Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Promising Technologies in Water Transport: Development and Implementation of FungusResistant and Ecologically Clean Epoxy Nanocomposites
    (Sumy State University, 2025) Buketov, A.V.; Dyadyura, K.; Shulga, Yu.M.; Sotsenko, V.V.; Гребеник, Людмила Іванівна; Hrebenyk, Liudmyla Ivanivna; Totosko, O.V.; Kulish, I.M.
    Обґрунтовано необхідність застосування епоксидних нанокомпозитів для збільшення ресурсу роботи обладнання для водного транспорту. Показано, що для додаткового збільшення ресурсу роботи обладнання водного транспорту необхідно у епоксидну смолу вводити не лише нано-, але й мікронаповнювачі та дискретні волокна. Це дозволить поліпшити не лише механічні властивості захисних покриттів, але й їх корозійну тривкість. Доведено доцільність використання екологічно чистих захисних матеріалів у водному транспорті. У роботі досліджено стійкість розроблених матеріалів до дії поширених у водному середовищі грибків. Також проведено аналіз фунгіцидності епоксидних композитів. У роботі вирішено науково-технічну задачу у сфері транспортних технологій – розроблено екологічно чисті матеріали для підвищення надійності функціонування устаткування, експлуатації та ремонту морського транспорту, що є ключовою науковою проблемою світового рівня.
  • Item
    Student Satisfaction and Retention: Impact of Service Quality and Digital Transformation
    (Sumy State University, 2022) Forid, M.S.; Hafez, M.; Khan, W.
    У XXI столітті економічний та технологічний розвиток країни значною мірою залежить від рівня та якості вищої освіти. У статті зазначено, що більшість закладів вищої освіти Бангладешу є приватними та пропонують освітні послуги на ряду з державними (фінансованими урядом) університетами. Метою даного дослідження є визначення впливу якості послуг та цифрової трансформації на задоволеність студентів та їх залучення у приватні університети Бангладешу. Вихідні дані для дослідження сформовано на основі результатів анкетування студентів з п'яти найкращих приватних університетів Бангладешу. Загалом, до анкетування залучено 235 студентів, з яких 210 надали відповіді на питання анкети. За результатами ретельного опрацювання анкет, авторами вилучено 10 нерелевантних анкет. У ході дослідження сформовано та здійснено перевірку концептуальної моделі, яка складається із восьми факторів, включаючи п'ять вимірів моделі SERVQUAL, а також цифрову трансформацію, задоволеність студентів та їх залученість. Авторами здійснено перевірку гіпотетичних зв'язків за допомогою описової статистики (середнє значення та стандартне відхилення), множинного регресійного та двовимірного регресійного аналізу з використанням програмного забезпечення SPSS 26.0. За результатами емпіричного аналізу встановлено, що студенти є задоволеними якістю послуг приватних університетів та цифровою трансформацією в університеті. Автори встановили, що всі показники якості послуг (за винятком емпатії) мають позитивний та суттєвий вплив на задоволеність студентів. До того, суттєвим впливом на задоволеність студентів є вплив цифрової трансформації. Отримані результати засвідчили, що задоволеність студентів має позитивний та значущий вплив на рівень їх залученості в університеті. За результатами аналізу наукових напрацювань з досліджуваної тематики, авторами наголошено на відсутності робіт, присвячених дослідженню впливу показників якості послуг та цифрової трансформації на задоволеність студентів та їх утримання в приватних університетах Бангладешу. Результати дослідження можуть бути корисними закладам вищої освіти при розробленні стратегії вдосконалення якості послуг та цифрової трансформації з метою підвищення задоволеності студентів та їх утримання у висококонкурентних закладах вищої освіти. Враховуючи отримані результати, авторами наголошено, що для виживання та розвитку вищої освіти в XXI столітті, необхідним є здійснення цифрової трансформації.
  • Item
    Stylistic and Functional Peculiarities of Technical Advertisement Texts
    (Sumy State University, 2021) Подолкова, Світлана Віталіївна; Подолкова, Светлана Витальевна; Podolkova, Svitlana Vitaliivna
    Інтенсивний обмін науково-технічною інформацією, визнання англійської мови основним засобом міжкультурної наукової комунікації актуалізує проблему забезпечення ефективності її надання. Статтю присвячено дослідженню стилістичних та функціональних особливостей сучасних англомовних науково-технічних текстів, а саме текстів технічної реклами. В результаті аналізу лінгвістичних та екстралінгвістичних засобів реалізації комунікативних функцій вказаних текстів виявлено, що текстам технічної реклами притаманні основні особливості наукового стилю – об’єктивність, точність, логічність, достовірність повідомлюваної інформації; контрастним явищем є емоційність. Головною метою текстів технічної реклами є повідомити адресата про нові досягнення та результати останніх досліджень найбільш ефективним та переконуючим способом, впливаючи на його розум та емоції. Було доведено, що прагматична настанова авторів текстів технічної реклами - зацікавити читача та спонукати його до відповідної діяльності – реалізується використанням епістемічних та лінгвістичних засобів. Перші - спеціальні фонові знання та достовірні науково-технічні факти - впливають на розум адресата. Тоді як вплив на емоції читача реалізується використанням емоційно-експресивних лінгвістичних засобів, що надають виразність та яскравість повідомленню. Результати дослідження показують, що експресивна та емоційна забарвленість у текстах технічної реклами досягається вживанням синтаксичних структур контрасту та порівняння; риторичних питань, емфатичних конструкцій, синтаксичного паралелізму, наказового та умовного способів. Експресивний характер викладу матеріалу надає також використання образних лінгвістичних засобів (метафор, порівнянь, ідеоматичних виразів). Таким чином, функції повідомлення та впливу тісно пов’язані між собою, хоча функція повідомлення переважає у текстах технічної реклами. Лінгвістичні засоби впливу виконують допоміжну, але важливу роль у текстах технічної реклами, яким притаманне поєднання емоційно-експресивно-оцінюючих конотацій з фактуальною інформацією.