Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
23 results
Search Results
Item Innovation-Oriented HR Strategy Transformation and Business Model Reengineering: Empirical Insights from Ukrainian Agribusiness(Sumy State University, 2025) Stehnei, M.; Irtyshcheva, I.; Kramarenko, I.; Ishchenko, O.; Irtyshchev, O.Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питань напрямів трансформації інноваційно-орієнтованої HR-стратегії та здійснення реінжинірингу бізнес-моделі аграрних підприємств України в умовах зростання цифрової економіки. У цьому контексті особливого значення набуває застосування інтегральної парадигми стратегування та використання моделі Терещенко, яка дозволяє поєднати цифрові, ціннісні та поведінкові вектори розвитку підприємства в єдину HR-бізнесову архітектуру. Методичним інструментарієм проведеного дослідження став факторний аналіз оцінки необхідності оптимізації бізнеспроцесів за такими групами показників: інтегральний вектор продуктивності ресурсів підприємства (земля, праця, засоби виробництва), що відображає ефективність використання ресурсів сільськогосподарських підприємств; інтегрований вектор прибутковості бізнес-процесів; інтегрований фінансовий вектор і вектор ефективності бізнес-моделі. Запропонована система інтегральних показників дозволяє забезпечити комплексну оцінку системної ефективності аграрного підприємства з урахуванням не лише операційних результатів, а й стратегічних, організаційних та культурних аспектів його функціонування. Сформована методологія є метааналітичним каркасом, що забезпечує синергетичне поєднання HR-стратегії, ресурсного менеджменту та інноваційного розвитку підприємства. Визначено, що перевагою використання моделі Терещенко в агробізнесі України у контексті трансформації інноваційно-орієнтованої HR-стратегії полягає в її здатності системно поєднувати бізнес-модель, культуру, ресурси та поведінкову динаміку працівників. Це особливо актуально в умовах постконфліктного відновлення, цифрової трансформації та демографічного виклику, з якими стикається український агросектор. Результати проведеного дослідження дозволяють удосконалити кадрову стратегії сільськогосподарських підприємств шляхом прогнозування та планування трудових ресурсів з використанням технологій штучного інтелекту; цифровий рекрутинг (чат-боти, онлайн-опитування, цифрові платформи); впровадження HRM-систем для автоматизації кадрових функцій. Ці кроки спрямовані на адаптацію людського капіталу до нових умов ведення бізнесу та підтримку впровадження оновленої бізнес-моделі.Item Sharing Economy Business Models (SEBMs): A Study of Global Archetypes and from Local Industries in Georgia(Academic Research and Publishing UG, 2023) Zhghenti, T.This paper discusses the mapping model tools for Sharing Economy Business Models (SEBMs) and summarises the arguments and counterarguments within the scientific discourse. The main purpose of the research is to provide a comprehensive analysis of the SEBMs of local companies, contrasting them with global archetypes as defined by Curtis and Mont (2020). Systematisation of the literary sources and approaches for solving the problem indicates that local companies exhibit unique attributes in their SEBMs when compared to their global counterparts. The relevance of this scientific problem decision is that understanding these differences provides valuable insights into how local contexts and conditions shape SEBMs. Investigation of the SEBMs in the paper is carried out through detailed comparisons with global models. Methodological tools of the research methods were studying the companies’ models by exploring all available information on the web during the year of observation, 2023. The research object is the local companies because they offer insights into how local contexts and conditions shape SEBMs. The paper presents the results of an empirical analysis which reveals differences in areas such as governance model, price mechanism, and revenue streams. The research empirically confirms and theoretically proves that these variations could be attributed to local market conditions, consumer preferences, or strategic choices made by the companies. The research results can be useful for practitioners and academic researchers in the sharing economy, offering insights into local variations in SEBMs and their potential impact on business strategyItem The impact of the innovation on the economy: an empirical analysis for Azerbaijan(Sumy State University, 2022) Zeynalli, L.; Huseynli, G.; Huseynli, M.Innovation is a basic and important element of economic success. Innovation is seen as a significant factor in boosting product competitiveness in both domestic and global markets, replacing outdated manufacturing equipment, and creating demand for highly skilled workers. It is commonly acknowledged that for the state to develop an effective scientific and technical policy, an information base that depicts the status, scale, and direction of innovation activities throughout the economy is required. Therefore, it is critical to consider both the decimal and descriptive aspects of the information. In short, creating the groundwork for an innovative economy is critical to achieving good outcomes in the country’s socioeconomic growth. The study’s major goal is to examine the economic effect of innovative development in Azerbaijan. The State Statistics Committee of the Republic of Azerbaijan provided the study with statistical information for the years 2000–2021. To begin, the study performed a literature review of various scholars on the issue, and the initiatives adopted by the state in different years to promote creative growth in Azerbaijan were analyzed. Furthermore, indicators such as GDP, the number of people employed in the economy, fixed assets, and innovation costs were utilized to estimate the impact of innovations on economic growth. When coefficients represented in individual variables in the generated model are compared, it is clear that the influence of innovation costs (0.877 or 87.7%) on the amount of activity in the economy is bigger than the effect of fixed assets (0.292 or 29.2%) and the number of employees (0.020 or 2%). At the 0.05 level of significance, the t-statistics and their probabilities associated with the coefficients show that the number of employees has a negative effect on GDP, whereas production funds and expenditure on innovations have statistically significant positive effects on GDP. The estimated F-Statistic and its probability imply that the cumulative result of innovation expenditure on GDP is statistically significant. The study claims a connection between innovation spending and GDP, and that the former has a major influence on the latter. The research also demonstrates that the model’s explanatory variables account for about 98.4% of the changes in the explained variable. This suggests that, in the framework of the model, spending on innovation accounted for about 98.4% of the variation in GDP over the study period. This study, therefore, contributes to the expanding amount of evidence indicating that expenditure on innovation is related to and has a significant impact on GDP. The results of the model also show that an increase in production funds of 1% generates a rise in GDP of 29.3%, a rise in employee numbers of 1% causes a boost in GDP of 2%, and an expansion in innovation expenditures of 1% causes a GDP rise of 87.7%. In this regard, it is thought appropriate to raise innovation costs, particularly during the digital economy transition.Item Conceptualization and Measuring the Digital Economy(Sumy State University, 2022) Melnyk, M.; Kuchkin, M.; Blyznyukov, A.With the rapid development of digital technology, a wide range of academic fields is devoting an increasing amount of attention to the study of “digital citizen building”, often known as “DC”. Despite the widespread use of the word, academics are free to define DC in any way they think proper. The primary emphasis of this extensive inquiry is an in-depth examination of every book that has ever been written about DC themes and values. Journal articles that other researchers have evaluated made up 114 of the total. The topic of education is mentioned in more than half of the entries on the list. Even while each major DC notion was welcomed by its specific disc method, they all had one thing in common: a storm. Concerns raised by participants and prior research on the DC study were considered in these outcomes. The difficulty is that there is a significant shortage of research information on young children, as well as a deficiency in the use of conventional methods of research that are relevant to developmental cohesion. According to the findings of the current integrated study, collaboration across different racial groups is necessary to solve both policy and operational challenges in the District of Columbia research community.Item The Impact of Digitalization on the Transparency of Public Authorities(Sumy State University, 2022) Миненко, Сергій Володимирович; Миненко, Сергей Владимирович; Mynenko, Serhii Volodymyrovych; Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii ValentynovychTransparency of public power is one of the main aspects of civil society. The actions of public administration bodies must be transparent, open, and ensure citizens’ legitimate rights and interests. Large-scale digitalization of society also affects public authorities, opening up new opportunities for improving the transparency of public administration and creating risks at various levels of public administration. The study is devoted to the issue of transparency of public authorities under the influence of digitalization. The normative legal acts of Ukraine, the Strategy of digital development, scientific achievements of domestic and foreign scientists are analyzed. The main elements of transparency of public authorities are identified: transparency, openness, and publicity. The level of digitalization penetration into the bodies of legislative, executive and judicial branches of power is characterized. The main functions that digitalization can perform in relation to public authorities are identified. The main achievements of Ukraine in terms of the public power digitalization, which has increased its transparency level, are described. They include a network of web portals of legislative, executive and judicial authorities, which provide public information in the form of messages, files, open data sets, photo and video information. Another important achievement is the service of providing services online and the introduction in Ukraine of full-fledged digital documents, which are analogs of physical. The main indicators of digitalization and characteristics of public authorities are identified: Digital Development Level, IMD World Digital Competitiveness Ranking, ICT goods exports, ICT goods imports, ICT service exports, Voice and Accountability, Political Stability and Absence of Violence/Terrorism, Government Effectiveness, Regulatory Quality, Rule of Law, Control of Corruption. A canonical analysis of digitalization impact on the transparency of public authorities quantitatively shows that public authorities are closely linked to digitalization and influenced by it.Item Sharing Economy Platforms in Georgia: Digital Trust, Loyalty and Satisfaction(Sumy State University, 2022) Zhghenti, T.; Gedenidze, G.У статті досліджено складні процеси та виклики сучасного світу, які безпосередньо пов’язані з розвитком бізнес-моделей шерінгової економіки та цифрових платформ. Авторами визначено основні особливості та принципи шерінгової економіки в контексті умов функціонування бізнес-середовища у Грузії. Грузія – країна, що розвивається, де процес формування цифрової довіри розпочався протягом останніх кількох років. Пандемія COVID-19 вплинула на цифровий бізнес, збільшивши кількість транзакцій через Інтернет, що створює величезні можливості для розвитку платформ шерінгової економіки. У статті систематизовано проблеми залучення до шерінгової економіки та перешкоди, які прямо чи опосередковано заважають суб’єктам, які беруть участь в шерінговій економіці. У статті досліджено досвід споживачів від використання шерінгових платформ, а також визначено напрями їх подальшого розвитку. Авторами наголошено, що поєднання споживчих цінностей є дилемою, яка потребує дослідження, щоб забезпечити успішне функціонування послуг платформ шерінгової економіки. Таким чином, результати дослідження заповнюють прогалину, пов’язану з поведінкою споживачів на локальних цифрових платформах шерінгової економіки. Для визначення поведінкових характеристик споживачів, у статті досліджено мотиваційні фактори (технічні, клієнтські, засновані на довірі), які впливають на задоволеність і намір знову використовувати платформу в одноранговому (P2P) розміщенні. Вихідною базою дослідження стали результати онлайн-опитування 259 респондентів, які активно користуються послугами цифрових платформ шерінгової економіки на місцевому рівні в Грузії. Емпіричні результати свідчать, що технічні характеристики, атрибути споживчих цінностей, рівень довіри до платформи, позитивно пов’язані з рівнем задоволеності та лояльності клієнтів. Крім того, результати дослідження дозволили зробити висновок, що рівень задоволення споживачів позитивно корелює з майбутніми їх намірами. Авторами зазначено, що отримані результати можуть бути використані науковою спільнотою для вивчення процесу створення цифрової довіри та аналізу складної природи ринків шерігнгової економіки.Item Literature Review on Social and Organizational Acceptance of Digital Transformation(Sumy State University, 2021) Skrynnyk, O.Enterprise digitization continues to drive the transformation of business processes and the content of human work. Despite the diachronic nature of these changes, social and organizational acceptance is not clearly determined. Therefore, the importance of researching the social attitudes in organizations towards digitalization arises. The relevance of the decision of this scientific problem consists in the increased digitalization and automation of all areas of the company.Item Цифрові фінансові послуги як основний продукт діяльності фінтех-компаній(Сумський державний університет, 2021) Семеног, Андрій Юрійович; Семеног, Андрей Юрьевич; Semenoh, Andrii YuriiovychНезважаючи на широку вживаність категорії "цифрові фінансові послуги", а також очевидність їх значення у фінансових відносинах в умовах формування цифрової економіки, теоретична сутність цифрових фінансових послуг залишається недостатньо розкритою і доведеною. Окрім того, розуміння цифрових фінансових послуг є надто звуженим, зважаючи на зростаючий тренд їх використання у світі як основного продукту фінтех-компаній. Метою статті є аналіз і порівняння існуючих підходів до розуміння сутності цифрових фінансових послуг й обґрунтування власного підходу з урахуванням тенденцій, що спричинені діяльністю фінтех-компаній в умовах формування цифрової економіки. У цьому контексті в роботі визначено, що переважна більшість науковців та експертів розглядають цифрові фінансові послуги в контексті фінансової інклюзії та недорогого доступу до фінансових послуг у країнах, що розвиваються, ототожнюючи цю категорію з мобільними грошима чи мобільними фінансовими послугами як процес використання мобільного телефону для доступу до фінансових послуг і виконання базових фінансових операцій. Проведений бібліометричний аналіз наукових праць, що присвячені вивченню категорії "цифрові фінансові послуги", дозволив виділити чотири кластери концентрації наукових публікацій, що визначають ключові особливості цифрових фінансових послуг, характеризуючи їх як невід’ємний елемент цифрової економіки, що завдяки Інтернету функціонує та розвивається на перетині трьох груп складових: фінансів, цифрової економіки та потреб людей. Також, у роботі запропоновано авторське визначення та графічне обґрунтування сутності цифрових фінансових послуг. Представлено порівняльну характеристику традиційних та цифрових фінансових послуг. Наголошено на ряді переваг цифрових фінансових послуг для реалізації потреб споживачів. Визначено, що успішність цифрових фінансових послуг залежить від обраної фінтех-компанією комбінації цифрових технологій та бізнес-інновацій у межах конкретного фінтехнапрямку, що включає сфери платежів, цифрового банкінгу, кредитування, страхування та управління капіталом.Item Digital Innovations in Taxation: Bibliometric Analysis(Sumy State University, 2021) Lagodiienko, N.; Yakushko, I.Активний глобальний розвиток цифровізації змінює чинний режим функціонування фактично всіх сфер людської діяльності. Процеси цифровізації здійснюють особливий вплив на розвиток економічних систем. Сьогодні впровадження нових інформаційних технологій у господарські відносини є нормою та об’єктивно необхідним процесом для забезпечення конкурентоспроможні національних економік, реформування податкових систем. Метою даної статті є бібліографічний аналіз наукових напрацювань у сфері диджиталізації податкових систем для визначення сучасних тенденцій наукових розробок у даній сфері. Результати систематизації наукових джерел та підходів до розв'язання проблеми цифровізації сфери оподаткування свідчать про незначну кількість наукових напрацювань, присвячених досліджуваній тематиці. Таким чином, актуальним є нарощення кількості наукових досліджень в даній сфері з метою поглиблення розуміння сучасних тенденцій впровадження нових інноваційних технологій з теоретичної, методичної та практичної сторін. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали методи бібліографічного та компаративного аналізу. Інформаційною базою для проведення дослідження є наукометрична база даних Scopus. Емпіричне дослідження проведено з використанням бібліометричного підходу, відомого як «аналіз спільних слів», та застосуванням програмного забезпечення VOSviewer. У рамках дослідження проаналізовано актуальність вивчення податків та диджиталізації як окремих наукових категорій. Результати дослідження засвідчили, що протягом останніх п’яти років відбулося значне зростання інтересу різногалузевих науковців до дослідження питань диджиталізації як об’єктивного процесу. У рамках даної статті проаналізовано категоріальний взаємозв’язок між науковими напрацюваннями, які індексують за ключовими словами «податки» та «диджиталізація». Отримані результати дозволили виділити наступні напрямки наукових досліджень, присвячених питанням цифровізації податкової системи: 1) особливості розвитку міжнародної торгівлі, оподаткування у сфері онлайн-торгівлі; 2) оподаткування суб’єктів господарювання, які не мають фізичного місця розташування в країнах, де здійснюють діяльність; 3) менеджмент підприємств, розвитку управління підприємствами в цифрову епоху; 4) реформування податкових систем, впровадження інновацій у податкові системи.Item Drop shipping development under COVID-19 circumstances as the most common method of e-commerce(Sumy State University, 2021) Похилько, Світлана Василівна; Похилько, Светлана Васильевна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Dvorianova, T.; Voloshyna E., E.Стаття присвячена аналізу теоретичних основ та економічної сутності дропшипінгу та впливу пандемії COVID-19 на розвиток дропшипінгу. Проведено бібліометричний аналіз найбільш релевантних публікацій у базі даних Scopus.Проаналізовано найбільш цитовані публікації за даною тематикою. Систематизація наукового досвіду показує, що експоненціальне зростання електронної комерції посилює складову дропшипінгу у розвитку бізнес-процесів, тому що у такому ланцюжку поставок електронної комерції є безліч переваг. Одна з них полягає у співпраці з виробниками продукції та пошуку споживачів для їх товарів та послуг. В той час як дроп шипер рекламує товар виробника на своїх веб-сайтах, керуючи всіма маркетинговими стратегіями та приймаючи замовлення від покупців. Особливо вчені звертають увагу на особливості управління запасами за такого методу електронної комерції. Адже зникає необхідність для продавця зберігати будь-яку продукцію. Тобто, витрати на запаси різко скорочуються. У роботі проаналізовано основні інструменти дропшипінгу та їх переваги для покращення показників бізнесу. Розкрито сутність дропшипінгу зі сторони дропшипера. Проведено аналіз типів дропшипінгу, найпопулярніших платформ, маркетингових інструментів для покращення ведення бізнесу. Зіставлено переваги та недоліки дропшипінгу для продавця і для споживача. Представлено авторський алгоритм дропшипінгу – етапи за якими функціонує модель дропшипінгу. Наведено актуальну статистику взаємозв`зку пандемії COVID-19 та різкого зростання електронної комерції. Визначено, що об'єми продажів деяких категорій продукції зросли в декілька разів з початком пандемії у світі, клієнти надавали перевагу при покупках в інтернет-магазинах такої продукції як гігієнічні засоби, ліки, їжа, одяг та взуття, книги. Результатами наукового дослідження є аналіз основних показників ринку дропшипінгу і прогнозування майбутнього зростання таких покупок без прямої участі виробника. Адже ця інноваційна концепція прямої доставки забезпечує гнучкість та економію часу, клієнти не повинні відвідувати магазини. Що користується великим попитом з урахуванням локдауна.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »