Microsoft Excel та GraphPad Prism. Результати. Протягом дистанційного вивчення внутрішньої медицини кількість англомовних студентів 5-го курсу, які здійснювали розрахунки за допомогою онлайн-калькуляторів, збільшилася з 12 (22,2 %) до 44 (81,5 %). Під час опрацювання тем з кардіології серед опитаних основної групи 46 осіб (85 %) використовували зазначений метод, нефрології – 32 (59 %) та ревматології – 22 (39 %). Більшість студентів основної групи (81,5 %) та контролю (50 %) планують використовувати онлайн-калькулятори у своїй подальшій професійній діяльності. На думку значної кількості опитаних основної групи (81,5 %) головною перевагою зазначеного методу є швидкість, що допомагає їм заощадити час. Близько четвертої частини студентів (24 %) вважають, що розрахунки онлайн роблять навчання легшим та ефективнішим. П’ята частина опитаних (20 %) відповіли, що даний метод дозволяє отримати більш точні результати обчислень. На думку 80 % студентів, головним недоліком зазначеного методу є його залежність від наявності інтернету. Висновки. У процесі дистанційного навчання у СумДУ кількість студентів, які здійснювали розрахунки за допомогою онлайн-калькуляторів, збільшилася у чотири рази, що свідчить про широке впровадження викладачами у освітньому процесі та наявністю чималої кількості переваг, серед яких більша швидкість, зручність, доступність, точність отримання результатів. На думку більшості іноземних студентів головним недоліком даного методу є залежність від наявності інтернету.
  • Item
    Формуваня творчої самостійності студентів засобами іншомовного письма
    (Сумський державний університет, 2021) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna; Золотова, Світлана Григорівна; Золотова, Светлана Григорьевна; Zolotova, Svitlana Hryhorivna
    У статті обгрунтувано методику та представлено практичний досвід формування творчої самостійності студентів засобами іншомовного письма, схарактеризовано принципи забезпечення процесу навчання апробованими методами індивідуалізації та стимулами мотивації студентів до активізації самоосвіти як найбільш проблемні аспекти у системі навчання іноземної мови. Автори визначають специфіку методів організації самостійної роботи в умовах карантинних обмежень; особливості під час дистанційного навчання; переваги та недоліки індивідуальної діяльності; напрямки педагогічної діяльності, які дозволяють поєднувати самостійну роботу студентів з онлайн заняттями. Наголошується на ефективності проведення позааудитрних заходів в процесі вивчення іноземної мови. Підкреслюється важливість нових форм розвитку навичок письма у процесі самостійної роботи студентів: використання навчальних блогів. На думку авторів, технологія ведення блогів є ефективним засобом удосконалення сучасних підходів у системі вивчення іноземної мови.
  • Item
    Становлення електронного урядування в Україні
    (Сумський державний університет, 2021) Тімашов, В.О.; Кириленко, Н.Є.
    Стаття присвячена розгляду питання становленню електронного урядування в Україні. Розглянуто низку аспектів, пов’язаних з розвитком сучасного інформаційного простору. Проведено аналіз наукових підходів до визначень поняття «електронне урядування».
  • Item
    Юридичний механізм забезпечення права на інклюзивну освіту в умовах пандемії COVID-19 в Україні та США
    (Сумський державний університет, 2021) Шлапко, Тетяна Вікторівна; Шлапко, Татьяна Викторовна; Shlapko, Tetiana Viktorivna; Соколенко, О.П.
    Стаття присвячена дослідженню юридичного механізму забезпечення права на інклюзивну освіту в умовах пандемії COVID-19. Авторами статті був проведений аналіз статистики ефективності впровадження дистанційного навчання з метою вивчення стану організації у закладах загальної середньої освіти дистанційного навчання в умовах карантину, запровадженого з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19 в Україні та США. Доведено, що діти з особливими освітніми потребами потребують індивідуального підходу до організації інклюзивного дистанційного навчання.
  • Item
    Analysis of microbiology online teaching in quarantine conditions
    (Sumy State University, 2021) Fedorchenko, V.I.; Polanska, V.P.; Zachepylo, S.V.; Bobrova, N.O.; Loban, G.A.
    Актуальність та мета. Викладання мікробіології, вірусології та імунології у медичному навчальному закладі традиційно проводилось без застосування online технологій. Саме тому зміни у способах взаємодії стейкхолдерів мають бути проаналізовані. Проведено аналіз досвіду викладання курсу мікробіології, вірусології та імунології on line за умов коронавірусного карантину 2020 року. Відзначено основні проблеми у досягненні належного рівня теоретичних знань студентів, деякої частини практичних вмінь та навиків, які виникли у зв’язку зі зміною форми проведення практичних занять та лекцій. Відзначено позитивні сторони цього непередбачуваного експерименту у способі викладання дисципліни. Цей предмет передбачає здобуття студентами значної кількості сенсорних і рухових навичок. У той же час, сутність предмету містить великий фрагмент теоретичних знань, які складаються з емпіричних даних про властивості збудників інфекційних захворювань, способи їх дослідження з метою мікробіологічної діагностики; структури збудників, що необхідно для розуміння напрямків етіотропної терапії інфекційних захворювань; біологічних та антигенних властивостей для оцінки можливостей специфічної профілактики та лікування захворювань; стійкість збудників до зовнішніх чинників з метою усвідомлення особливостей епідеміології кожного окремого захворювання та можливостей його специфічної профілактики. Також студенти мають засвоїти інформацію про структуру імунної системи людини, вивчити механізми її функціонування. Насамкінець, має бути побудований комплекс теоретичних знань, практичних вмінь та навиків. Висновки та практична значимість роботи. Не зважаючи на проблемність ситуації з викладанням даного предмету on line в умовах карантину, слід відзначити, що у той же час відбувся певний прорив у застосуванні новітніх цифрових технологій, накопичених людством, у навчальному процесі у таких традиційно класичних сферах освіти, як, наприклад, викладання курсу мікробіології, вірусології та імунології у медичних вищих навчальних закладах. Ці здобутки проаналізовані у даній статті з метою оцінки перспектив осучаснення навчального процесу з предмету.