Видання, зареєтровані у фондах бібліотеки

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Item
    Методичні вказівки щодо організації практичних занять і самостійної роботи з дисципліни "Облік і звітність у банку"
    (Сумський державний університет, 2025) Мірошниченко, Олеся Володимирівна; Miroshnychenko, Olesia Volodymyrivna; Криклій, Олена Анатоліївна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Крухмаль, Олена Валентинівна; Krukhmal, Olena Valentynivna
    Бухгалтерський облік у банку являє собою інформаційний потік, що відображає всі господарські й фінансові процеси, сформований із метою управління, контролю, аналізу та планування діяльності банку. Адекватне відображення операцій у системі бухгалтерського обліку та звітності, правильне визначення їхніх фінансових результатів, повна й достовірна інформація про доходи й витрати є неодмінними умовами успішного управління банком, запорукою ефективної його діяльності в конкурентному середовищі.
  • Item
    Про виконання завдань Перспективного плану розвитку наукового напряму «Суспільні науки» Сумського державного університету
    (Сумський державний університет, 2024) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Тютюник, Інна Володимирівна; Tiutiunyk, Inna Volodymyrivna; Винниченко, Наталія Володимирівна; Vynnychenko, Nataliia Volodymyrivna; Бойко, Антон Олександрович; Boiko, Anton Oleksandrovych; Люта, Ольга Василівна; Liuta, Olha Vasylivna; Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna; Криклій, Олена Анатоліївна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Койбічук, Віталія Василівна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Позовна, Ірина Вікторівна; Pozovna, Iryna Viktorivna; Миргород-Карпова, Валерія Валеріївна; Myrhorod-Karpova, Valeriia Valeriivna; Височина, Аліна Володимирівна; Vysochyna, Alina Volodymyrivna; Самусевич, Ярина Валентинівна; Samusevych, Yaryna Valentynivna; Думчиков, Михайло Олександрович; Dumchykov, Mykhailo Oleksandrovych; Уткіна, Марина Сергіївна; Utkina, Maryna Serhiivna; Янішевська, Катерина Дмитрівна; Yanishevska, Kateryna Dmytrivna; Пахненко, Олена Михайлівна; Pakhnenko, Olena Mykhailivna; Люльов, Олексій Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Яровенко, Ганна Миколаївна; Yarovenko, Hanna Mykolaivna; Єфіменко, Аліна Юріївна; Yefimenko, Alina Yuriivna; Топтуненко, Дмитро Едуардович; Toptunenko, Dmytro Eduardovych; Петренко, К.Ю.; Могильна, К.О.
    Метою даної роботи є встановлення закономірностей соціально-економічних трансформацій в умовах цифровізації суспільних відносин. Методи дослідження: метод панельного регресійного моделювання, тести Шапіро-Вілка, Дікі-Фуллера, тести на коінтеграцію Педроні, Вестерлунда та Као, метод багатофакторної (багатовимірної) сплайн адаптивної регресії, метод нейромережевого моделювання. Результати роботи. В роботі узагальнено теоретичні основи трансформації соціально-економічних відносин в країні в умовах цифровізації економіки, досліджено змістовно-контекстуальні та еволюційно-просторові закономірності впливу цифровізації економіки на реформування соціально-економічних відносин в країні, удосконалено методичний інструментарій оцінювання інтегрального рівня цифровізації суспільних відносин. За допомогою економіко-математичного моделювання формалізовано вплив цифровізації на індикатори соціально-економічного розвитку країни: соціальний розвиток та зайнятість населення, рівні освіти у науки у сфері НДДКР, досягнення цілей сталого розвитку, забезпечення якості вищої освіти. На основі отриманих результатів були визначені найбільш впливові цифрові драйвери підвищення якості публічного управління та надання державних послуг населенню, удосконалено адміністративно-правовий механізм цифрового захисту населення в умовах збройної агресії та гібридної війни.
  • Item
    Коопетиція «бізнес – освіта – наука»: інституційно-економічні моделі трансферу інновацій для національної безпеки та сталого розвитку
    (Сумський державний університет, 2022) Майборода, Тетяна Миколаївна; Mayboroda, Tetyana; Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Шкарупа, Олена Василівна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Койбічук, Віталія Василівна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Криклій, Олена Анатоліївна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Дегтярьова, Ірина Борисівна; Dehtyarova, Iryna Borysivna; Опанасюк, Юлія Анатоліївна; Opanasiuk, Yuliia Anatoliivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Скринник, Олена Вікторівна; Skrynnyk, Olena Viktorivna; Габенко, М.М.; Герасименко, В.В.
    Об’єкт дослідження – система коопетиційної взаємодії між бізнесом та освітньо-науковою спільнотою в процесі створення та трансферу інновацій, їх матеріалізації та комерціалізації в реальному секторі економіки для нівелювання загроз національній безпеці та забезпечення сталого розвитку. Мета роботи полягає у розробленні фундаментальних засад нової теорії коопетиційної акселерації ефективного трансферу інновацій для переходу до економіки знань на основі моделювання мультиаспектних відносин та коопетиційної взаємодії в системі «бізнес – освіта – наука» задля національної безпеки та сталого розвитку. Методи дослідження: бібліометричний, аналітичний, графічний, компаративний, статистичний, факторний, кластерний, регресійний та кореляційний аналіз; моделювання; метод Уорда; тести Шапіро-Вілка, Грейнджера, Кайзера-Майєра-Олкіна та Бартлетта; діаграма Санкі. Використано інструментарій Google Trends, VosViewer, Bibliometrix, мови програмування R, STATA, Statgraphics Centurion. Результатом роботи є сформовані кластери міждисциплінарних досліджень, знайдені їх точки перетину та альтернативи розвитку; проаналізовані існуючі проблемні вузли трансферу інновацій та коопетиційної акселерації у системі «бізнес-освіта-наука»; виявлені казуальні зв’язки та реакції з урахуванням конгруентності цілей сталого розвитку; модель оцінки впливу коопетиції «бізнес – освіта – наука» на сталий розвиток; удосконалені методологічні підходи до ідентифікації технологічних розривів, визначення сценаріїв керування та тригерів підвищення ступеня керованості трансфером інновацій; модель оцінки впровадження нових наукових продуктів.
  • Item
    Конвергенція економічних та освітніх трансформацій у цифровому суспільстві: моделювання впливу на регіональну та національну безпеку
    (Сумський державний університет, 2022) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Криклій, Олена Анатоліївна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Дерев`янко, Юрій Миколайович; Derevianko, Yurii Mykolaiovych; Дуванова, Оксана Сергіївна; Duvanova, Oksana Serhiivna; Балагуровська, Інна Олексіївна; Balahurovska, Inna Oleksiivna; Скринник, Олена Вікторівна; Skrynnyk, Olena Viktorivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Малишенко, Ю.П.
    Об’єктом роботи виступають організаційно-економічні відносини, які виникають в ланцюзі «економіка – освіта – національна безпека – цифровізація» на рівні регіонів та національної економіки в цілому. Предметом роботи є методологічні засади та методичний інструментарій виявлення оптимальних патернів взаємодії економічних суб’єктів, органів влади та закладів освіти, що забезпечують зростання економічної, соціальної та інформаційної безпеки країни та регіонів в умовах цифровізації суспільства. Методологічною основою дослідження є синергетична теорія самоорганізації соціально-економічних систем, моделювання поведінки відкритих стаціонарних систем, економетрики, сучасні концепції біхевіористики, розробки вітчизняних та закордонних вчених у сфері забезпечення національної безпеки, модернізації системи освіти, конвергенції освітніх та економічних трансформацій, цифровізації суспільства. У ході виконання другого етапу реалізації проекту було отримано такі наукові та прикладні результати: 1) визначено ефективні патерни взаємодії стейкхолдерів при виконанні третьої місії університетів; 2) розроблено науково-практичні підходи до використання імерсійних цифрових технологій як інструменту стимулювання трансферу інновацій від закладів освіти в реальний сектор економіки; 3) запропоновано інтегрований підхід до впровадження імерсивного навчання в університеті; 4) розроблено модель синхронізації економічних та освітніх трансформацій із компонентами національної безпеки; 5) вдосконалено методичні засади дослідження регіонального аспекту економічних, освітніх і цифрових трансформацій; 6) запропоновано дорожню карту регуляторних інтервенцій для масштабування моделі інституційного партнерства провайдерів освітніх послуг з метою підвищення резільєнтності місцевого/регіонального соціально-економічного розвитку; 7) удосконалено методологію формування коопетиційної моделі реалізації концепції «місто, що навчається» за мережевим принципом з виділення її основних напрямів, переваг та недоліків. Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що вони впровадженні у навчальний процес Сумського державного університету при викладанні дисциплін: «Управління міжнародними проєктами» та «Крос-культурні відносини», що підтверджується актами впровадження від 21 грудня 2021 року. Основні наукові положення першого етапу НДР доведено до рівня методичних розробок і практичних рекомендацій, які можуть бути використані органами законодавчої та виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти та профільними громадськими об’єднаннями. Результати НДР частково використані при виконання 5 господарчих договорів на замовлення громадської організації «Центр освіти впродовж життя» обсягом 45,000 тис. грн, а також впроваджені в освітню діяльність цієї організації (Довідка про впровадження №1 від 08.12.2022 р., Додаток А). Отримано листи підтримки від Європейської асоціації маркетингу та менеджменту (Лист від 08.12.2022 р., Додаток Б) та Лондонської академії науки і бізнесу (Лист від 02.12.2021 р., Додаток В). Отримано і виконується 15 міжнародних наукових грантів.
  • Item
    Реформування системи освіти впродовж життя в Україні для запобігання трудовій міграції: коопетиційна модель інституційного партнерства. Т.2.
    (Сумський державний університет, 2022) Лєонов, Сергій Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Петрушенко, Юрій Миколайович; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Воронцова, Анна Сергіївна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Криклій, Олена Анатоліївна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Дуванова, Оксана Сергіївна; Duvanova, Oksana Serhiivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Барвінок, Вероніка Юріївна; Barvinok, Veronika Yuriivna; Малишенко, Ю.П.
    Об’єктом дослідження виступають організаційно-економічні відносини, які виникають в процесі реформування системи освіти впродовж життя в Україні з метою запобігання трудовій еміграції. Мета роботи – розробка коопетиційної моделі інституційного партнерства, спрямованої на формування в Україні дієвої системи освіти впродовж життя для запобігання трудовій еміграції. У процесі дослідження застосовувалися методи бібліометричного й трендового аналізів (з використанням інструментаріїв VOSviewer v.1.6.10), методи економіко-математичного моделювання (SVN моделювання, коллабораційне мапування, кореляційний аналіз, кластерного аналізу, імітаційне моделювання). При виконанні третього етапу НДР "Створення дорожньої карти реформування системи освіти впродовж життя в Україні на основі коопетиційної моделі інституціонального партнерства", були отримані наступні нові наукові та прикладні результати: 1) побудовано стратегічну мапу стейкхолдерів, що дозволить сформувати можливі сценарії їх взаємодії у сфері вищої освіти на основі системи збалансованих показників (BSC) та коллабораційного мапування; 2) розроблено якісну модель побудови та оцінки освітніх кластерів на основі SVN аналізу, що дозволяє здійснити комплексну оцінку стейкхолдерів для типового ЗВО; 3) запропоновано систему критеріїв стимулювання масштабування коопетиційної моделі основних інституцій в сфері освіти для реплікації на державному рівні; 4) сформовано дорожню карту впровадження освітньої реформи на базі коопетиційної моделі інституційного партнерства, що на відміну від наявних ґрунтуються на теорії коопетиції, передбачають створення коопетиційної моделі інституційного партнерства, в якому внаслідок розвитку ринково-когерентних (залучені суб’єкти блоку "інфраструктура та технології") та суспільно-когерентних взаємодій (залучені провайдери освітніх послуг та науково-академічне середовище) забезпечується гармонізація щодо досягнення цілей реформування ринку освітніх послуг за визначеними в стратегії реформування таргетами.
  • Item
    Трансформація фінансової системи та стратегічні пріоритети її розвитку
    (Сумський державний університет, 2023) Дехтяр, Надія Анатоліївна; Dekhtiar, Nadiia Anatoliivna; Дейнека, Ольга Валеріївна; Deineka, Olha Valeriivna; Гриценко, Лариса Леонідівна; Hrytsenko, Larysa Leonidivna; Пігуль, Наталія Георгіївна; Pihul, Nataliia Heorhiivna; Рябушка, Людмила Борисівна; Riabushka, Liudmyla Borysivna; Журавка, Олена Сергіївна; Zhuravka, Olena Serhiivna; Криклій, Олена Анатоліївна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Павленко, Людмила Дмитрівна; Pavlenko, Liudmyla Dmytrivna; Люта, Ольга Василівна; Liuta, Olha Vasylivna; Скорба, Олег Анатолійович; Skorba, Oleh Anatoliiovych; Дзюба, Вікторія Віталіївна; Dziuba, Viktoriia Vitaliivna; Руденко, Євген Юрійович; Rudenko, Yevhen Yuriiovych; Жученко, Світлана Василівна; Zhuchenko, Svitlana Vasylivna; Тверезовська, Олександра Ігорівна; Tverezovska, Oleksandra Ihorivna; Деркач, Л.; Кулик, Є.; Кожушко, І.; Куценко, Я.; Березна, Н.
    Об’єкт дослідження – трансформаційні процеси, що відбуваються у вітчизняній та світових фінансових системах у сучасних економічних умовах. Мета роботи – дослідження особливостей функціонування фінансової системи України та світових фінансових систем, обґрунтування комплексу заходів щодо ефективного функціонування окремих сфер і ланок. У першому розділі звіту: досліджено сутнісні характеристики фінансової безпеки держави, проведено оцінку показників фінансової безпеки фінансової системи та окреслено основні загрози формуючих елементів фінансової безпеки держави; досліджено особливості забезпечення фінансової безпеки сфер та ланок фінансової системи держави. У другому розділі звіту досліджено основні теоретичні основи організації фінансового менеджменту суб’єктів господарювання на прикладі акціонерних товариств України; розглянуто механізм та визначено особливості формування капіталу підприємства в умовах розбалансованості фінансового ринку; розроблено концептуальні засади управління структурою капіталу корпоративних підприємств; досліджено особливості застосування концепції суттєвості в фінансовій звітності та аудиті вітчизняних підприємств; розглянуто методичні засади управління страховим портфелем страхової компанії. У третьому розділу звіту: досліджено теоретичні основи кредитного ризику у банківській діяльності та проведено оцінену кредитного ризику банківських установ в умовах воєнного стану; обґрунтовано методичний підхід до оцінки впливу факторів на фінансову стійкість банку; проведено апробацію науково-методичного підходу до формалізації впливу факторів на фінансову стійкість АТ КБ "ПриватБанк". У четвертому розділі досліджено особливості фінансування соціального і доступного житла як важливого чинника трансформаційних напрямків реалізації державної фінансової політики в умовах війни.
  • Item
    Конвергенція економічних та освітніх трансформацій у цифровому суспільстві: моделювання впливу на регіональну та національну безпеку
    (Сумський державний університет, 2023) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Криклій, Олена Анатоліївна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Курбатов, Сергій Володимирович; Kurbatov, Serhii Volodymyrovych; Дерев`янко, Юрій Миколайович; Derevianko, Yurii Mykolaiovych; Дуванова, Оксана Сергіївна; Duvanova, Oksana Serhiivna; Єременко, Ольга Олексіївна; Yeremenko, Olha Oleksiivna; Балагуровська, Інна Олексіївна; Balahurovska, Inna Oleksiivna; Скринник, Олена Вікторівна; Skrynnyk, Olena Viktorivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Єльнікова, Юлія Василівна; Yelnikova, Yuliia Vasylivna; Яровенко, Ганна Миколаївна; Yarovenko, Hanna Mykolaivna; Височина, Аліна Володимирівна; Vysochyna, Alina Volodymyrivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Москаленко, Богдан Андрійович; Moskalenko, Bohdan Andriiovych; Давліканова, Олена Борисівна; Davlikanova, Olena Borysivna; Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Новіков, Владислав Володимирович; Novikov, Vladyslav Volodymyrovych; Костецький, Павло Васильович; Kostetskyi, Pavlo Vasylovych; Жученко, Світлана Василівна; Zhuchenko, Svitlana Vasylivna; Сідельник, Наталія Юріївна; Sidelnyk, Nataliia Yuriivna; Лаврик, Євгенія Ігорівна; Lavryk, Yevheniia Ihorivna; Кіріл'єва, А.В.; Шаповал, Владислав Юрійович; Shapoval, Vladyslav Yuriiovych; Малишенко, Ю.П.; Журавка, А.Ф.; Джобава, Е.Г.
    Об’єктом роботи є організаційно-економічні відносини, які виникають в ланцюзі "економіка – освіта – національна безпека – цифровізація" на рівні регіонів та національної економіки в цілому. Предметом роботи є методологічні засади та методичний інструментарій виявлення оптимальних патернів взаємодії економічних суб’єктів, органів влади та закладів освіти, що забезпечують зростання економічної, соціальної та інформаційної безпеки країни та регіонів в умовах цифровізації суспільства. Методологічною основою дослідження є синергетична теорія самоорганізації соціально-економічних систем, моделювання поведінки відкритих стаціонарних систем, економетрики, сучасні концепції біхевіористики, розробки вітчизняних та закордонних вчених у сфері забезпечення національної безпеки, модернізації системи освіти, конвергенції освітніх та економічних трансформацій, цифровізації суспільства.
  • Item
    Проблеми і перспективи розвитку онлайн-освіти
    (Сумський державний університет, 2023) Артюхова, Надія Олександрівна; Artiukhova, Nadiia Oleksandrivna; Барвінок, Вероніка Юріївна; Barvinok, Veronika Yuriivna; Богданов, І.Т.; Бухтіарова, Аліна Геннадіївна; Bukhtiarova, Alina Hennadiivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Виговська, Н.Г.; Гавриленко, Олексій Миколайович; Havrylenko, Oleksii Mykolaiovych; Григораш, О.В.; Гуренко, О.І.; Демчишак, Н.Б.; Дячек, С.М; Коломієць, Світлана Володимирівна; Kolomiiets, Svitlana Volodymyrivna; Корсакієне, Р.; Котенко, Станіслав Ігорович; Kotenko, Stanislav Ihorovych; Кошова, О.П.; Криклій, Олена Анатоліївна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Литвинчук, І.В.; Медведенко, В.М.; Олексійчук, Ю.Ф.,; Ольховська, О.В.; Ольховський, Д.М.; Омельяненко, В.А.; Оріхівська, О.Г.; Парфьонова, Т.О.; Полчанов, А.Ю.; Пономаренко, О.О.; Рехак, Р.; Таранюк, Каріна Вікторівна; Taraniuk, Karina Viktorivna; Таранюк, Леонід Миколайович; Taraniuk, Leonid Mykolaiovych; Теслик, А.В.; Цю, Хучжоу; Черненко, О.О.; Чілікіна, Т.В.; Шевчук, М.С.; Шевчук, Р.С.; Шубіна, О.В.; Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna; Яценко, Валерій Валерійович; Yatsenko, Valerii Valeriiovych
    У монографії розглядаються теоретико-методологічні та методичні підходи до вирішення проблем онлайн-освіти та аналізуються перспективи її розвитку. Висвітлені особливості реалізації системи онлайн-освіти та дистанційного навчання, розкриті соціальні та економічні аспекти онлайн-навчання, описані конкурентні переваги студентів завдяки використанню інструментів онлайн-навчання, досліджений маркетинговий аспект використання імерсивних технологій в онлайн-освіті, а також описані проблеми та перспективи підготовки докторів філософії через призму дистанційного навчання.
  • Item
    Конвергенція економічних та освітніх трансформацій у цифровому суспільстві: моделювання впливу на регіональну та національну безпеку
    (Сумський державний університет, 2021) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Криклій, Олена Анатоліївна; Криклий, Елена Анатольевна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Курбатов, Сергій Володимирович; Курбатов, Сергей Владимирович; Kurbatov, Serhii Volodymyrovych; Дуванова, Оксана Сергіївна; Дуванова, Оксана Сергеевна; Duvanova, Oksana Serhiivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Артюхов, Артем Євгенович; Артюхов, Артем Евгеньевич; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Єльнікова, Юлія Василівна; Ельникова, Юлия Васильевна; Yelnikova, Yuliia Vasylivna; Яровенко, Ганна Миколаївна; Яровенко, Анна Николаевна; Yarovenko, Hanna Mykolaivna; Височина, Аліна Володимирівна; Высочина, Алина Владимировна; Vysochyna, Alina Volodymyrivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Москаленко, Богдан Андрійович; Москаленко, Богдан Андреевич; Moskalenko, Bohdan Andriiovych; Давліканова, Олена Борисівна; Давликанова, Елена Борисовна; Davlikanova, Olena Borysivna; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Новіков, Владислав Володимирович; Новиков, Владислав Владимирович; Novikov, Vladyslav Volodymyrovych; Костецький, Павло Васильович; Костецкий, Павел Васильевич; Kostetskyi, Pavlo Vasylovych; Жученко, Світлана Василівна; Жученко, Светлана Васильевна; Zhuchenko, Svitlana Vasylivna; Сідельник, Наталія Юріївна; Сидельник, Наталия Юрьевна; Sidelnyk, Nataliia Yuriivna; Лаврик, Євгенія Ігорівна; Лаврик, Евгения Игоревна; Lavryk, Yevheniia Ihorivna; Балагуровська, Інна Олексіївна; Балагуровская, Инна Алексеевна; Balahurovska, Inna Oleksiivna; Кіріл’єва, А.В.; Шаповал, В.Ю.; Єременко, О.О.
    Об’єктом роботи виступають організаційно-економічні відносини, які виникають в ланцюзі "економіка – освіта – національна безпека – цифровізація" на рівні регіонів та національної економіки в цілому. Предметом роботи є методологічні засади та методичний інструментарій виявлення оптимальних патернів взаємодії економічних суб’єктів, органів влади та закладів освіти, що забезпечують зростання економічної, соціальної та інформаційної безпеки країни та регіонів в умовах цифровізації суспільства. Методологічною основою дослідження є синергетична теорія самоорганізації соціально-економічних систем, моделювання поведінки відкритих стаціонарних систем, економетрики, сучасні концепції біхевіористики, розробки вітчизняних та закордонних вчених у сфері забезпечення національної безпеки, модернізації системи освіти, конвергенції освітніх та економічних трансформацій, цифровізації суспільства. У ході виконання першого етапу реалізації проекту було отримано такі наукові та прикладні результати: 1) побудовано композитну модель оцінювання цифровізації суспільства та освіти; 2) побудовано панельні регресійні моделі оцінювання впливу цифровізації суспільства на інтегральні та часткові індикатори соціального та економічного розвитку; 3) розроблено методичне підґрунтя визначення рівнів економічної, соціальної та інформаційної безпеки національної економіки; 4) удосконалено методичний інструментарій моделювання впливу цифровізації суспільства та освіти на економічну, соціальну й інформаційну безпеку національної економіки; 5) удосконалено методологію вимірювання цифрової інклюзії населення; 6) удосконалено методичні засади оцінювання зв’язку цифрової інклюзії населення з рівнем інформаційної безпеки країни та регіону; 7) удосконалено методичний підхід до вимірювання розривів між пропозиціями на ринку освітніх послуг та потребами реального сектору економіки; 8) запропоновано методологія проведення оцінки потреб у он-лайн освіти; 9) надано рекомендації щодо удосконалення системи освіти впродовж всього життя з урахуванням впливу цифровізації економічних відносин. Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що вони впровадженні у навчальний процес Сумського державного університету при викладанні дисциплін: "Міжнародна інформація та комунікації", "Крос- культурні відносини та Європейська інтеграція", що підтверджується актами впровадження від 20 грудня 2021 року.
  • Item
    Кібербезпека в боротьбі з банківськими шахрайствами: захист споживачів фінансових послуг та зростання фінансово-економічної безпеки України
    (Сумський державний університет, 2020) Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Яровенко, Ганна Миколаївна; Яровенко, Анна Николаевна; Yarovenko, Hanna Mykolaivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Криклій, Олена Анатоліївна; Криклий, Елена Анатольевна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Гриценко, Костянтин Григорович; Гриценко, Константин Григорьевич; Hrytsenko, Kostiantyn Hryhorovych; Бойко, Антон Олександрович; Бойко, Антон Александрович; Boiko, Anton Oleksandrovych; Пушко, Ольга Олександрівна; Пушко, Ольга Александровна; Pushko, Olha Oleksandrivna; Доценко, Тетяна Віталіївна; Доценко, Татьяна Витальевна; Dotsenko, Tetiana Vitaliivna; Кушнерьов, Олександр Сергійович; Кушнерёв, Александр Сергеевич; Kushnerov, Oleksandr Serhiiovych; Ковач, В.О.; Бояджян, М.М.; Клімов, С.В.; Онопко, Ю.Д.
    Об’єкт дослідження – система інформаційних зв’язків та фінансово-економічних відносин між економічними суб’єктами в процесі руху грошових коштів через банківську систему, що супроводжується застосуванням сучасних інформаційних технологій. Мета роботи – розвиток методології та міждисциплінарного методичного інструментарію боротьби з кіберзлочинами в банківській сфері, обґрунтування та розробка організаційно-інституційних засад забезпечення стійкості фінансового кіберпростору на внутрішньобанківському та державному рівнях для забезпечення економічної безпеки держави та захисту прав споживачів фінансових послуг.