Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
148 results
Search Results
Item Діджиталізація освіти в Україні: зарубіжний досвід та вітчизняна перспектива впровадження(Сумський державний університет, 2019) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych; Гаруст, Юрій Віталійович; Гаруст, Юрий Витальевич; Harust, Yurii Vitaliiovych; Шевцов, Я.А.На фоні таких інновацій, факт зростання попиту на освіту є логічним і цілком виправданим. Також зростають вимоги щодо якості, доступності та відповідності освіти сучасним потребам людства. Важливо, що освіта сьогодні – це питання переважно державної компетенції, приміром стаття 53 Конституції України гарантує кожному право на освіту. Враховуючи це та відповідні тенденції розвитку людства, діджиталізація освіти є логічним і закономірним вектором розвитку цієї сфери, про що також свідчить досвід провідних країн світу. Отже, потрібно дослідити, чи реально діджиталізація освіти потрібна в Україні, проаналізувавши сам процес технічного вдосконалення та досвід інших країн, які вже мають значні досягнення в цій сферіItem Ефективність розумних енергомереж: китайський підхід(Сумський державний університет, 2019) Вакуленко, Ігор Анатолійович; Вакуленко, Игорь Анатолиевич; Vakulenko, Ihor AnatoliiovychУ роботі розглянуто питання оцінювання ефективності проектів у сфері розумних енергомереж, що важливо для оцінювання результатів функціонування реалізованих проектів та визначення найбільш перспективних проектів, серед тих, які пропонуються до реалізації. Завдання роботи визначити та проаналізувати підходи до оцінювання розумних енергомереж, які застосовуються у Китайській Народній Республіці (КНР). З цією метою виділено два типові підходи, які набули поширення та активно використовуються в КНР. При чому один з них (Індексна система оцінки розвитку енергомережі (Grid development assessment index system) є універсальним: використовується для оцінки як наявних, так і потенційних проектів, – інший (Індикативна система оцінювання пілотних проектів розумних енергомереж (Smart grid pilot project evaluation indicator system) застосовується виключно для оцінювання пілотних проектів (проектів розумних енергомереж, що можуть бути реалізовані). Актуальність роботи обґрунтовується необхідністю визначення найкращих світових практик оцінювання Smart Grid-проектів з огляду на перспективи розвитку розумних енергомереж в Україні, а відтак необхідність відбору найбільш ефективних проектів та визначення найбільш перспективних напрямків розвитку енергетичного сектору. Розбудова розумних енергомереж є необхідною умовою інтеграції української енергетичної системи з енергосистемою Європейського Союзу. Географічний вибір Китайської Народної Республіки для цілей дослідження пояснюється суттєвим прогресом країни у розбудові розумної енергомережі впродовж обмеженого часового інтервалу. Початок активної діяльності у даному напрямку у КНР припадає на період, коли країни Європейського Союзу та Сполучених Штатів Америки здійснили базові реформи, необхідні для реалізації складних інфраструктурних проектів у сфері розумних енергетичних мереж.Item Розвиток моделей оцінки ефективності інвестицій в інноваційні проекти (Частина 2)(Сумський державний університет, 2019) Зайцев, Олександр Васильович; Зайцев, Александр Васильевич; Zaitsev, Oleksandr VasylovychМеханізми розрахунку ефективності інноваційних інвестицій є комплексним, тобто передбачає оцінку за допомогою системи показників. Виходячи з такого погляду вважаємо, що включення до механізму оцінки ефективності інвестиційних проектів показника випуску товарної продукції та гармонійне "інтегрування" його до системи фінансово-економічних показників може стати одним із напрямків щодо подальшого розвитку оціночних методик ефективності інвестицій в інноваційні проекти.Item Correlational Study: Internal Auditing and Management Control Environment Innovation within Public Sector in the United States(Sumy State University, 2019) Kasztelnik, K.; Gaines, V.W.This article is about exploring the relationship between internal human resources auditing and environmental control in the US public sector. The main purpose of this study was to examine the extent to which the determinants of internal audit staff have the potential to influence the predictive value of the public sector control environment. The tools of the work are presented by a quantitative correlation analysis to determine the interdependence of variables (aspects of recruitment, accountability) and resultant indicator (public sector environment).Item Financial instruments of stimulating innovative activities of enterprises and its improvements(Sumy State University, 2019) Liubkina, O.; Murovana, T.; Magomedova, A.; Siskos, E.; Akimova, L.The article analyzes the importance of innovations as one of the main factors influencing the competitiveness of enterprises and economies of the world. The study is based on the author’s empirical research, grounded on the methodology of analysis of empirical data. The survey was carried out among legal entities and separate departments which operate regardless of its type. The study aimed to determine the importance of financial factors in limiting innovation activity and its potential in stimulating the innovation activity of enterprises. A survey was carried out among the enterprises on the factors that significantly influenced their decision to develop innovative projects or constrained implementation of innovation activities. The key challenges of innovation activity of enterprises were analyzed (law barriers, supply-side barriers, demand-side barriers, barrier on the demand and supply interface, lack of identified priorities, challenges of commercialization of the results of scientific and technical work, as well as weak development of infrastructure, labour problems). The research was also carried out by studying features of using financial instruments to stimulate innovation activity of enterprises, analysis of economic indicators characterizing the innovative activity of enterprises, analysis of strengths and weaknesses of innovation projects, as well as improvement of financial instruments for stimulating the implementation of innovations at enterprises. Based on the conducted research, long-, medium- and short-term directions of financial support of innovative activity were determined. Financial instruments of stimulation innovation activity of enterprises are improved based on the analysis, taking into account socio-economic, political and other particular features of country’s development where such projects are implemented; studying the experience of implementing real innovative projects, analyzing strengths and weaknesses of these projects, feasibility of implementing similar projects under such conditions.Item Value Co-creation and Leadership: An Analysis Based on the Business Ecosystem Concept(Sumy State University, 2019) Bonamigo, A.; Mendes, D.This paper summarizes the arguments and counterarguments of the scientific discussion on multi-company co-operation leading, given that co-creating value between companies is a survival strategy for organizations by boosting competitiveness jointly several players. However, in the literature, the empirical characterization of value creation management in service companies is little explored.Item State regulation of the economic security by applying the innovative approach to its assessment(Sumy State University, 2019) Levchenko, V.; Бойко, Антон Олександрович; Бойко, Антон Александрович; Boiko, Anton Oleksandrovych; Савченко, Тарас Григорович; Савченко, Тарас Григорьевич; Savchenko, Taras Hryhorovych; Боженко, Вікторія Володимирівна; Боженко, Виктория Владимировна; Bozhenko, Viktoriia Volodymyrivna; Гуменна, Юлiя Григорiвна; Гуменная, Юлия Григорьевна; Humenna, Yuliia Hryhorivna; Pilin, R.Given the current integration processes of the world economies, the issue of economic security of the state is extremely acute. The openness of markets facilitates the free flow of resources but also threatens the rapid transfer of crisis phenomena from one economy to another. There is a need to develop an innovative methodological tool for assessing the level of economic security in the country based on the calculation of a generalized indicator that will serve as a benchmark in the formation of state economic policy in the context of ensuring its sustainable growth and countering internal and external threats. The methodological tools of the study are methods of normalization, Fishburn’s rule, multiplicative model. Assessment of economic security level in the article is carried out in the following logical sequence: formation of an extended list of indicators characterizing the economic security of the state; characteristics of indicators in terms of opportunities and risk; determining the priority of indicators in the summarizing indicator; bringing indicators to a single measurement system; calculation of the integral indicator of economic security by constructing a multiplicative model; qualitative interpretation of the integral indicator of economic security. The results of the selection of relevant factors influencing the economic security of the state revealed that the selected determinants confirm the hypothesis of financialization of all economic processes in Ukraine and the need for state regulation of the financial system in order to ensure economic security. Empirical calculations have shown that during 2008–2018, Ukraine's level of economic security can be assessed as medium or low, and its dynamics correlate with crisis processes in the financial and economic sector and exacerbation of political instability in the country. Taking into account the low level of economic security in Ukraine, the authors elaborated a set of measures to improve the state regulation of economic security within the institutional, procedural and functional elements of it, as well as substantiate the impact of the proposed innovations on the economic security of the state. The results of the research can be useful for governments in order to adequately respond to destabilizing factors in the national economy.Item Innovative development of the regions: cooperation between enterprises and state institutions(Sumy State University, 2019) Tyukhtenko, N.; Makarenko, S.; Oliinyk, N.; Gluc, K.; Portugal, E.; Rybachok, S.У статті виявлено, що в умовах обмеженості джерел фінансування для впровадження передових інноваційних технологій та модернізації устаткування втримати наявні позиції та підвищити загальний рівень конкурентоспроможності зможе лише те підприємство, яке налагодить тісний взаємозв'язок із органами державної влади, місцевого самоврядування та профспілковими організаціями з метою отримання можливих преференцій для розвитку в межах діючого нормативно-правого поля. Доведено, що запровадження обгрунтованого методичного підходу стосовно оцінювання рівня соціально-економічного розвитку країни і регіонів зокрема дозволить не лише виявити проблемні місця у розвитку відповідних територій, а й отримати потенційному інвесторові достовірну інформацію щодо реального стану справ та визначити обґрунтованість подальших капіталовкладень у діяльність об’єкта дослідження. Встановлено, що серед ключових напрямів взаємодії є сприяння від органів державної влади та місцевого самоврядування в отриманні суб’єктами господарювання всіх форм власності додаткових пільг за рахунок створення індустріальних парків за стратегічними напрямами економічної діяльності. Обгрнутовано, що одним з найважливіших факторів підвищення ефективності виробництва та максимізації вірогідності залучення інвестицій є забезпечення економічного та раціонального використання матеріальних, трудових, фінансових ресурсів, виробничих потужностей; оптимізація структури ресурсоспоживання на основі впровадження нових проектних, конструкторських і технологічних рішень, які дозволяють підвищити комплектність використання виробничих ресурсів; скорочення витрат виробничих ресурсів на всіх стадіях виробництва і споживання. Проведене дослідження щодо визначення сильних й слабких сторін, можливостей та загроз економіки Херсонської області свідчить про необхідність розробки заходів щодо забезпечення економічної безпеки області. Для вирішення цих проблем на рівні регіону запропоновано реалізовувати державну політику, яка здійснювалася б за такими напрямами: забезпечення надійного інституційного захисту майнових прав інвесторів; вдосконалення законодавчої бази; створення в Україні дієвого механізму протидії корупції, розроблення дієвої державної політики щодо амністії та детінізації доходів фізичних та юридичних осіб.Item Information Economy: Management of Educational, Innovation, and Research Determinants(Sumy State University, 2019) Shkarlet, S.; Kholiavko, N.; Dubyna, M.Глобальним трендом економічного розвитку є перехід до формування нового економічного укладу – інформаційної економіки. Здатність до генерації знань та інновацій стає передумовою підвищення конкурентоспроможності країни та її регіонів, а також визначає темпи їх соціально-економічного розвитку. У такому контексті актуалізується необхідність визначення рівнів розвитку інформаційної економіки та її структурних компонент (освітньої, дослідницької, інноваційної) у регіонах країни. Метою статті є розробка й апробація методичного інструментарію оцінки розвитку інформаційної економіки у розрізі її структурних компонент, що дозволить сформувати регіональні кластери за інтенсивністю освітньої, інноваційної й дослідницької компонент, а також визначити пріоритетні вектори стимулювання розвитку інформаційної економіки на макро- та мезоекономічному рівнях. При розробці методичного інструментарію автори виходили з існуючих у світі методичних підходів, можливості їх адаптації до національної специфіки, а також потенціалу статистичних баз. Для здійснення кластеризації регіонів України за рівнем розвитку освітньої, інноваційної та дослідницької компонент інформаційної економіки використано алгоритм kmeans. Проведений кластерний аналіз показав, що процеси становлення інформаційної економіки в Україні розвиваються нерівномірно та перебувають на етапі становлення. Більша кількість областей держави потрапляє в кластер проблемних регіонів з низьким рівнем розвитку освітньої, інноваційної та дослідницької компонент; лідерські позиції за рівнем розвитку інформаційної економіки демонструє Харківська область, віднесена до кластеру регіонів з інтенсивним розвитком інформаційної економіки; виокремлено також кластер перспективних регіонів із середнім рівнем розвитку інформаційної економіки. Проведене дослідження дозволило виявити основні проблемні моменти та ідентифікувати зони виникнення регіональних дисбалансів в розвитку інформаційної економіки, у тому числі в розрізі її структурних компонент. У висновках авторами запропоновано напрями вдосконалення підходів до державного регулювання процесів становлення інформаційної економіки, що грунтуються на врахуванні специфічних особливостях регіонів, їх смарт-спеціалізації, фактичних потужностей та досягнутого рівня розвитку компонент інформаційної економіки.Item Multican Marketing as an Innovation Technology of Providing Services in the Conditions of Globalization of the Banking Market(Sumy State University, 2019) Reshetnikova, I.; Smerichevskyi, S.; Polishchuk, Y.Узагальнено теоретичні підходи щодо змісту поняття мультиканальний маркетинг. Доведено, що мультиканальний маркетинг відрізняється від мультиканальних комунікацій і є сучасною глобальною технологією інтегрування всіх складових комплексу маркетингу в процесі взаємодії зі споживачем. Особливої актуальності застосування мультиканального маркетингу набуває на ринку банківських послуг, оскільки дозволяє персоніфікувати контакт із споживачем і врахувати його вимоги з точки зору точок доступу і зручного часу. Разом з тим, мультиканальний маркетинг передбачає оптимізацію набору каналів, щодо їх застосування на різні сегменти ринку. Експертні оцінки довели, що незважаючи на високі витрати на утримання контактні відділення мають ще достатньо високу ефективність серед клієнтів похилого віку. Тому на тлі скорочення збиткових відділень мають відбуватися процеси осучаснення тих, що залишаються на ринку з точки зору перепрофілювання в центри надання фінансових послуг.В статті запропоновано методику побудови системи мультиканального маркетингу банківської установи, яка складається з чотирьох етапів: аналіз великих масивів даних про поведінку споживачів, їх переваги відносно способів і засобів підключення до банківських сервісів, продуктів і послуг, обсягів, термінів та регулярності надання; сегментування ринку і визначення цільових сегментів залежно від рівня володіння мобільними пристроями і інформаційними технологіями, віку, рівня доходу і соціальної активності; оптимізація набору каналів з точки зору максимізації прибутку і мінімізації витрат на їх утримання в розрізі кожного цільового сегменту; оцінка ефективності мультиканальної взаємодії і корегування конфігурації каналів. Обґрунтовується, що головною ознакою сегментування споживачів при побудові мультиканального маркетингу має бути рівень володіння і частота використання електронних пристроїв. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для банківських установ, які намагаються побудувати систему мультиканального маркетингу.