Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Item
    Overcoming High Mortality of Innovation Ideas (‘Valley of Death’) for Scientific and Educational Environment: A Bibliometric Analysis
    (Sumy State University, 2024) Rykova, K.
    Дослідження фокусується на проблематиці розриву між інноваційними ідеями та науковими відкриттями і їх практичною реалізацією й комерціалізацією. Метою статті є аналіз наукового підґрунтя та основних тенденцій щодо питання високої смертності інноваційних ідей у науково-освітньому середовищі (так звана «Долина смерті»). Для цього було проведено бібліографічний аналіз опублікованих наукових статей про смертність інноваційних ідей. Методика базується на аналізі даних наукометричної бази даних Scopus за допомогою програмного забезпечення R-Studio. На першому етапі дослідження було створено дослідницьку інфраструктуру з використанням наукометричної бази даних Scopus та проведено аналіз літературних джерел. Другий етап дослідження стосувався бібліографічного аналізу наукових публікацій, проіндексованих наукометричною базою даних Scopus за 20-річний період (2003-2023 рр.). Цей період було обрано, щоб відобразити розвиток подій у цій галузі, визначити тенденції, що розвиваються, і простежити, як різні аспекти «Долини Смерті» щодо інноваційних ідей вивчалися та розглядалися з часом. За вибраним ключовим словом «Долина смерті в інноваціях» було відібрано 172 документи. Цей аналіз також охоплював вивчення мережі співпраці між авторами, тенденції публікацій наукових робіт, оцінку середньої кількості цитувань робіт та побудови тематичної карти. Отримана візуальна інформація стала цінним інструментом для вивчення поточних паттернів. Результати аналізу свідчать про інтерес до питання смертності інноваційних процесів та зростання кількості наукової літератури на цю тему. Встановлено, що дана дослідницька проблема виникла давно, але значного інтересу набула лише після 2010 року. Найбільша кількість опублікованих робіт за афіліацією відноситься до США. Дослідження міжнародного співробітництва також показують, що багато країн добре інтегровані в наукову діяльність. Глобальна наукова співпраця між США, Німеччиною, Канадою та Великобританією сприяє обміну знаннями та ресурсами для просування інновацій. Отримані результати підкреслюють важливість розробки стійких стратегій (запропоновано та описано ключові з них) та побудови мереж між науковими установами, бізнесом та урядом для подолання «Долини смерті» інноваційних ідей в науковому та освітньому середовищі. Це дослідження може бути використане як основа для подальших наукових досліджень у цій галузі.
  • Item
    Talent Management Model in the Context of Coopetitive Interaction and the Knowledge Economy
    (Sumy State University, 2024) Майборода, Тетяна Миколаївна; Mayboroda, Tetyana; Карпуша, Василь Данилович; Karpusha, Vasyl Danylovych; Балагуровська, Інна Олексіївна; Balahurovska, Inna Oleksiivna
    В статті запропоновано модель управління талантами в контексті сучасної економіки знань, з урахуванням важливості коопетиційної взаємодії між бізнесом, освітою та наукою. Ефективне управління талантами є важливим фактором забезпечення розвитку організацій та інновацій в сучасних умовах. В дослідженні проаналізовано, як коопетиція - стратегічне поєднання співпраці та конкуренції – може підвищити ефективне використання інтелектуального потенціалу різних секторів, сприяючи довгостроковій конкурентоспроможності та інноваціям. Автори ретельно проаналізували наукову літературу, де досліджено основні принципи та підходи до управління талантами, що є важливими для розвитку конкурентоспроможних організацій в економіці знань. У дослідженні визначено виклики, з якими стикаються організації у процесі залучення, розвитку та утримання талантів, особливо з огляду на швидкі технологічні зміни та зростаючу складність ринку праці. Дослідники також підкреслюють необхідність міжсекторальної співпраці, тому що інтеграція бізнесу, освіти та науки є необхідною умовою для створення інноваційного середовища, де таланти можуть розвиватися. У статті увагу приділено коопетиції, що передбачає баланс між співпрацею та конкурентними стратегіями бізнесу, освітніх установ і науково-дослідних організацій. Коопетиційний підхід розглядається як спосіб максимізації інтелектуальних ресурсів, доступних в економіці знань, що сприяє ефективному розвитку креативності та інновацій. Крім того, у дослідженні розкрито питання утримання талантів, особливо в секторах з високим попитом на кваліфіковану робочу силу. Наголошено на важливості забезпечення безперервних можливостей для професійного розвитку та інтеграції інновацій. Запропонована модель управління талантами є комплексною та враховує унікальні сторони сучасного ринку праці. Модель підкреслює необхідність для організацій не тільки залучати таланти, а й створювати середовище, де працівники можуть постійно розвивати свої навички та робити внесок у інноваційні процеси організації. Практичні висновки дослідження пропонують рамкову структуру для організацій, що прагнуть впроваджувати ефективні стратегії управління талантами, які відповідають потребам економіки знань. У статті представлено детальний аналіз нової моделі управління талантами, яка сприяє конкурентоспроможності та інноваціям через коопетиційну взаємодію між бізнесом, освітою та наукою. Модель особливо актуальна в сучасній економіці знань, де здатність ефективно управляти талантами відіграє вирішальну роль у досягненні успіху організацій.
  • Item
    Export of high-tech goods in the context of innovation transfer for social-economic development: factor analysis
    (Sumy State University, 2023) Habenko, M.
    The purpose of the study is to determine factors that have the greatest influence on the growth of export of high-tech goods in the context of innovation transfer for social-economic development. Factor analysis tools, including principal component analysis and the Varimax rotation (orthogonal transformation) method in Statgraphics software, are used to identify the most significant indicators of the impact on export of high-tech goods, as a key determinant characterizing the quality of scientific and educational potential, and to determine the latent signs of their interaction. A modified logistic function is used to normalize input data for 11 investigated factors in a sample of 28 countries. Ten linear combinations of variables are obtained, which explain most of the data variability. The first four components have eigenvalues greater than or equal to 1.0. Together, they account for 88.520% of the variability of the original data. After orthogonal transformation by the Varimax method, the factor load matrix is obtained. The econometric models, which describes the influence of independent indicators on the export of high-tech goods, are represented. Next, the four most influential indicators from the 11 investigated factors are revealed, namely: the country’s research and development expenditure, GDP in current prices, research staff and researchers in the sector of business enterprises, the percentage of ICT staff from total employment. They are taken to develop multiple linear regression models, which describes the influence of independent indicators on the effective export of high-tech goods. The quality results of the factor analysis are confirmed using the Kaiser-Meier-Olkin test and the Bartlett test. Regression analysis with strict screening of non-significant variables using the Backward Stepwise Selection tool confirms the significance of the indicator of scientific research personnel and researchers in the sector of business enterprises, which has the greatest impact on the export of high-tech goods. A pair regression model is obtained, and it is confirmed that increase of research staff and researchers in the sector of business enterprises by 1% causes increase of export of high-tech goods in average by 0,73%.
  • Item
    Challenges and opportunities in the ‘businesseducation-science’ system in the context of innovation development: cluster analysis
    (Sumy State University, 2023) Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Самойликова, Анастасия Викторовна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna; Kharchenko, D.; Fritsak, M.
    The purpose of this article is to characterise challenges and opportunities in the ‘business-education-science’ system in the context of innovation development based on cross-country cluster analysis. The article examines the relationship between science, education and business and their mutual influence on modern society. The main challenges facing science, education and business are considered, and opportunities for cooperation between these fields to overcome them are identified. Key factors that influence the effectiveness of scientific research, the quality of education, and the success of business are also determined, with an emphasis on the important role of cooperation in the ‘business-education-science’ system in ensuring their impact. To reach article’s purpose, a complex methodology was applied, which includes the following stages: collection of information about the current state of science, education, and business; a review of expert opinions and analytical reports on the problems of the interaction of science, education and business; methods of cross-country cluster analysis using STATISTICA 10 software (the k-Means method, the square of the Euclidean metric, etc. for a comparative analysis between 19 countries from a sample to find out which of them have better indicators in the respective fields). The statistical base is formed from the European Union and the WIPO data, which cover 10 key indicators in the context of the development of science, education and business and their affect the country’s competitiveness in the global world. As a result, there are two formed clusters: the first includes the USA and China that have the highest level of education-science-business development and the second cluster includes other countries from the sample with a less developed education-science-business sector. For these countries the recommendations have been developed to strengthen their education-science-business sector, in particular: creating favourable conditions for investing in science and business, attracting talented scientists, and supporting their activities, increasing allocations for education, and improving the quality of education, strengthening partnerships between universities and enterprises to create innovative projects and other activities. The obtained results can be useful for further research and for making managerial decisions at different levels of government in the context of innovation development, including through the strengthening of coopetition between business, education, and science.
  • Item
    S2BMM platform for «business-science» coopetition: experience and prospects for Ukraine
    (Sumy State University, 2022) Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Самойликова, Анастасия Викторовна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna; Habenko, M.
    Стаття присвячена питанню коопетиції «бізнес-наука» та, зокрема, аналізу платформи S2BMM для коопетиції «бізнес-наука» для дослідження досвіду та перспектив для України. Обґрунтовано, що в Україні досить складним є питання співпраці бізнесу та науки. Вчені часто стикаються з проблемою нереалізованого потенціалу. Багато перспективних ідей і проєктів часто залишаються непоміченими. Український бізнес, у свою чергу, більше схиляється до іноземних партнерів для розробки нового наукового продукту. Отже, лише невелика кількість підприємців звертає увагу на українських науковців. Тим не менш, український бізнес і наука мають великий потенціал для розвитку інновацій, але головним аспектом є те, щоб потреба була помічена іншими суб’єктами господарювання та партнерами, які зможуть профінансувати та взяти продукт на впровадження. Таким чином, основною метою дослідження є аналіз нової платформи для коопетиції бізнесу та науки в нових реаліях, визначення можливостей та перспектив онлайн-платформи «Science 2 Business» для коопетиції «бізнес-наука». Бібліометричний аналіз даних наукометричної бази Scopus за допомогою програмного забезпечення VosViewer та інструментарію бази даних Scopus дозволив порівняти кількість проіндексованих публікацій за такими пошуковими запитами, як «коопетиція «бізнес-наука», «співпраця «бізнес-наука»» та «платформа для співпраці «бізнес-наука»» в назвах, анотаціях та ключових словах проіндексованих видань. Також було проведено динамічний аналіз зацікавленості та публікаційної активності науковців щодо платформи співпраці «бізнес-наука». Завдяки бібліометричному аналізу створено візуалізаційну карту на основі бібліометричних даних бази даних Scopus та виділено 5 кластерів досліджень у цій науковій сфері. Визначено особливості коопетиції «бізнес-наука», переваги та перспективи використання онлайнплатформи для коопетиції бізнесу та науковців. Розглянуто можливості, які надає майданчик для співпраці для кожного учасника. Також були проаналізовані сучасні наукові проєкти, які успішно працюють на території України.
  • Item
    Education and Business in Conditions of Coopetition: Bibliometrics
    (Sumy State University, 2022) Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Самойликова, Анастасия Викторовна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna; Herasymenko, V.
    Вивчення взаємозв’язку освіти та бізнесу є дуже актуальним питанням, коли освіта та бізнес є ключовими чинниками розвитку та піднесення економіки. Освіта є основою для створення бізнесу, оскільки ефективна діяльність неможлива без потужної інформаційної бази. Метою дослідження є бібліографічний огляд наукових публікацій, присвячених взаємозв’язку бізнесу та освіти, на основі матеріалів, індексованих базами даних Scopus, Web of Science та Mendeley, з використанням вбудованих функцій програми Bibliometrix та програмування R мову. Логіка дослідження реалізується за допомогою трьох етапів: на першому – аналіз літературних джерел щодо бібліометричного аналізу, а також про бізнес та освіту, взаємозалежність освіти та бізнесу, які були опубліковані у видавництві. здійснено дім наукових журналів МДПІ з відкритим доступом. Методологічним інструментарієм більшості проаналізованих публікацій у відкритому доступі бази даних MDPI є методи опитування та інтерв’ю. Дослідження проводиться мовою R з використанням засобів бібліометричного аналізу VOSViewer. Для аналізу зв’язку між освітою та бізнесом використовувалися різні якісні та кількісні методи, такі як аналіз ефективності, наукове відображення та тематичний аналіз, моделювання структурних рівнянь та статистика Z-показника. На другому етапі були вивчені основні функції пакету Bibliometrix, країни, ключові слова, побудовані трипольовий графік, і рік публікації цитованих посилань, щоб відобразити частку тем дослідження для кожної країни та свіжість цитованих статей. Кластеризацію джерел за допомогою закону Бредфорда також використовували для визначення найкращих журналів для публікації власних досліджень і пошуку найбільш актуальної наукової інформації. Крім того, на другому етапі було детально досліджено індекси Хірша та Джіні відібраної вибірки публікацій. Індекс Хірша є кількісним показником продуктивності, заснованим на аналізі опублікованих публікацій і цитувань. Розподіл авторства оцінюється за допомогою індексу Джіні. На третьому етапі аналізувалися ключові слова та складалася таблиця з найбільш часто вживаними словами, щоб зменшити кількість згадуваних ключових слів. Проведений комплексний аналіз наукових публікацій підтвердив тісний взаємозв’язок парадигм бізнесу та освіти в умовах кооперації сучасності.
  • Item
    Коопетиційна модель розвитку підприємств Сумщини, як передумова запобігання трудовій міграції
    (Сумський державний університет, 2020) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Кущ, В.О.
    Економічні трансформації в Україні підштовхують промислові підприємства до пошуку радикально нових підходів до вирішення поточних проблем. Дана стаття присвячена дослідженню основних наукових підходів до ідентифікації стратегії розвитку промислового підприємства як передумови впливу на трудову міграцію в регіоні. Численні дослідження та експерти стверджують, що серед багатьох факторів трудової міграції економічні причини займають основне місце. В ході дослідження авторами було здійснено комплексний аналіз конкурентного середовища промислового підприємства, що є провідним виробником цегли. В роботі виокремлено критичні фактори успіху, здійснено пофакторний аналіз мікро- та макрооточення. Серед всіх методів стратегічного аналізу було представлено SPACE-метод ідентифікації стратегії розвитку підприємства. В результаті комбінації статистичних даних, експертних оцінок та результатів попередніх досліджень була запропонована стратегія центрованої диверсифікації. Результати використаних методів дозволили запропонувати в якості варіанту впровадити стратегію коопетиції. За умов реалізації, стратегія коопетиції має низку переваг: зниження конкурентного тиску, збільшення ресурсного забезпечення, масштабування виробництва, зниження собівартості виробництва, створення резервів для розвитку кадрового потенціалу. В роботі наведено теоретичні узагальнення щодо стратегії коопетиції, її форм, основних передумов впровадження. Інноваційний розвиток промислових підприємств регіону є запорукою розвитку регіону, у тому числі збільшення середньої оплати праці, а отже стратегічні рішення одного оператора ринку впливають на інших. Для конкретного кейсу розвитку інноваційного потенціалу регіону запропоновано створити консорціум. Даний консорціум є навчально-науковим, який окрім вирішення питань забезпечення кадрами, може сприяти загальмовуванню трудової міграції населення.
  • Item
    Інновації у розвитку стратегічного менеджменту: від конкуренції до коопетиції
    (Сумський державний університет, 2017) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna
    У статті здійснено аналіз та узагальнення основних концепцій стратегічного менеджменту, які склалися останніми роками. Серед основних автором виокремлено теорію ланцюга цінності, концепції ключових компетенцій, підхід з позиції стейкхолдерів, модель відкритої інновації та модель коопетиції. Проаналізовано основні елементи концепцій, їх взаємозв’язок та взаємовплив. У роботі представлено детальний аналіз переваг кожної з концепцій та обмеження у їх застосуванні.
  • Item
    Еволюція підходів до ідентифікації змісту стратегії
    (Сумський державний університет, 2016) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna
    У зв’язку з розвитком концепцій стратегічного менеджменту, який розпочався у 50 рр. ХХ сторіччя і продовжується досі, з'являються нові відкриття у сфері конкурентних стратегій. Кожний дослідник із стратегічного менеджменту абсолютизує свій власний підхід, і якщо проаналізувати публікації за останні два десятиріччя, то часто вони подібні між собою у використанні слів «новий підхід» чи «нова парадигма». Але не варто забувати, що всі нові дослідження були результатом натхнення працями попередників, які потрібно проаналізувати в історичній послідовності для того, щоб виявити закономірності у твердженнях, трактуваннях та застосуваннях стратегій сучасної організації. Автором проаналізовано розвиток підходів до трактування стратегії та запропоновано класифікацію підходів щодо визначення змісту стратегії. У роботі представлено трактування стратегії коопетиції як нового парадоксального погляду на стратегічне управління.