Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
103 results
Search Results
Item Economic Mechanism for Managing the Communication Business Processes of Industrial Enterprises in the Context of Globalization(Sumy State University, 2019) Завражний, Костянтин Юрійович; Завражный, Константин Юрьевич; Zavrazhnyi, Kostiantyn YuriiovychУ статті наведене визначення господарського механізму управління комунікаційними бізнеспроцесами промислових підприємств в умовах глобалізації як сукупності системи зв'язків, органів, форм і методів організації та функціонування, що регламентуються правовими та іншими нормами діяльності і забезпечують ефективні взаємодії у внутрішньому та зовнішньому середовищах. Це дозволяє поглибити розуміння його сутності в умовах глобалізації в контексті спрямованості саме на комунікації (під якими розуміємо в першу чергу взаємодію). Розглянутий склад комплексного господарського механізму управління комунікаційними бізнес-процесами промислових підприємств до якого включені: організаційний, економічний, правовий, політичний, техніко-технологічний, ринковий, виробничий, соціальний, мотиваційний, адаптаційний і комунікаційний субмеханізми. Це надає можливість в подальшому формалізувати процес елементного вдосконалення комунікаційних бізнес-процесів промислових підприємств. Деталізовані складові механізму. Зокрема, до економічних субмеханізмів віднесено механізми розподілу прибутків; економічного стимулювання; фінансовий; акціонерний; інвестування і реінвестування в розвиток та інші. До правових субмеханізмів віднесено механізми, що регламентують комунікаційні та професійні правовідносини. До організаційних субмеханізмів віднесено структурні, адміністративні та інформаційні механізми, які забезпечують розвиток і модернізацію комунікаційної діяльності на підприємстві, його інформаційну безпеку. До політичних субмеханізмів відносимо механізми інформаційної політики, соціально-економічної політики та зовнішньоекономічної політики. До ринкових віднесено субмеханізми ринкової конкуренції, попиту і пропозиції та інші. До соціальних відносимо субмеханізми: відкритості ведення бізнесу; соціальної відповідальності; соціально-психологічного впливу; інші. До виробничих відносимо субмеханізми: ресурсний; впровадження нових видів програмного забезпечення; інші. До техніко-технологічних віднесено субмеханізми науково-технічного прогресу, технологічного оновлення. До мотиваційних відносимо субмеханізми матеріальної і нематеріальної мотивації персоналу. До адаптаційних субмеханізмів віднесено: інноваційного розвитку (у т.ч. реалізації інновацій у інформаційній сфері); управління кадровим потенціалом тощо. До комунікаційних субмеханізмів віднесено: інформаційно-аналітичну діяльність (у т.ч. дослідження); зовнішні комунікації (у т.ч. система інтегрованих інструментів комунікацій, сучасні засоби телекомунікацій і зв’язку); внутрішні комунікації (у т.ч. формування корпоративної культури).Item Теоретичні засади управління ліквідністю та платоспроможністю підприємств(Сумський державний університет, 2019) Люта, Ольга Василівна; Лютая, Ольга Васильевна; Liuta, Olha Vasylivna; Пігуль, Наталія Георгіївна; Пигуль, Наталья Георгиевна; Pihul, Nataliia Heorhiivna; Глядько, К.В статті досліджується сутність дефініцій "ліквідність" та "платоспроможність" підприємств. Зазначено, що поняття ліквідність та платоспроможність є дуже близькими і взаємодоповнюючими, але при цьому їх слід розрізняти. В статті надається трактування економічної категорії "управління ліквідністю та платоспроможністю" підприємства, а саме автори зазначають, що це процес розробки та прийняття ефективних управлінських рішень щодо виконання суб’єктами господарювання їх зобов’язань в повному обсязі і у встановлені строки за рахунок наявних платіжних засобів з метою забезпечення стабільного розвитку суб’єкта господарювання як в поточному та перспективному періоді. Визначені мета та основні завдання управління ліквідністю та платоспроможністю підприємства. Наведені основні етапи процесу управління ліквідністю та платоспроможністю суб’єктів господарювання, а також основні етапи їх аналізу. В статті визначені основні абсолютні та відносні показники, за допомогою яких можливо здійснити аналіз ліквідності та платоспроможності та наведена їх характеристика. Здійснено аналіз ліквідності та платоспроможності за групами показників. Аналіз ліквідності та платоспроможності вітчизняних суб’єктів господарювання за 2013 – 2017 роки свідчать про низький рівень ліквідності та перспективної платоспроможності підприємств України, і така ситуація негативно впливає на ефективність їх функціонування, що пов’язано з нездатністю суб’єктів господарювання вчасно погашати короткострокові зобов’язання. Дана оцінка була зроблена на основі аналізу показників ліквідності та фінансової стійкості, що є базою для здійснення висновків щодо перспективної платоспроможності. Авторами було зазначено, що управління ліквідністю та платоспроможністю підприємств є важливою складовою фінансового менеджменту суб’єктів господарювання і впровадження ефективного управління ліквідністю та платоспроможністю є основою для забезпечення подальшого розвитку підприємств, що в свою чергу вплине на їх інвестиційну привабливість та конкурентоспроможність.Item Аналіз ефективності роботи персоналу як елемент бізнес-процесу підприємства(Сумський державний університет, 2019) Павленко, Олена Олексіївна; Павленко, Елена Алексеевна; Pavlenko, Olena Oleksiivna; Максименко, Ігор Олегович; Максименко, Игорь Олегович; Maksymenko, Ihor Olehovych; Лапін, Євген Васильович; Лапин, Евгений Васильевич; Lapin, Yevhen Vasylovych; Касьяненко, Володимир Олексійович; Касьяненко, Владимир Алексеевич; Kasianenko, Volodymyr OleksiiovychУ статті проведений аналізу ефективності роботи персоналу як елемента бізнес-процесу підприємства. Особливої уваги надано визначенню проблем управління персоналом. Серед всіх підходів автори концентрують свою увагу революційному та еволюційному підходах до реінжирінгу бізнес-процесів та ключовій ролі управління персоналом в цій системі прийняття рішень. В статті наведені шляхи оптимізації бізнес-процесів, та найважливішим проблемам, які виникають в процесі управління персоналом, і які можуть бути ідентифіковані в процесі аудиту. В якості практичної апробації використана кейс-методологія, яка дозволила виявити найкращі практики у сфері покращення ефективності управління персоналом та роботи персоналу в системі бізнес-процесів підприємства.Item Correlational Study: Internal Auditing and Management Control Environment Innovation within Public Sector in the United States(Sumy State University, 2019) Kasztelnik, K.; Gaines, V.W.This article is about exploring the relationship between internal human resources auditing and environmental control in the US public sector. The main purpose of this study was to examine the extent to which the determinants of internal audit staff have the potential to influence the predictive value of the public sector control environment. The tools of the work are presented by a quantitative correlation analysis to determine the interdependence of variables (aspects of recruitment, accountability) and resultant indicator (public sector environment).Item Management of Digital Information Technologies in Digital Economy(Sumy State University, 2019) Ivanova, V.V.The problem of managing digital information technologies in the context of intensified transformation of the economy into a digital one is considered in the article. The tasks of “digitization” of the economy, business environment, socio-cultural relations in modern society are extremely urgent and complex. By and large, Ukraine is just starting to move in that direction. Given the importance and complexity of the tasks, both tactical and strategic, unfolding before economic agents in the study the definitions of “digital economy” and “digital information technology” are offered. The definition of “management of digital information technologies” and the main components of this process are offered. The state of integration of digital technologies in the business processes of enterprises in the European Union countries with the most advanced digital economy is analysed within the study. It was found that digital technologies are sufficiently used in every country, while most people have basic or higher than basic digital skills when conducting research. It has been determined that the main driver for business digitization and integration of digital information technologies into business processes is management staff with relevant competencies, experience, knowledge, skills. Staff (staff, contractors, stakeholders) must have competitive digital skills and skills to manage digital information technology, integrate them into business processes, practical, scientific and engineering consultancy, in particular to develop companies' digital strategies, recruitment and information and communication technology staffing he has tasks to digitize his business. A sufficiently high level of digitalization and integration of digital information technology into the business processes of enterprises is more likely provided by the priority role of managers in these processes, which have sufficiently high digital skills than information and communication technology employees (without denying their role in management decisions).Item The Impact of Socio-economic Factors on the Management of Agro-cooperatives in Local Communities(Sumy State University, 2019) Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Пономаренко, Оксана Сергіївна; Пономаренко, Оксана Сергеевна; Ponomarenko, Oksana Serhiivna; Bohmova, L.; Bykhovets, O.V.; Kotiuk, L.V.The development of entrepreneurial initiatives in the form of agro-cooperatives can be a perspective way for the community to develop through the formation of active civil awareness of the population, to create new jobs, to improve the local infrastructure and to find additional investments. The research aimed at examining structure and factors which influenced cooperatives management in Sumy region. Questionnaires were administered in 5 cooperatives to 19 members. Multiple regression and correlation analyses were performed to identify factors believed to influence cooperatives’ management as well as to examine the degree of association between farm-specific and socio-economic variables. To evaluate the importance of cooperatives for its members and management, such a resulted factor, as “receiving a better price as a member of cooperative” was chosen. Results indicate that a significant factor on perception to receive a better price as a member of the agricultural cooperative was age with the effect of the coefficient been about 4.1 %. Factors such as gender, education, farm size and ways to resolve conflict situations in the agro-cooperative turned out to be statistically insignificant. The purpose of this research mini-paper is to study certain aspects of the cooperative movement in Ukraine and the Sumy region. The object of research is to identify the extent to which various factors influence the activities of cooperatives. The theoretical and methodological basis of the research reported in the research minipaper were the main provisions of national scientists and development and international experience problems with cooperation, theory, and practice of marketing, personal assessment of the authors. People with a higher level of education better evaluated the importance of cooperative for the local community. However overall local’s vision of the cooperative movement is positive and most of the respondents would like to have more cooperatives in their villages. It was founded, that the lack of information about cooperative movement which resulted in the low interest of low people in joining cooperatives. In light of the above, creating more awareness of the cooperative movement in the local communities could be a way to involve the youth to participate in the cooperative movement.Item Efficiency of management of loan funds in the banking industry of Ukraine: data of the factor analysis of credit turnover(Sumy State University, 2019) Andros, S.; Melnyk, L.; Butenko, N.; Zaikina, H.; Тихенко, Володимир Сергійович; Тихенко, Владимир Сергеевич; Tykhenko, Volodymyr SerhiiovychThe article analyzes the rates of credit turnover by branches of the economy and by types of loans using indicators of the dynamic range, indices of average values and aggregate indicators. The purpose of the article is to provide a business case for efficiently managing credit resources in commercial banks based on a factor analysis of credit turnover by sector of the economy as a condition for optimizing a bank’s activities. The analysis of the literature shows that the management of credit resources in commercial banks is limited to the use of Western methods that are not adapted to the Ukrainian reality. The relevance of the article is the need to use the methods of economic and mathematical modeling to optimize the process of managing borrowed funds in the banking industry of Ukraine. Calculated average balances of credit investments. The article analyzes the hourly repayment of interest on loans by enterprises. Calculations of the volume of credit turnover are based on real indicators of the financial statements of Credit Agricole Bank. The study period was elected 2016-2017. Calculated the share of loans by industry in the portfolio of the bank. Defined one-day turnover on the repayment of bank loans by business entities. Calculated the duration of use of bank loans by business entities. The factors affecting the change in the rate of turnover of credit operations using the index method are analyzed. The index of the average duration of use of the loan of a constant composition is calculated. The average duration of use of bank loans by business entities has been determined. The structural change index, variable composition index, constant composition index, structure influence index are calculated. The article used the methods of factor analysis, probability theory, methods of economic and mathematical statistics. The effectiveness of borrowed funds management in the banking industry of Ukraine (on the example of Credit Agricole Bank) was confirmed by the data of a factor analysis of the loan turnover. The system of tasks solved by the proposed models includes the calculation of reasonable limits for attracting each type of resources and the effective interest rate to ensure increasing returns from the production of bank credit products and an increase in the share of the banking sector in creating the gross domestic product of the country.Item Profit Management as an Instrument for SMEs Developing: the Case for Slovakia(Sumy State University, 2019) Siekelova, A.; Kovacova, M.; Adamko, P.; Stehel, V.Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії щодо розвитку механізму управління прибутком малих і середніх підприємств. Проаналізовано сучасні концепції управління прибутком та особливості обліковоаналітичного забезпечення управління прибутком малих і середніх підприємств. Обгрунтовано важливість прибутку, як основного мотивуючого фактору діяльності малих і середніх підприємств. Основною метою проведеного дослідження є аналіз прибутковості малих та середніх підприємств, встановлення необхідних умов ефективного управління прибутком. Об’єктом дослідження обрано 9500 малих та середніх підприємств Словаччини, переважно в формі товариств з обмеженою відповідальністю. Актуальність вирішення даної наукової проблеми полягає в тому, що малі та середні підприємства відіграють важливу роль в розвитку національної та міжнародної економіки. Встановлено, що майже 98% підприємств Словацької Республіки належать до категорії малих та середніх підприємств забезпечуючи раціональне використання наявних ресурсів країни, збільшення зайнятості та обсягів виробництва. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали метод ANOVA та розрахунку міри кореляційних зв’язків (на основі коефіцієнта кореляції Пірсона), періодом дослідження обрано 2017-2018 роки. Результати емпіричного аналізу засвідчили наявність статистично значущої залежності між показником прибутку EAT та сектором, в якому підприємство веде бізнес, класифікаційною ознакою підприємства, обсягом вартістю капіталу, загальних активів, а також відсутність статистично значущої залежності між показником прибутку EAT та регіоном, де підприємство веде свою діяльність. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для малого і середнього підприємництва в частині управління прибутком підприємства в процесі його формування, розподілу і використання.Item Theoretical and Methodical Approaches to the Definition of Marketing Risks Management Concept at Industrial Enterprises(Sumy State University, 2019) Tkachenko, V.; Kwilinski, A.; Tkachenko, I.; Puzyrova, P.У статті досліджено концепцію управління маркетинговими ризиками через призму трактувань понять "ризик", "маркетинговий ризик", "управління". Авторами зазначено, що будь-яке підприємство, яке вступає у товарно-грошові відносини або починає власну господарську діяльність, постає перед такими завданнями як: мінімізація ризику, страхування ризику та уникнення ризикових подій. При цьому ризики можуть бути пов’язані не лише безпосередньо з діяльністю підприємства, а й з його оточуючим середовищем (політична та економічна ситуація в країні, макроекономічні коливання, соціокультура населення, нормативно-правова та законодавча база, глобалізація економіки в цілому). Авторами запропоновано механізми мінімізації (оптимізації), хеджування та уникнення можливих ризиків з метою забезпечення безперервної, стабільної, ефективної і прибуткової діяльності підприємства. На основі результатів систематизації наукових підходів до визначення сутності поняття "ризик", у статті запропоновано визначати ризи як соціальноекономічну категорію, що віддзеркалює особливі аспекти сприйняття стейкхолдерами об’єктивно існуючого стану невизначеності та конфліктності, якому притаманний процес цілеспрямування, управління, прийняття рішень, контролю, оцінки, мотивації, що підпадає під можливі загрози та характеризуються невикористаними ресурсами і можливостями. У процесі дослідження понятійного апарату авторами з’ясовано, що динамічний розвиток ринкових відносин обумовлює виникнення проблеми управління маркетинговими ризиками. Авторами наголошено, що управління маркетинговими ризиками підприємств – це не тільки теоретико-методичне обгрунтування підходів до управління ними, але й розробка, впровадження, супровід, моніторинг та оцінка результату запропонованих заходів на практиці. Оскільки ризики є невід’ємною складовою процесу ведення будь-якої господарської діяльності і впливають на кінцеві її результати, актуальним є подальше дослідження концепції управління маркетинговими ризиками з метою виокремлення інструментів запобігання небажаних результатів та отримання максимального ефекту їх застосування.Item Marketing and Managing Destination Identity for Tourism Promotion: The Case of Koh Chang Marine National Park in Thailand(Sumy State University, 2019) Preechawong, P.; Sawagvudcharee, O.; Mujtaba, B.G.Туристична галузь Таїланду є висхідною точкою при формування стратегії економічного розвитку країни. Питома вага туристичної галузі у ВВП Таїланду становить більш ніж 10%. При цьому місцеве населення отримує ряд економічних та соціальних переваг від розвитку туристичної галузі. З іншого боку, стейкхолдери зацікавлені у підвищенні ефективності управління туристичною галуззю за рахунок формування його айдентики. Авторами зазначено, що стейкхолдери морського національного парку Ко Чанг (KCMNP) виокремлюють вагомість такого фактору як айдентика. KCMNP – це острівний архіпелаг в Таїландській затоці в провінції Трат у східному регіоні Таїланду (поруч із кордоном Камбоджі та майже в 8 кілометрах від берега). Розробка та використання айдентики є ключовим аспектом при формуванні маркетингової програми промоції туристичної галузі. Авторами доведено, що ефективне управління айдентикою формує передумови підвищення доходів KCMNP у довгостроковій перспективі, а також дозволяє місцевим громадам отримати ряд переваг, а саме: покращення умов праці, підвищення якості послуг та умов життя. У статті проведено якісний аналіз змісту ключових вимог стейкхолдерів Національного парку KCMNP. Авторами систематизовано та охарактеризовано рекомендації для підвищення ефективності функціонування Національного парку KCMNP. У статті доведено необхідність модернізації системи маркетингу та менеджменту KCMNP за рахунок формування промоції айдентики туристичної галузі Таїланду. Ефективна маркетингова програма промоції може призвести до зростання кількості відвідувачів щороку. У статті авторами систематизовано основні принципи формування конкурентоздатної айдентики туристичної галузі Таїланду. Авторами визначено та обгрунтовано ключові компоненти цільової айдентикки морського національного парку Ко Чанг.