Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
7 results
Search Results
Item Financial Support for Smart Manufacturing towards Industry 4.0 in the Context of Sustainable Development(Sumy State University, 2020) Булавінова, Наталія Олександрівна; Булавинова, Наталья Александровна; Bulavinova, Nataliia Oleksandrivna; Ігнатченко, Анастасія Сергіївна; Игнатченко, Анастасия Сергеевна; Ihnatchenko, Anastasiia SerhiivnaТрансформаційні зміни в екосистемі за останні два десятиліття призвели до технологічного прориву, що змусило весь науковий світ заговорити про Четверту промислову революцію. На тлі змін, які уособлює революція, визначальним є дослідження питання розумного виробництва як головної ланки революції. Парадигмою в розвитку розумного виробництва є не лише розвиток технологій: штучний інтелект, блокчейн у виробництві, промисловий Інтернет речей, робототехніка, кібербезпека та інші, а й фінансова забезпеченість всіх його процесів. Так як розумне виробництво є специфічною категорією економічного розвитку, то потребує і специфічного фінансування. В статті досліджується термінологічне визначення Smart Manufacturing. Був вивчений ринок Smart Manufacturing та здійснено прогноз на найближчі роки. Зазначається, що на початок 2019 року ринок складав 204,95 млрд доларів США, а на 2025 прогнозується 422,88 млрд доларів США. В роботі обґрунтовано, що Smart Factory є механізаційним цехом для Smart Manufacturing, так як Smart Factory, на думку авторів, є середовищем становлення технологій, завдяки яким покращується робота механізмів виробництва. Визначено важливість становлення Industry 4.0 за принципами сталого розвитку, так як діяльність людства призвела до деструкції екосистеми. Досліджено бюджети провідних країн світу для розвитку Smart Manufacturing. Лідером є Німеччина, яка планує закласти в бюджет на розвиток програми Industry 4.0, основою якої є Smart Manufacturing 200 млн дол. США державного фінансування та 300 млн дол США приватного(інвестиції бізнесу). Авторами зазначено важливість впровадження відповідального інвестування. Вивчено інвестиційний клімат України. Так, Україна в 2019 році за рейтингом Doing Business знаходиться на 64 місці, за рейтингом Global Competitiveness Index – на 85 місці, за рейтингом Global Innovation Index – на 47 місці та за рейтингом Transparency International – на 126 місці.Item Методологічні зрушення в екологічному знанні за доби постнекласичної науки: термінологічний аналіз та різноманітність підходів(Сумський державний університет, 2015) Книш, І.У статті розглядаються методологічні зрушення в екологічному знанні за доби постнекласичної науки. Надається термінологічний аналіз дискурсу стосовно понять екологізм, інвайронменталізм та сталий розвиток. При цьому обґрунтовується висновок, що sustainable development у постнекласичний період розвитку екологічного знання має бути не сталим, або стабільним, а підтримуваним з боку суспільства. У статті зазначається, що мають підтримуватися лише ті процеси, які спрямовані на коеволюцію природи і людини, та які мають бути необхідними на шляху утворення відповідної науково-пізнавальної системи –нової парадигми природознавства.Item The Economic Instruments for the Development of the Renewable Energy Sector in the EU and Ukraine(Sumy State University, 2020) Piven, V.S.Дослідження розкриває теоретичні та практичні аспекти сектора зеленої енергетики. У статті порівнюється рівень розвитку сектора зеленої енергетики в Європейському Союзі та Україні. Приймаються різні показники, в тому числі частка енергії з відновлюваних джерел в Україні, взаємозв'язок між рівнем ВВП на душу населення і часткою відновлюваних джерел енергії в ЄС та Україні, а також структура поновлюваних енергоресурсів України та ЄС. в обліковий запис. У статті обговорювалася роль фінансових і нефінансових інструментів для розвитку сектора зеленої енергетики в країнах ЄС. У дослідженні говориться, що країни можна розділити на три групи, де в групу A входять країни з високорозвиненою сектором зеленої енергетики, до групи B – країниучасниці з прогресом в переході на альтернативні джерела енергії, а в групу C – країни зі слабким чи ні прогресу в розвитку сектора відновлюваної енергетики. Дослідження пояснює вплив економічного процвітання в розвинених країнах на сектор відновлюваної енергетики. Він досліджує наявність дуже невеликої позитивної кореляції між незалежної змінної і залежною змінною. В цілому це демонструє відсутність кореляції між економічним станом дуже розвинених країн і рівнем їх екологічної ефективності. У статті пропонуються зміни в політиці для стабільного розвитку зеленої енергетики як в ЄС, так і в Україні. Перегляд існуючих середньострокових і довгострокових планів уряду і їх адаптація до поточних обставин, поступове скорочення субсидій і реформа ціноутворення на енергію, регулятивна спрямованість на енергоефективність, залучення приватних інвестицій за рахунок використання внутрішніх і донорських інвестицій визначаються як важливі дії для стабільного розвитку сектора зеленої енергетики.Item Аналіз дефініційної основи терміна "екологічні (зелені) інвестиції" та їх класифікація(Сумський державний університет, 2020) Ігнатченко, Анастасія Сергіївна; Игнатченко, Анастасия Сергеевна; Ihnatchenko, Anastasiia Serhiivna; Ковальов, Богдан Леонідович; Ковалев, Богдан Леонидович; Kovalov, Bohdan Leonidovych; Федина, Світлана Миколаївна; Федина, Светлана Николаевна; Fedyna, Svitlana Mykolaivna; Попова, А.Г.У роботі проаналізовано зміст і сутність терміну "екологічні (зелені) інвестиції". Досліджено структуру зеленої економіки та її мету для кожної зі складових. Узагальнюючи існуючі трактування терміну "екологічні (зелені) інвестиції", авторами запропоновано власне визначення екологічних інвестицій. Авторське трактування терміну екологічні (зелені) інвестиції враховує соціальну, економічну та екологічну сфери сталого розвитку. Домінантою авторського трактування терміну "екологічні (зелені) інвестиції" є інвестування в екологізацію фінансових структур. Було розглянуто існуючі підходи до класифікації зелених інвестицій, у ході чого з’ясовано, що види зелених інвестицій залежать не лише від ознак інвестицій (ризику, періоду, спрямованості), а в основному від об’єкта, виду, джерела інвестування саме в зелену сферу діяльності. У статті узагальнено і систематизовано класифікацію екологічних (зелених) інвестицій, які можна розділити відповідно до сфери діяльності об’єктів інвестування, регіональної ознаки суб’єктів залучення екологічних інвестицій, терміну та способу залучення інвестицій. Також було розглянуто основний інструментарій у сфері зеленого інвестування, зокрема кредитні зелені лінії Міжнародних багатосторонніх банків, що дають можливість отримати кошти для стимуляції озеленення на проекти, спрямовані на розвиток озеленення країнзасновників, приватне зелене кредитування та зелені облігації. Авторами сформовано рекомендації щодо підвищення екологічної ефективності впровадження зеленої економіки в Україні. У ході дослідження було з’ясовано, що зелені інвестиції є так званим "фінансування майбутнього", що зумовлено необхідністю поєднання питань фінансування та виконання глобальних цілей сталого розвитку.Item Managing the Energy-Efficient Development of the University: Restraints and Ways to Overcome Them(Sumy State University, 2020) Сотник, Ірина Миколаївна; Сотник, Ирина Николаевна; Sotnyk, Iryna Mykolaivna; Сотник, Микола Іванович; Сотник, Николай Иванович; Sotnyk, Mykola Ivanovych; Olondar, A.A.; Pidopryhora, N.M.; Maslii, M.Yu.Проблема скорочення енергоспоживання шляхом запровадження енергоефективних технологій сьогодні стоїть перед усіма університетами світу. Заклади вищої освіти, особливо в країнах, що розвиваються, та з транзитивною економікою, часто стикаються зі значними бар’єрами при досягненні цієї мети. Частково ці перешкоди у держав, що розвиваються, пов’язані з технічними обмеженнями. Проте більшість з них належать саме до організаційних, економікофінансових, соціальних та освітніх, як це має місце в транзитивних економіках. Ця ситуація актуалізує питання ідентифікації бар’єрів енергозбереженню в університетських кампусах і формування комплексу організаційно-економічних та мотиваційних заходів щодо системної реалізації потенціалу енергозбереження у закладах вищої освіти. Результати дослідження на прикладі Сумського державного університету (Україна) підтверджують вирішальну роль ініціативної команди енергоменеджерів, необхідність визнання і постійної підтримки керівництвом енергоефективного розвитку університету, широкого залучення викладачів і студентів до енергозберігаючої діяльності. Створення відтворювального фонду енергоефективності в університеті може суттєво допомогти подолати брак інвестицій та проблему тривалої окупності енергоефективних та "зелених" енерготехнологій. Крім того, популяризація досягнень закладу освіти з енергозбереження шляхом налагодження ефективної комунікації з усіма стейкхолдерами, формування системи морального та економічного стимулювання до енергозберігаючої діяльності активно спряє успішній розбудові енергоефективної політики університету.Item Соціально-відповідальний маркетинг як спосіб підвищення конкурентоспроможності суб’єктів господарювання(Сумський державний університет, 2020) Рибіна, Олена Іванівна; Рыбина, Елена Ивановна; Rybina, Olena Ivanivna; Летуновська, Наталія Євгенівна; Летуновская, Наталия Евгеньевна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Кужьор, О.Із розвитком ринкової економіки виникають проблеми дотримання балансу інтересів усіх учасників виробництва, споживачів та суспільства в цілому. Цим викликаний інтерес до концепції соціально-відповідального маркетингу, що дозволяє підприємствам акцентувати увагу на сталий розвиток і соціальні цінності при вирішенні завдань бізнесу. Метою статті є дослідження впровадження концепції соціально-відповідального маркетингу суб’єктами господарювання. У статті розглянуто основні аспекти концепції соціально-відповідального маркетингу, його значення для суб’єктів господарювання. Визначено суміжні напрямки досліджень, пов’язані з соціально-відповідальним маркетингом, на основі бібліометричного аналізу статей, опублікованих у базі даних Scopus з 2010 по 2019 рік із використанням програмного забезпечення VOSviewer. Установлено, що найбільша кількість публікацій за досліджуваною тематикою наявна в США, Великобританії, Іспанії та Австралії. Згруповано основні принципи соціально-відповідального маркетингу та виділено його характерні ознаки. Особливу увагу приділено аналізу його базисних інструментів. Інструментарій соціальновідповідального маркетингу ширший, ніж класичного маркетингу, і включає: комплекс маркетингу; дослідження споживача; дослідження соціальних та екологічних наслідків від виробництва; споживання вироблених товарів та послуг. Авторами зазначено, що з традиційними аналітичними методами при реалізації концепції соціально-відповідального маркетингу, з огляду на стратегічну спрямованість сучасного маркетингу, необхідно використовувати багатовимірні методи аналізу: SPACE-аналіз, PEST-аналіз, ETOM-аналіз, QUEST-аналіз, SNW-аналіз, SWOTаналіз та KPI-аналіз. Проаналізовано ключові особливості впровадження соціальновідповідального маркетингу на підприємствах України. В роботі обгрунтовано, що соціальновідповідальний маркетинг – це концепція управління маркетингом, за якою метою підприємства є визначення власних потреб, потреб та інтересів цільових ринків та їх задоволення більш ефективними, ніж у конкурентів, способами при збереженні або підвищенні добробуту як споживачів, так і суспільства в цілому.Item The Role of Knowledge Management for Industrial Safety Compliance(Sumy State University, 2020) Pi, Shih-Ming; Al-Zu’bi, GhassanУ статті досліджується роль управління знаннями в забезпеченні безпеки в промисловому секторі. У статті з’ясовується, що проблеми з дотриманням норм безпеки чинять негативний вплив на діяльність підприємств. Підкреслюється, що управління знаннями, яке останнім часом стало новою тенденцією в бізнесі, чинить сильний вплив на управлінську діяльність підприємства. Визначено різні підходи до визначення концепції управління знаннями. Створення системи управління знаннями підтримувалося багатьма політичними, соціальними, економічними та технологічними факторами, включаючи більш широке поширення систем інформаційних технологій у компаніях, можливості спілкування в комп'ютерних мережах, сегментацію та спеціалізацію навичок, мобільність робочої сили та інтелектуальних активів, а також проблеми конкуренції в діловому середовищі. У статті представлені та проаналізовані найбільш поширені і популярні визначення цього поняття. Дотримання правил безпеки позитивно позначається на економічній і неекономічній діяльності підприємства. Системний підхід до управління безпекою та здоров'ям на робочих місцях в промисловості застосовується вже багато років. Більш конкретно, проблеми з дотриманням безпеки негативно впливають на діяльність підприємств, тому дотримання безпеки повинно стати пріоритетом управління підприємствами. У статті було з'ясовано, що існує тісний зв'язок між управлінням знаннями і дотриманням вимог безпеки. У статті показано, які дії необхідні для забезпечення безпеки і як вони пов'язані з етапами управління знаннями. У роботі було виявлено, що позитивний вплив заходів безпеки (відновлювана зайнятість, стабільний розвиток підприємства, кращі екологічні показники) пов'язаний з посиленням фінансових та нефінансових результатів діяльності підприємств і, як результат, з управлінням знаннями.