Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
Search Results
Item Development of Sharing Economy-Based Business Models in the Tourism Sector(Sumy State University, 2021) Navickas, V.; Petroke, I.; Baciuliene, V.; Kljucnikov, A.В останні роки спостерігається стрімке поширення принципів шеренгової економіки у бізнес-діяльність, особливо в туристичному секторі. Це обумовлює трансформацію функціонуючих бізнес-моделей, а також появу нових видів економічної діяльності та можливостей для їх розвитку. У рамках дослідження авторами узагальнено аргументи наукової дискусії щодо переваг та недоліків розвитку бізнес-моделей шеренгової економіки. Проаналізовано особливості розвитку шеренгової економіки у туристичному секторі. Авторами відмічено, що наявні наукові напрацювання переважно присвячені дослідженню загальних питань розвитку шеренгової економіки, тоді як актуальність даної роботи полягає в аналізі особливостей шеренгової економіки в туристичному секторі, для якого характерними є значна кількість зацікавлених сторін та швидкий розвиток. Методологічною основою даного дослідження є вторинний аналіз даних. Авторами зазначено, що основними рушійними силами розвитку шеренгової економіки у туристичному секторі є Інтернет та інноваційні технології, циклічність економіки, зміна суспільних цінностей та екологічність. Авторами здійснено порівняльний аналіз шеренгової платформи «Airbnb» та найбільш популярними готелями. Крім того, визначено, що популярність оренди апартаментів через шеренгові платформи з кожним роком зростає у порівнянні з традиційними готелями. У дослідженні емпірично підтверджено та теоретично доведено, що шеренгова економіка сприяє стрімкому розвитку туристичного сектору, приваблює більше туристів до країни та перевершує традиційні бізнес-моделі. Отримані результати можуть бути використані для подальшого дослідження найбільш сприятливих умов для розроблення нових бізнес-моделей, аналізу реакції учасників ринку, просування нових бізнес-ініціатив у туристичному секторі, дослідження шеренгової економіки за суб’єктами туристичної діяльності (транспорт, розважальні та туристично-інформаційні платформи).