Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
7 results
Search Results
Item Improvement of the medical care quality management model based on the internal audit mechanism in the healthcare facility(Sumy State University, 2023) Лобода, Андрій Миколайович; Лобода, Андрей Николаевич; Loboda, Andrii Mykolaiovych; Деміхова, Надія Володимирівна; Демихова, Надежда Владимировна; Demikhova, Nadiia Volodymyrivna; Сміянова, Ольга Іванівна; Смиянова, Ольга Ивановна; Smiianova, Olha Ivanivna; Ясенок, Вікторія Олександрівна; Ясенок, Виктория Александровна; Yasenok, Viktoriia OleksandrivnaВступ. Внутрішній аудит спрямований на покращення процесів і результатів надання медичних послуг шляхом систематичного перегляду компонентів медичної допомоги за певними критеріями та впровадження змін там, де послуга не досягає очікуваного рівня. Посилення вимог до якості послуг ЗОЗ та посилення конкуренції в ЗОЗ потребують розробки та впровадження динамічних безперервних внутрішніх механізмів, що сприятиме підвищенню якості медичної допомоги, професійному розвитку медичного персоналу та підвищенню задоволеності споживачів медичних послуг. Мета: Розробка механізму внутрішнього медико-соціального аудиту з метою підвищення якості надання медичної допомоги на рівні закладу охорони здоров’я. Матеріали та методи. У дослідженні ми використовували системний аналіз, метааналіз, описове моделювання, медико-соціологічне опитування, статистичний аналіз та логічне узагальнення. Методами збору даних були: опитування та виписка даних з первинних обліково-звітних документів. Результати. Обстежено 226 пацієнтів з хронічними неінфекційними захворюваннями, які перебували на диспансерному обстеженні в ЗОЗ м. Суми. Оцінено відповідність фактичних даних амбулаторної медичної документації показникам якості протоколу. Внутрішній аудит задоволеності суб’єктів медичними послугами показав, що вони достатньо обізнані про перебіг захворювання, профілактику ускладнень та ризики некомплаентності – 97% пацієнтів підтвердили, що отримали детальну інформацію від свого лікаря; однак вони не виконували рекомендацій лікаря або виконували їх неналежним чином. Висновки. Ми реєстрували низьку комплаєнтність та незадовільне ставлення досліджуваних до процедури подальшого спостереження. Розробка та впровадження медико-соціального механізму внутрішнього аудиту сприяло практичному прийняттю управлінського рішення щодо забезпечення постійного підвищення якості медичної допомоги хворим на хронічні неінфекційні захворювання, а саме додаткових поведінкових підходів для підвищення рівня комплаєнсу пацієнтів. з рекомендаціями лікаря та їх активну участь у подальшому контролі.Item Estimation of quality of medical care.(Sumy State University, 2020) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Srovnalíková, P.; Onda, A.The main purpose of the research is to analyze the quality of medical care in dispensary №1 of municipal non-profit enterprise «Shostka city center of primary health care» and determine recommendations for its improvement in the context of «MEDSTAR» medical information system implementation. The research methods authors used in the article were systematic analysis, comparative research, and patients’ survey. As the information sources, the authors used internal documentation of the dispensary № 1 (data for September 2018) and its electronic documentation from the MEDSTAR medical information system (data for September 2020)Item Впровадження моделі управління якістю медичної допомоги на основі медико-соціального механізму внутрішнього аудиту в закладі охорони здоров’я(Сумський державний університет, 2013) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Петренко, Вячеслав Юрійович; Петренко, Вячеслав Юрьевич; Petrenko, Viacheslav Yuriiovych; Тарасенко, С.В.Мета дослідження – показати можливості авторської моделі управління якістю медичної допомоги на основі механізму внутрішнього аудиту хворим артеріальною гіпертензією, впровадженої в поліклініці №5 м. Суми. Проаналізовані дані амбулаторних карт 452 хворих, що мають помітку про взяття на диспансерний облік з приводу артеріальної гіпертензії. Оцінювалась відповідність наявних даних амбулаторних карт протокольним індикаторам і запропонованій системі показників. Виявлено резерви для покращення якості медичної допомоги хворим артеріальною гіпертензією на первинному рівні, а саме повне охоплення диспансерних хворих консультаціями спеціалістів, лабораторними та інструментальними методами обстеження, даними про стратифікацію ризиків для оцінки прогнозу, даними про ураження органів-мішеней та ін. Проведений моніторинг дотримання диспансерними хворими профілактичних і лікувальних рекомендацій лікарів. Виявлене незадовільне відношення хворих артеріальною гіпертензією до власного здоров’я. За результатами моніторингу розроблені та впроваджені заходи щодо підвищення рівня поінформованості хворих артеріальною гіпертензією шляхом посилення інформаційно-роз’яснювальної діяльності із застосуванням інформаційно-комунікативних технологій. Медико-соціальний механізм внутрішнього аудиту надав практичну можливість прийняття та реалізації управлінських рішень для забезпечення безперервного покращення якості медичної допомоги хворим артеріальною гіпертензією в досліджуваних закладах охорони здоров’я. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33198Item Бенчмаркінг у системі управління якістю медичної допомоги(Сумський державний університет, 2012) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Сміянова, Ольга Іванівна; Смиянова, Ольга Ивановна; Smiianova, Olha Ivanivna; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana ViktorivnaУ статті досліджено роль і місце бенчмаркінгу у системі управління якістю медичної допомоги. Визначено види бенчмаркінгу, сфери їх застосування, переваги та недоліки. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30411Item Правове регулювання управління якістю медичної допомоги(Сумський державний університет, 2012) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana ViktorivnaУ статті досліджений управлінський аспект регулятивної діяльності держави у сфері менеджменту якості медичної допомоги і обґрунтована доцільність формування нормативно-правових засад управління якістю медичної допомоги на рівні закладів охорони здоров’я. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30014Item Аналіз анкетування населення Сумської області щодо надання медичної допомоги(Видавництво СумДУ, 2011) Сміянова, Ольга Іванівна; Смиянова, Ольга Ивановна; Smiianova, Olha Ivanivna; Костенко, Андріана Миколаївна; Костенко, Андриана Николаевна; Kostenko, Andriana MykolaivnaУ статті наведено результати медико-соціологічного дослідження серед населення Сумської області щодо якості медичної допомоги. Дослідження підтвердило обґрунтованість напрямків реформ у системі охорони здоров’я, сформульованих у програмі економічних реформ Президента України та в стратегії розвитку області «Нова Сумщина-2015». При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24326Item Проблеми забезпечення якості медичної допомоги в системі охорони здоров`я України(Видавництво СумДУ, 2010) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav AnatoliiovychВ статті поданий аналіз основних етапів розвитку забезпечення якості медичної допомоги в Україні, відмічено, що за останні роки на державному рівні проведена певна робота для покращання методологічних підходів до забезпечення якості медичної допомоги охорони здо ров`я. Сучасний етап розвитку ОЗ потребує переходу від контролю якості до її забезпечення. Впровадження системи постійного поліпшення якості на основі стандартизації медичної допомоги на рівні структурного підрозділу та ЛПЗ дозволить змінити командно - бюрократичну філософію ЗЯМД та значно покращити якість надання медичної допомоги. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/3405