Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 28
  • Item
    Історичний досвід щодо запобігання корупції за часів стародавнього світу та його значення для подолання корупції в Україні
    (Сумський державний університет, 2019) Заяць, Б.Р.
    У статті висвітлено сутність та зміст фундаментальних концепцій розкриття формозмістовних характеристик корупції в Україні. Зазначено, що історія державотворення засвідчує, що будь-яка держава, незалежно від особливостей організації її інститутів на певному етапі власного розвитку неодмінно постає перед проблемою нівеляції внутрішньої компоненти публічно-правового суверенітету внаслідок згаданої вище транссуб’єктивізації (неправомірної зміну аутентичного суб’єкта) управлінських повноважень. Визначальним фактором названого процесу і виступає корупція
  • Item
    Українське законодавство про запобігання та протидію корупційним правопорушенням
    (Сумський державний університет, 2019) Нікітенко, О.І.; Самойлович, А.А.
    У статті розглянуто еволюційний хід прийняття законодавчих актів в Україні щодо протидії з корупцією, починаючи з оголошення незалежності держави, визначено сутність державної політики у боротьбі з нею, проаналізовано хронологію етапів прийняття законодавчих антикорупційних актів, оскільки проведення постійних досліджень, спостережень антикорупційної діяльності правоохоронних органів являється дуже важливим щодо сучасного розвитку України. За роки незалежності України було сформовано антикорупційне законодавство, що включало нормативно-правові акти у цій сфері, метою яких було адміністративно-правове протидії корупції.
  • Item
    Institutional Determinants Of Assessing Energy Efficiency Gaps In The National Economy
    (Sumy State University, 2020) Pavlyk, V.
    The article examines approaches to the analysis of factors that influence the difference between capacity and current energy production in the country, that is, the gap in energy efficiency in the economy. To investigate the main trends in the theory of energy efficiency and energy conservation, a bibliometric analysis was carried out (using VOSViewer v.1.6.10 toolkit), the object of which was 1428 scientific articles in publications indexed by the Scopus scientometric database. The analysis showed that in 2019, scientists published 1.5 times more work on the subject than in 2005, and revealed five clusters of scientists who investigated the problems of the connection between institutional determinants and lack of electricity in the country.
  • Item
    Economic security of the country: marketing, institutional and political determinants
    (Sumy State University, 2019) Гаруст, Юрій Віталійович; Гаруст, Юрий Витальевич; Harust, Yurii Vitaliiovych; Мельник, Вадим Іванович; Мельник, Вадим Иванович; Melnyk, Vadym Ivanovych; Prasol, L.
    The aim of the paper was analysing of the main indicators which influence on the country’s economic security. The authors allocated the main approaches to define economic security. Traditionally the economic security was analysed as a range of economic parameters which are not considering the institutional and marketing parameters. The authors highlighted, the different types of combinations of marketing, political and institutional indicators could influence on the level of the country’s security level with different power. On this basis, the key factors which influenced on the level of the economic security were identified. All indicators were combined in three groups: marketing, political and institutional. To the political indicators, the parameters as follows were included: violence/terrorism; voice and accountability rating; rule of law; control of corruption. The marketing group of indicators contained the parameter – the country’s brand. The institutional group involved: adjusted net national income per capita; agricultural raw materials exports; agriculture, value-added; external balance on goods and services; food exports; food imports; foreign direct investment, nett inflows; GDP growth; wage and salaried workers, total; GDP per capita growth; industry, value-added; total natural resources rents; trade. Thus, in the paper, the authors checked the hypothesis as follows: the existence of the statistically significant relationship between marketing, political and institutional parameters and level of economic security. The informational basis for analyses was dataset from the: World Government Indicators, Future Brand, World Data Bank. For checking hypothesis, the 2SLS method was chosen. The analysed period 2002-2018 years. The empirical findings proved that political stability had a negative statistically significant impact at level 1% on agriculture value-added, agricultural raw materials exports, food imports. Besides, the rule of law had a negative significant impact on the indicators: agricultural raw materials exports, value-added, and agriculture value-added. The finding proved that political and institutional imbalance restricts the recovering of the country’s economic security. In this case, the government should consider not only economic parameters but also marketing and institutional during developing the mechanism to increase the level of the country’s economic security.
  • Item
    Productive of the service sector: theory and practice of corruption declining
    (Sumy State University, 2019) Wawrosz, P.
    Corruption contracts are, throughout the democratic world, illegal and considered immoral. Their participants thus cannot use standard procedures to find a second party, to negotiate the content of the contract, to check if it performs what was promised, and to enforce the promises. This increases the risks associated with the contract. Illegality or immorality of the contract makes both parties more vulnerable – each party can threaten to reveal the contract and denounce the second party. Connecting a corruption contract with a previously established legal contract is usually seen as the best way to reduce risks and to reinforce the corruption contract. Owing to legal contacts and contracts, potential parties interested in corruption know where they should seek a counterparty and what to offer. At the same time, the corruption contract is tied to legal contracts, and failure to fulfil conditions of the corruption contract may put such legal contract at risk, therefore there is a higher probability that both parties to the corruption contract would fulfil what was promised and that there will be no extortion by any of the parties to demand additional fulfilment after the end of the corruption contract or that the corruption contract will not be disclosed. This paper presents the opposite approach in which a corruption contract is established as the first and it creates the base for further often legal but immoral contracts. All contracts lead to the mutually advantageous affinity of all its participants who often become members of corruption networks. The article presents the model when a blackmailed or dependent person must participate in corruption contracts, otherwise, it faces serious problems. But sooner or later, participation will begin to bring him benefits, so he becomes dependent on the network, although initially, he had moral inhibitions to participate in its activities. The subjects looking a counterparty of the corruption contract thus often create the environment of dependency and blackmailing and when people that are obliged to corruption lose their scruples and they see corruption as the common behaviour. Our model comes from real corruption networks in the Czech Republic. Some of them are briefly analysed. Theory of corruption must pay higher attention to all factors contributing to the spread of corruption behaviour, including mutual dependence and extortion.
  • Item
    Country’s Brand and Corruption Level: Cointegration Analysis
    (Sumy State University, 2019) Milova, T.; Troshkina, K.; Horlov, Y.; Dobkowski, J.
    Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії щодо впливу корупції на бренд країни. Проаналізовано сучасні підходи до аналізу впливу рівня корупції на макроекономічні показники країни. Обгрунтовано, що підвищення рівня корупції в суспільстві вважається одним з найбільш значущих стримуючих факторів радикальних політичних та економічних змін, що відбуваються в країнах. Основною метою проведеного дослідження є вивчення довгострокових та причинно- наслідкових зв’язків між рівнем контролю корупції та брендом країни. Об’єктом дослідження було обрано чотири європейські країни (Латвія, Литва, Польща та Україна), які проводили еволюційну політику реформування політичної та економічної системи після розпаду Радянського Союзу, що заохочувало практику подолання корупції. Період дослідження становить 2000-2018 рр. З метою вирішення поставленого завдання в роботі запропонований 3 етапний механізм оцінки довгострокових та причинно-наслідкових зв'язків між рівнем контролю корупції та основними компонентами бренду країн в основі якого покладено проведення тестів Augmented Dicker-Fuller та Granger casualty. Встановлено,що для України парні взаємозв’язки рівня контролю корупціїта кількості мігрантів,контролю корупціїта обсягом експорту, контролю корупції та обсягом зовнішніх інвестицій мають одно направлений характер впливу рівня корупції на складові рівня бренду країни. Результати проведеного дослідження свідчать, шо 51,73%, 43,79% та 66% від загальних коливань мігрантів, експорту, та обсягу зовнішніх інвестицій залежать від змін рівня корупції в країні. Результати емпіричного аналізу засвідчили, що для країн Європейського Союзу (Польща, Литва та Латвія) саме бренд країни має позитивний вплив на зменшення рівня корупції. Обгрунтовано, що саме вибір конкретної моделі боротьби з рівнем корупції в даних країнах значно зумовив курс їх політичної трансформації, а також вплинув на темпи змін соціально-економічного розвитку.
  • Item
    Організовані злочинні групи та їх вплив на соціально-економічний розвиток держави
    (Сумський державний університет, 2019) Пилипенко, Є.С.
    Організована злочинність в сучасній Україні є одним з найбільш небезпечних соціальних явищ, що представляє серйозну загрозу безпеці держави і суспільства. Вона проникла в усі сфери життєдіяльності країни, повністю охопила галузі і регіони, завдає колосальної економічної шкоди. Наявність організованої злочинності підриває довіру до влади і основним принципам державного управління, перешкоджає чесній конкуренції, ускладнює державний розвиток, загрожує національній безпеці, демократичним інститутам і моральним засадам суспільства
  • Item
    Корупція як загроза стабільному розвитку суспільства
    (Сумський державний університет, 2019) Жиленко, Н.В.
    Корупція є однією з головних проблем сучасної України, яка приховує в собі загрозу загальнонаціонального масштабу. Корупція - це використання своїх посадових повноважень і довірених прав з метою особистої вигоди, що суперечать законодавству і моральним установкам. Метою корупції є отримання додаткового прибутку. Саме про корупцію і її неприпустимо високому рівні останнім часом все частіше йдеться на найвищому рівні представниками виконавчої і законодавчої влади, громадських організацій.
  • Item
    Історичні аспекти виникнення корупції в Україні
    (Сумський державний університет, 2019) Жиленко, Н.В.
    Великий масштаб корупції в Україні представляє серйозну загрозу національній безпеці, створює перешкоди для якісного функціонування публічної влади, ускладнює економічний розвиток країни. Створення та діяльність численних державних та громадських органів протидії корупції на даний час не привели до позитивних результатів. На жаль, на сучасному етапі так і не вдалося перейти до практичної реалізації державної антикорупційної програми, яка дасть змогу суттєво знизити рівень корупції в Україні.
  • Item
    Протидія служби безпеки господарсько-фінансовим зловживанням в підпіллі ОУН та УПА
    (Сумський державний університет, 2018) Антонюк, Я.М.
    У статті на основі невідомих і маловідомих документів досліджено протидію зловживанням в господарсько-фінансовій діяльності підпілля Організації українських націоналістів (далі – ОУН) та Української повстанської армії (далі – УПА). Доведено, що головні “антикорупційні” функції виконувала Служба безпеки. Керівники підпілля, які допустили корупційні злочини своїх підопічних, суттєво понижувалися в посаді. Безпосередніх винуватців зловживань страчували. За дрібні господарчі злочини карали додатковими навантаженнями під час служби.