Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 44
  • Item
    Діджиталізація освіти в Україні: зарубіжний досвід та вітчизняна перспектива впровадження
    (Сумський державний університет, 2019) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych; Гаруст, Юрій Віталійович; Гаруст, Юрий Витальевич; Harust, Yurii Vitaliiovych; Шевцов, Я.А.
    На фоні таких інновацій, факт зростання попиту на освіту є логічним і цілком виправданим. Також зростають вимоги щодо якості, доступності та відповідності освіти сучасним потребам людства. Важливо, що освіта сьогодні – це питання переважно державної компетенції, приміром стаття 53 Конституції України гарантує кожному право на освіту. Враховуючи це та відповідні тенденції розвитку людства, діджиталізація освіти є логічним і закономірним вектором розвитку цієї сфери, про що також свідчить досвід провідних країн світу. Отже, потрібно дослідити, чи реально діджиталізація освіти потрібна в Україні, проаналізувавши сам процес технічного вдосконалення та досвід інших країн, які вже мають значні досягнення в цій сфері
  • Item
    Судова практика протидії булінгу та її особливості в процесі реалізації інклюзивної освіти
    (Сумський державний університет, 2019) Старинський, Микола Володимирович; Старинский, Николай Владимирович; Starynskyi, Mykola Volodymyrovych; Соколенко, О.П.
    Стаття присвячена дослідженню правового регулювання протидії булінгу під час інклюзивної освіти. В ній досліджується особливості розвитку інклюзивної освіти в України, звертається увага на проблеми в її запровадженні. Авторами досліджено таке явище як «булінг», його вияви взагалі та в процесі реалізації інклюзивної освіти. Авторами, на підставі аналізу судової практики виявлені та проаналізовані склад проступків, що можуть бути кваліфіковані як булінг
  • Item
    Джерела до історії товариства "Просвіта" в Сумах (1917-1918 рр.)
    (Сумський державний університет, 2019) Артюх, В`ячеслав Олексійович; Артюх, Вячеслав Алексеевич; Artiukh, Viacheslav Oleksiiovych; Іванущенко, Г.М.
    Ця робота присвячена публікації й аналізу 15 раніше невідомих документів з історії Сумської "Просвіти" доби Української революції (1917-1921). Зміст документів засвідчує, що в Сумах Товариство "Просвіта" було створено 9 квітня 1917 р. і вже 21 травня голосно заявило про себе, ставши організатором Шевченківського свята. Тоді ж Товариством були внесені до міської думи пропозиції назвати одну з вулиць міста іменем Тараса Шевченка, а також поставити йому пам’ятник. "Просвіта" прийняла активну участь в українізації державного управлінського апарату за гетьмана Павла Скоропадського. При "Просвіті" були відкриті курси з українознавства та української мови для державних службовців, вчителів та всіх бажаючих. У жовтні 1918 р. під час розгортання дискусії про впровадження в Україні двох державних мов – української і російської, з’їзд товариств "Просвіт" Сумського повіту однозначно висловися за українську мову як єдину державну і резолюція з цього приводу була направлена гетьманові Скоропадському. Крім того, "Просвіта" постійно організовувала проведення літературних вечірок та концертів, читання лекцій, найчастіше у своєму приміщенні. Театральна справа залишалася одним з головних напрямків діяльності "Просвіти". Сумські просвітяни ставили спектаклі як своїми власними силами, так і організовували виступи українських труп в орендованому ними театрі Корепанова. При "Просвіті" діяв також український хор. У 1918 р. найбільш значущим у діяльності Сумської "Просвіти" було відкриття її зусиллями українських гімназій у Сумах та селах Нижня Сироватка й Юнаківка.
  • Item
    Проблеми розвитку системи освіти в Україні: фінансові аспекти
    (Сумський державний університет, 2018) Жеребило, І.В.
    У статті проаналізовано ключові проблеми вітчизняної системи освіти. Показано, що ключовими серед них є: нерівномірність доступу до якісної освіти на усіх етапах освітнього процесу; неефективна система управління та фінансування закладів освіти, слабкий інституційний потенціал; неоптимальна мережа освітніх закладів; неефективна система навчального навантаження та оплата праці для працівників освіти; низька орієнтованість системи освіти на стратегічні цілі розвитку країни. Визначено чинники, які їх обумовлюють.
  • Item
    Інтерактивні методи навчання як інструмент маркетингу освітніх послуг
    (Сумський державний університет, 2018) Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Колесник, А.А.
    У статті здійснено аналіз поширених форм взаємодії студентів та викладачів. Наведено їх сутнісну характеристику. Визначено переваги інтерактивних методів навчання, значимість та можливості застосування. Здійснено систематизацію інтерактивних методів навчання з точки зору доцільності застосування як інструменту маркетингу освітніх послуг. Визначено, що ринкове позиціонування закладів вищої освіти має грунтуватися на використанні їхніх переваг та їх відповідності вимогам споживача освітніх послуг.
  • Item
    The issues of the city development strategy design basing on the European intercultural educational policy
    (Sumy State University, 2018) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Maiboroda, Tetiana Mykolaivna; Замора, Оксана Михайлівна; Замора, Оксана Михайловна; Zamora, Oksana Mykhailivna
    У статті розглянуто досвід та проаналізовано засади європейської інтеркультурної концепції та політики, зокрема в сегменті освіти, та її вплив на місцевий розвиток. Також досліджено потенційні напрямки стратегування окремо взятого міста Суми з точки зору відповідності цим засадам та їх вплив на місцевий розвиток. Превенція радикалізації та посилення економічного потенціалу через інтеркультурну освітню політику є надзвичайно актуальною для пограничної Сумської області в умовах довгострокового військового конфлікту. Приєднання українського міста Суми в 2016 році до Меморандуму Національної Мережі Інтеркультурних Міст України вимагає змін в стратегічних поглядах на майбутнє, зокрема, в рамках нової стратегії розвитку міста, що повинна бути розроблена в 2019 році.
  • Item
    Інституційно-правове забезпечення регулювання системи освіти в Україні в умовах реформи публічних фінансів
    (Сумський державний університет, 2019) Жеребило, І.В.
    У статті проаналізовано інституційно-правові основи освітньої реформи в Україні. Охарактеризовано рамкові закони, спрямовані на регулювання системи освіти. Розкрито ключові орієнтири реформування сфери освіти і науки. Наголошено на особливостях реалізації даної реформи у вітчизняних реаліях та її тісному взаємозв’язку із формуванням спроможного первинного інституту місцевого самоврядування, здатного забезпечити ефективне управління територією громади, в тому числі і єдиним освітньо-культутним простором. Систематизовано розподіл повноважень щодо надання освітніх послуг населенню між різними рівнями влади.
  • Item
    "Просвіти" Липоводолинщини в 1917-1922 роках
    (Сумський державний університет, 2019) Артюх, В`ячеслав Олексійович; Артюх, Вячеслав Алексеевич; Artiukh, Viacheslav Oleksiiovych
    У статті простежується становлення та специфіка діяльності осередків товариства «Просвіта» на території сучасного Липоводолинського району Сумської області в добу Української революції (1917-1921) та перші роки совєтської влади. Розкриваються такі форми діяльності товариства як організація початкової освіти, театральної справи, функціонування просвітянських бібліотек, формування історичної свідомості та конструювання образу поета Тараса Шевченка як «батька» української нації. Наголошується на національному характері діяльності товариства.
  • Item
    Management of innovations in education: students satisfaction and career adoptability
    (Sumy State University, 2019) Tutar, H.; Karademir, O.; Guler, S.; Tutar, S.
    Open and distance education, unlike the traditional style of education, does not have to come to the campus, courses are processed in a completely virtual environment through the computer, live and interactive is the name of the training that the participant can watch them again and again at any time. Open and distance education in this aspect; Student Centre is an ideal educational model for people who cannot benefit from traditional education, providing equal opportunities, providing education opportunities for physically disabled students, eliminating geographical and regional barriers. Besides, it is a modern and innovative education model that ensures the continuation of the education of the people working in their businesses. Career compliance is a process that starts from preparation for the profession and starts from employment, progress in career and ending a career. Career compliance reflects an individual’s capacity to cope with potential changes that may arise in the present and future business life. Besides, employees’ level of coping with new job responsibilities, unexpected career changes and the ability to overcome obstacles that may arise. The main purpose of this study is to examine the relationship between education satisfaction levels and career adaptability perceptions of participants taking education within open or distance education model. The study is important in terms of developing and improving the open or distance education model when considering that the number of people taking education within the open or distance education model in our country is more than three and a half million today. Besides, one of the important issues in working life in contemporary societies is the career issue and it is thought that the adaptability of employees with their occupations has an important role in their productivity. Therefore, determining the level of educational satisfaction and career adaptability is thought to be important. In the study, which is based on «lifelong learning theory», the quantitative research method was preferred. To collect data, the «Distance Education Satisfaction Scale» and the «Career-related Adoptability» scales were employed. Data collected from a sample of 527 individuals were analysed by difference, relationship and impact tests and it was found that distance education satisfaction had a positive effect on career adaptability.
  • Item
    Leadership of Enterprise Education on Poverty Alleviation and Unemployment in Africa
    (Sumy State University, 2019) Dum, A.B.N; Nwafor, B.C.
    In this modern world, with the rapid development of technologies and an ever-changing market environment, the leadership of enterprise education could be facing significant uncertainty in Africa. The paper aims to identify solutions that would help to remove fundamental barriers to pave the way to the seamless implementation of enterprise education.