Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
8 results
Search Results
Item Innovative Activity of SPA Companies in the Slovak and Czech Republic in the Context of the COVID-19 Pandemic(Sumy State University, 2024) Senkova, A.; Kolesarova, S.; Kosikova, M.У багатьох системах охорони здоров'я європейських країн санаторно-курортні послуги в даний час є частиною або доповненням до медичної допомоги. Чехія та Словаччина завдяки своїм природним лікувальним ресурсам і давнім традиціям належать до значущих європейських курортних країн. В обох країнах санаторно-курортний туризм також є одним із найважливіших видів туризму, а з огляду на його оцінку за кількістю ночівель і доходом займає значну частку в структурі туристичної галузі. Однією з найбільших проблем для SPA-бізнесу стала пандемія COVID-19, яка спричинила обмеження на подорожі, закриття підприємств і падіння попиту та доходів. Питання впливу пандемії на санаторно-курортний бізнес у досліджуваних країнах досі детально не розглядалося. Відповідно до вищесказаного, метою представленого внеску є оцінка інноваційної діяльності курортних компаній у Словаччині та Чехії в контексті пандемії COVID-19. Вибірку дослідження склали 122 санаторнокурортних підприємства обох республік. За результатами попередніх досліджень встановлено, що інновації загалом сприймаються як важливий елемент розвитку суспільства, антикризового управління, підвищення конкурентоспроможності та комерційного успіху. Основним методом дослідження виявлення та класифікації типів інновацій та інноваційних можливостей, що впроваджуються на санаторно-курортних підприємствах, було анкетне опитування. За результатами проведеного дослідження виявилося, що походження SPA-бізнесу не впливає на країну, на те, як люди сприймають тенденції. Підтверджено зв’язки між типами впроваджуваних інновацій та деякими вигодами від впровадження інновацій, а також бар’єрами, що перешкоджають впровадженню інновацій. Звідси випливає, наприклад, що компанії, які інвестують в інноваційні процеси, можуть покращити свою ефективність і конкурентоспроможність своєї команди, зменшити свої витрати на виробництво або надання послуг. З аналізу факторів, пов’язаних із впровадженням інновацій, виявилося, що найважливішими є ті фактори, які безпосередньо впливають на економічні результати та конкурентні переваги підприємств. З іншого боку, фактори, пов’язані з культурними, екологічними чи технічними аспектами інновацій, менш важливі. Певними обмеженнями проведеного дослідження був той факт, що, незважаючи на неодноразові дзвінки, не всі SPA-компанії, які працюють у SPA-індустрії Чеської та Словацької Республік, взяли участь.Item Impact of COVID-19 Pandemic and Russo-Ukrainian War on Tunisian Stock Exchange Performance and Volatility(Academic Research and Publishing UG, 2023) Chater, M.; Soussou, K.Метою нашого дослідження було дослідити вплив пандемії COVID-19 і російсько-української війни (РУ) на волатильність прибутку та вартість Туніської фондової біржі, проксіровану TUNINDEX. Ми застосували GARCH (1,1), щоб оцінити вплив на волатильність прибутковості індексу, використовуючи щоденні спостереження з січня 2019 року по грудень 2022 року, і множинну лінійну регресію, щоб визначити вплив на значення індексу на основі щомісячних спостережень за січень 2018 року до Грудень 2022 р. Результати GARCH показали, що обидва екзогенні потрясіння призвели до вищої волатильності прибутковості фондового ринку. Результати регресії виявили статистично значущі, хоча й протилежні впливи на ціну індексу. Пандемія справила позитивний, але вкрай м’який вплив на значення Індексу, а війна негативно вплинула на його показники. Що стосується контрольних змінних, як рівень інфляції, так і індекс промислового виробництва продемонстрували позитивний вплив на значення TUNINDEX, тоді як торговий баланс мав негативний вплив. Темп зростання ВВП і процентна ставка, однак, не показали істотного впливу на показники індексу протягом періоду дослідження. Ми зіткнулися з деякими труднощами з доступом до даних, на додаток до дефіциту даних щодо інших потенційно значущих факторів, а також короткого періоду дослідження. Включення нових змінних, наприклад рівнів смертності, безробіття через карантин, ефекту заборони на поїздки, торгової залежності з Україною та Росією, а також використання векторної авторегресійної моделі, що змінюється в часі, може додати додаткову цінність нашій роботі. Стаття є внеском у літературу про вплив зовнішніх шоків на фондові ринки, зокрема на фондову біржу Тунісу. Крім того, він пропонує уявлення про потенційні очікувані економічні наслідки непередбачених подій і може допомогти визначити відповідні стратегії для пом’якшення їх драматичних наслідків. Нарешті, це дослідження представляє перше дослідження впливу російського вторгнення в Україну на фондову біржу Тунісу, досліджуючи вплив як на волатильність, так і на показники ринкового індексу.Item Innovations in Marketing Communication in the Hospitality Business in Slovakia During the COVID-19 Pandemic(Sumy State University, 2023) Lincenyi, M.; Svejnova Hoesova, K.; Fabus, M.Основною метою статті є визначення факторів, що впливають на діяльність готельного бізнесу в Словацькій Республіці в період з 2001 по 2020 роки та визначення економічних наслідків заходів, пов'язаних із пандемією COVID-19 у 2020 році. Крім того, за допомогою обраних маркетингових інструментів, у статті досліджено інноваційні маркетингові інструменти, які використовувались у готельному бізнесі під час пандемії та їх вплив на ефективність його функціонування. Авторами використано статистичний метод порівняння для визначення трендів розвитку готельного бізнесу Словацької Республіки. На першому етапі дослідження оброблено динаміку внутрішніх та зарубіжних відвідувачів готелів, а також їх місткості. На другому етапі проведено контрольовані структуровані інтерв'ю. Результати були оброблені через пояснювальний факторний аналіз, на основі якого оцінено силу впливу маркетингових інструментів на ефективність функціонування готельного бізнесу в Словацькій Республіці. У статті зазначено, що заходи, пов'язані із коронавірусом COVID-19, суттєво вплинули на економічні показники функціонування готельного бізнесу в Словацькій Республіці, оскільки у 2020 році кількість зарубіжних відвідувачів впала до 20-річних мінімумів. Результати дослідження засвідчили, що вплив заходів в рамках пандемії COVID-19 суттєво вплинув на кількість відвідувачів, обсяги доходів та кількість готельних закладів у країні. Результати структурованих інтерв'ю з керівниками готельних закладів засвідчили, що використання або невикористання маркетингових заходів (веб-сайти, PPC реклама, соціальні медіа) суттєво вплинуло на зменшення їх доходів. Емпіричні результати підтверджують, що послаблення економічних заходів протидії коронавірусу COVID-19 у влітку 2020 року призвело до збільшення кількості внутрішніх відвідувачів, ніж у той же період 2019 року, але не було збільшення кількості зарубіжних відвідувачів. Авторами наголошено, що якщо ефективне управління заходами щодо протидії епідемії COVID-19 дозволяє нарощувати обсяг відвідувачів готелів і, отже, зростання їх доходів. У разі, якщо словацькі менеджери готелів у майбутньому більше використовуватимуть інноваційні маркетингові інструменти у спілкуванні з потенційними клієнтами, є велика ймовірність, що їхні потенційні збитки будуть нижчими в наступній кризі.Item Bibliometric analysis of scientific publications in the field of online education(Sumy State University, 2023) Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna; Котенко, Станіслав Ігорович; Котенко, Станислав Игоревич; Kotenko, Stanislav IhorovychОнлайн навчання стало вимушеним для здобувачів освіти в Україні з початком пандемії, а потім повномасштабним вторгненням Російської федерації на територію України. Актуальними стають питання розвитку онлайн освіти, створення ефективних інструментів її реалізації. Значна частина освітян та учнів виїхали за кордон в евакуацію і тому саме дистанційний формат є для них найбільш прийнятним. Аби уникнути значних втрат у здобутті знань через війну, потрібно розвивати саме онлайн освіту та формувати відповідний начальний контент. У статті представлено результати бібліометричного аналізу рядку наукових публікацій, присвячених онлайн освіті, які були опубліковані у «доковідний» та «післяковідний» періодів (2014–2018 рр. та 2019–2023 рр. відповідно). Метою дослідження є вивчення понятійного апарату терміну «Онлайн освіта» у розрізі 5 років до початку пандемії COVID-19 та після. Для проведення аналізу автори використали такі бібліометричні інструменти як VOSviewer та Bibexcel. За результатами проведеного бібліометричного аналізу авторами сформована графічна візуалізація та кластерний розподіл понятійного апарату (включно із взаємозв’язками). При побудові мережевої візуалізації було використано метод нормалізації LinLog/modularity. Проаналізовані найбільш цитовані публікації визначених часових періодів. Таким чином, відбулося різке зростання публікаційної активності науковців за тематикою онлайн навчання та онлайн освіти починаючи з 2019 року. Зроблені висновки щодо сучасних трендів в онлайн освіті, пов’язаних з глобальною пандемією. При побудові кластерів візуалізації було виявлено чотири закономірності: складові кластеру відображають поняття класичних освітніх елементів, які перейшли в онлайн-середовище; основні переваги онлайн-освіти та інструменти, які роблять її доступною для користувачів; елементи процесу онлайн-навчання та їх особливості; основну методику онлайн-викладання, яка базується на використанні масових відкритих онлайн курсів та навчальних відео на різних платформах. Наукові дослідження за період пандемії COVID-19 і розробки у сфері дистанційних технологій навчання стати основою для збереження освітнього процесу в період війни в Україні. Як показують дослідження в різних країнах, зростає кількість платформ, відкритих начальних курсів, які можуть бути використані педагогами і викладачами під час навчання здобувачів освіти.Item Оцінка ставлення здобувачів вищої освітиза спеціальністю «Стоматологія» до дистанційного навчання: крос-секційне підеміологічне дослідження(Сумський державний університет, 2022) Бережна, А.В.; Любченко, А.О.; Медведєва, М.С.Вступ. Тривалий час дискутабельним залишалося питання доцільності запровадження дистанційних занять в навчальний процес закладів медичної освіти. Однак, пандемія COVID-19 вплинула на всі сфери життя. Заклади медичної освіти були змушені запровадити дистанційне навчання. Мета. Oцінити ставлення здобувачів освіти за спеціальністю «Стоматологія» до дистанційного навчання для подальшого поліпшення якості освітнього процесу у закладі вищої медичної освіти в умовах пандемії COVID-19. Матеріали та методи. У жовтні-листопаді 2021 року у закладі вищої медичної освіти м. Харкова було проведено крос-секційне епідеміологічне дослідження щодо ставлення здобувачів освіти до дистанційного навчання та оцінки ними його ефективності. Здобувачам вищої освіти за спеціальністю «Стоматологія» було запропоновано пройти онлайн-опитування, створене з використанням сервісу Google Forms. Участь в опитуванні була анонімною, добровільною та безоплатною. Всі учасники були проінформовані щодо мети та задач дослідження. В цілому опитування пройшли 202 особи. Середній вік опитаних склав 19,3±1,8 років. Для статистичного аналізу використано методи описової статистики, виконано оцінку значущості відмінностей двох сукупностей за якісними ознаками за допомогою t-критерію Ст’юденту. Рівень значущості склав 5%. Статистичну обробку даних виконано за допомогою пакету програм Microsoft Office 2016. Результати дослідження. Більшість респондентів (38,6%,n=78) вказали, що дистанційне навчання достатньо ефективне, але менш ефективне, ніж очне. Як малоефективне та неефективне дистанційне навчання оцінювали20,3% (n= 41) та 7,9% (n=16) здобувачів вищої освіти відповідно. Серед осіб, які вказували на прихильність до дистанційної форми проведення практичних занять (47,5%,n=96), більшість респондентів складали здобувачі І–ІІІ року навчання (67,7%,n=65; t-критерій = 5,25; p<0,05). Пати менше практири аналізі відповідей здобувачів II–Vроку навчання та лікарів-інтернів (всього170 осіб) щодо практичної складової навчання виявлено наступне: 53,5% осіб (n=91) вважали, що стали отримувчних навичок, ніж раніше. Дев’яносто дев’ять респондентів (58,2%) зазначили, що через впровадження дистанційного навчання їм не вистачає практичних навичок і в майбутньому це може вплинути на них як на фахівців та на якість наданих ними медичних послуг. Майже третина опитаних (34,1%,n=58) вважала, що в закладі вищої освіти не дають належних практичних нави-чок, тому отримувати практичний досвід потрібно поза межами закладу вищої освіти. Переважна кількість респондентів (71,2%,n=121) вважала, що на роботі в стоматологічному кабінеті існує більше можливостей спробувати провести стоматологічні маніпуляції, а ніж в закладі вищої освіти на медичних фантомах. Висновки. Значна частина опитаних здобувачів вказала на прихильність до дистанційного формату навчання, проте скаржиласьна нестачу практичних вмінь та навичок. Перспективним для вищої стоматологічної освіти є запровадження змішаних та гібридних форм навчання, які вирішать проблему отримання практичних лікарських компетентностей.Item Optimization of E-Commerce Distribution Center Location(Sumy State University, 2021) Kostikov, E.; Jílkova, P.; Kotatkova Stranska, P.Закриття урядами країн міжнародних кордонів у відповідь на спалах пандемії COVID-19 спричинило значні збитки у міжнародному товароперевезенні та активізувало необхідність трансформації логістичних операцій з доставки товарів у системах електронної торгівлі. Метою статті є пошук оптимального місця розташування логістичних центрів онлайн-торгівлі. Для досягнення поставленої мети використано модифіковану модель Штейнера-Вебера, що дозволяє визначити оптимальне місце розташування центрального логістичного складу компанії та мінімізувати витрати при розподілі продукції від центрального складу до філій, розташованих в окремих країнах. Об’єктом дослідження обрано компанії у сфері онлайнторгівлі. Встановлено, що 86% досліджуваних компаній планують використовувати складські приміщення протягом найближчих трьох-п’яти років та зосереджуватимуть свою діяльність на розбудові логістичної системи. Емпірично обґрунтовано ефективність менеджменту компаній Amazon у США та Європі, а також та Alibaba в Китаї з оптимального розташування їх логістичних центрів. Основним факторами ефективного перетворення товарообороту у логістичних центрах є оптимізація виробничих затрат, своєчасність доставки товарів, розвиток високоавтоматизованих центрів обробки замовлень (зокрема, сервіс Amazon Prime дозволяє споживачам отримати замовлений товар у той же день). Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить необхідність і специфіку створення логістичних центрів онлайн-торгівлі в окремих містах країн Європейського Союзу. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для власників, менеджерів компанії, які надають послуги з вантажоперевезення автомобільним, залізничним, морським та авіатранспортом, де важливими базовими факторами ефективності функціонування є відповідність вимогам до обсягів товарів, мінімізація транспортних витрат, своєчасне врахування зовнішніх обмежувальних факторів тощо.Item The Global Green Bond Market in the Face of the COVID-19 Pandemic(Sumy State University, 2021) Keliuotytė-Staniulėnienė, G.; Daunaravičiūtė, K.This paper summarizes the relevant researches in the area of the green bond market within the perspective of the performance of the global green bond market in the face of the COVID-19 pandemic. Despite the rapid expansion of the green bond market during the last decade, this market has also experienced the consequences of the COVID-19 pandemic. The researches on the effect of COVID-19 and its induced crisis on the green bond markets are still fragmentary; therefore, the main purpose of this research is to evaluate the impact of the COVID-19 pandemic on the global green bond market.Item Corporate Social Responsibility Practice in the Gulf Cooperation Council Countries amidst the COVID-19 Pandemic(Sumy State University, 2020) Alkubaisy, A.The health, economic, and social consequences of the COVID-19 virus have highlighted the need for collaboration among all agents to face a scenario that we have not before seen. Like the rest of the world, the Gulf Cooperation Council (GCC) with governments of almost all GCC countries have imposed lockdowns, travel restrictions and curfews to deal with the COVID-19 pandemic. Many projects have been extended and operational infrastructure and utility projects face or are expected to face shortages of labour and materials, restriction in movement of personnel and interruption to supply chains. The aims of this paper are to analyze the involvement that emerging markets have shown during the most challenging moments of the epidemic and to determine the objectives these companies have pursued with them.