Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
2 results
Search Results
Item Effect of Education on Ease of Doing Business in Conditions of Innovation Development: Factor Analysis and Multiple Regression(Sumy State University, 2023) Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Самойликова, Анастасия Викторовна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna; Герасименко, Валерія Віталіївна; Герасименко, Валерия Витальевна; Herasymenko, Valeriia Vitaliivna; Кузнєцова, Анжела Ярославівна; Кузнецова, Анжела Ярославовна; Kuznietsova, Anzhela Yaroslavivna; Tumpach, M.; Ballova, M.; Savga, L.Освіта є вагомим прискорювачем змін і перетворень у суспільному житті, а також одним із головних факторів прогресу та розвитку як загалом, так і у сфері бізнесу, зокрема. У статті обґрунтовуються та формалізуються взаємозв’язки між показниками рівня освіти (з урахуванням її інноваційного розвитку) та легкості ведення бізнесу на основі вибірки з двадцяти восьми країн світу та даних Світового банку, Організації Об’єднаних Націй, Університету Тафтса та рейтингових служб Standard & Poor’s. Метою статті є визначення показників інноваційної освіти, які найбільш суттєво сприяють полегшенню ведення бізнесу. Для цього здійснюється когнітивний аналіз статистичних даних і за допомогою засобів дескриптивного аналізу формується статистично значущий ознаковий простір показників. Перевірка щільності та спрямованості зв’язку здійснюється шляхом обчислення значень коефіцієнтів кореляції Пірсона. Багатовимірність простору вхідних ознак зводиться до чотирьох найвпливовіших показників із дев’яти досліджуваних факторів (індикатор цифрового розвитку; індекс людського розвитку; цифрова довіра, індекс фінансової грамотності) шляхом застосування процедури аналізу головних компонент та ортогонального перетворення за допомогою методу Varimax у пакеті програмного забезпечення Statgraphics Centurion 19. Якість факторизації підтверджується тестом Кайзера-Майєра-Олкіна та критерієм сферичності Бартлетта. У результаті розроблених декількох економетричних моделей, які описують залежність легкості ведення бізнесу від вищезазначених показників, і процедури жорсткого відбору Backward Stepwise Selection у Statgraphics 19, будується та описується статистично значуща модель впливу цифрового розвитку на легкість ведення бізнесу із перевіркою на її адекватність. Виявляється, що зі збільшенням показника оцінки цифрового розвитку на 1% легкість ведення бізнесу також збільшується в середньому на 0,79%. Отримані результати можуть бути корисними науковцям для подальших досліджень, а також законотворцям у сфері освіти та бізнесу, та всім стейкхолдерам у напрямку коопетиції «бізнес – освіта».Item Effect of Remuneration on Productivity of Academic Staff of Selected Tertiary Institutions in Bauchi State, Nigeria(Sumy State University, 2018) Aliyu, M.R.; Bello, H.S.; Bello, M.The study was on remuneration and productivity of academic staff of selected tertiary institutions in Bauchi state, Nigeria. It investigates the effect of remuneration such as pay system, benefits and incentives on the productivity of academic staff of selected tertiary institutions. The study was to determine the effect of remuneration on the productivity of academic staff of selected tertiary institutions in Bauchi state Nigeria.