Видання, зареєтровані у фондах бібліотеки

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Суспільно-політичне життя та повсякдення на українських землях
    (Сумський державний університет, 2023) Дегтярьов, Сергій Іванович; Dehtiarov, Serhii Ivanovych; Король, Віталій Миколайович; Korol, Vitalii Mykolaiovych; Гончаренко, Анатолій Володимирович; Honcharenko, Anatolii Volodymyrovych; Нестеренко, Вадим Анатолійович; Nesterenko, Vadym Anatoliiovych; Власенко, Валерій Миколайович; Vlasenko, Valerii Mykolaiovych; Зякун, Алла Іванівна; Ziakun, Alla Ivanivna; Лобко, Наталія Вікторівна; Lobko, Nataliia Viktorivna
    Об’єктом дослідження є суспільно-політичне та повсякденне життя на українських землях. Предметом дослідження є загальнонаціональний потенціал історичних фактів української історії, на яку постійно впливають різні історико-політичні та соціально-економічні чинники. Мета дослідження: вивчення внутрішніх та зовнішньополітичних чинників, які впливали на суспільно-політичні процеси на українських землях, а також їх взаємозв’язок із повсякденним життям різних верств українського населення ранньомодерної та модерної доби. Особливості соціально-економічних, етнодемографічних процесів та соціокультурних явищ у різних регіонах України. Досягнення мети планується через залучення до наукового обігу досі невідомих та маловідомих джерел (архівних, опублікованих нормативних, мемуарних матеріалів, періодичної преси тощо). Дослідження спиратиметься на загальнонаукові та спеціальні принципи і методи наукового пізнання. Теоретичні та практичні напрацювання в ході роботи над темою стануть основою для вдосконалення навчальних програм історичних дисциплін для здобувачів вищої освіти. Методи, що застосовуються під час роботи над темою: історико-порівняльний, ретроспективний, дедуктивний та інш. Прогнозується, що результати проведеного дослідження можуть бути використані для уточнення і поглиблення існуючих знань про суспільно-політичні процеси, що відбувалися в Україні; підготовки або корекції регіональних програм з дослідження історичної спадщини населення України; перегляду навчальних програм з історії України чи рідного краю для середніх навчальних закладів і ЗВО.
  • Item
    Історичний розвиток порубіжжя Північно-Східної України як засіб конструювання загальнонаціональної моделі історичної пам'яті
    (Сумський державний університет, 2017) Нестеренко, Вадим Анатолійович; Нестеренко, Вадим Анатольевич; Nesterenko, Vadym Anatoliiovych; Дегтярьов, Сергій Іванович; Дегтярев, Сергей Иванович; Dehtiarov, Serhii Ivanovych; Власенко, Валерій Миколайович; Власенко, Валерий Николаевич; Vlasenko, Valerii Mykolaiovych; Артюх, В`ячеслав Олексійович; Артюх, Вячеслав Алексеевич; Artiukh, Viacheslav Oleksiiovych; Звагельський, Віктор Борисович; Звагельский, Виктор Борисович; Zvahelskyi, Viktor Borysovych; Німенко, Наталія Анатоліївна; Нименко, Наталия Анатольевна; Nimenko, Nataliia Anatoliivna; Садівничий, Володимир Олексійович; Садовничий, Владимир Алексеевич; Sadivnychyi, Volodymyr Oleksiiovych; Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych; Кунцевич, Марія Павлівна; Кунцевич, Мария Павловна; Kuntsevych, Mariia Pavlivna; Стельникович, С.В.; Кудінов, Д.В.; Дегтярьова, Н.В.; Дегтяр, А.О.; Мостіпан, Т.С.
    В результаті виконання проекту визначено чинники, які впливали на формування історичної свідомості мешканців регіону, з’ясовано основні джерела формування історичної свідомості його жителів, визначено місце фактів минулого у сучасному контексті історичної пам’яті, встановлено специфіку впливу українсько-російського фронтиту на формування національної ідентичності українців Північної Слобожанщини, побудовано пізнавальну модель історичної пам’яті. Пізнавальна модель історичної пам’яті українського народу повинна бути структурованою. Для неї характерна і певна поетапність. У першу чергу вона повинна спиратися на такі елементи, як виховання (прививання низки загальнолюдських цінностей, зокрема почуття толерантності, поваги до власного народу, традицій, історії, в основі якого лежать відповідні приклади з української історії); освіта (вивчення української історії взагалі та регіональної зокрема у середніх та вищих навчальних закладах, роблячи акценти на найбільш важливих для України подіях і явищах – процеси державотворення, розвиток науки і культури, перемоги тощо); популяризація історичних знань про Україну, її народ, традиції, про відомих українців – громадських, політичних, культурних діячів, військових тощо.
  • Item
    Історичний розвиток порубіжжя Північно-Східної України як засіб конструювання загальнонаціональної моделі історичної пам'яті
    (Сумський державний університет, 2016) Нестеренко, Вадим Анатолійович; Нестеренко, Вадим Анатольевич; Nesterenko, Vadym Anatoliiovych; Дегтярьов, Сергій Іванович; Дегтярев, Сергей Иванович; Dehtiarov, Serhii Ivanovych; Власенко, Валерій Миколайович; Власенко, Валерий Николаевич; Vlasenko, Valerii Mykolaiovych; Садівничий, Володимир Олексійович; Садовничий, Владимир Алексеевич; Sadivnychyi, Volodymyr Oleksiiovych; Кудінов, Д.В.; Дігтяр, А.В.
    Об’єктом дослідження є процес функціонування історичної пам’яті на прикладі регіонального розвитку, який як складова загального явища відображає основні тенденції і може використовуватися для створення загальнонаціональної моделі пам’яті. Предметом дослідження є загальнонаціональний потенціал історичних фактів місцевої історії Північної Слобожанщини як одиниці локальної історії, що протягом віків зазнавала впливів різних історико-політичних та соціально-економічних чинників, характерних для порубіжних територій. Мета дослідження: на основі фактологічної бази історичного краєзнавства побудувати пізнавальну модель історичної пам’яті, яка через ідентифікаційні процеси утверджує єдність української нації на сучасному етапі розвитку країни та запропонувати шляхи реалізації ідей, закладених у моделі при проведенні політики історичної пам’яті на регіональному рівні. В результаті виконання проекту встановлено, що формування історичних знань про Сумщину як складової частини історичної пам’яті пройшло шлях від фіксації окремих подій відносно даного регіону у загальних історичних творах до виокремлення їх в специфічну галузь знань і появи науковоорієнтованого краєзнавства. Розвиток краєзнавства на Сумщині в пореформений період відбувався через виокремлення тем регіонального значення в загальноукраїнській або загальноросійській історії. Ідеологічні установки нацизму і впевненість у переможному «бліцкригу» не дозволили керівництву Німеччини проводити прагматичну лінію в сфері пропаганди. Спроби А. Розенберга використати історичну пам’ять як засіб пробудження національної самосвідомості українців виявилися недостатніми.