Видання, зареєтровані у фондах бібліотеки

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 21
  • Item
    Соціально-економічне відновлення після COVID-19: моделювання наслідків для макроекономічної стабільності, національної безпеки та резільєнтності громад
    (Сумський державний університет, 2022) Височина, Аліна Володимирівна; Vysochyna, Alina Volodymyrivna; Пахненко, Олена Михайлівна; Pakhnenko, Olena Mykhailivna; Летуновська, Наталія Євгенівна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Діденко, Ірина Вікторівна; Didenko, Iryna Viktorivna; Каща, Марія Олексіївна; Kashcha, Mariia Oleksiivna; Дрига, Наталія Олександрівна; Dryha, Nataliia Oleksandrivna; Решетняк, Ярослав В'ячеславович; Reshetniak, Yaroslav Viacheslavovych; Теницька, Ірина Анатоліївна; Tenytska, Iryna Anatoliivna; Миненко, Сергій Володимирович; Mynenko, Serhii Volodymyrovych; Мільчаков, Сергій Олегович; Milchakov, Serhii Olehovych; Шалда, А.А.; Стороженко, Наталія Олександрівна; Storozhenko, Nataliia Oleksandrivna; Тютюник, Інна Володимирівна; Tiutiunyk, Inna Volodymyrivna; Пуговкіна, Ю.А.; Сидорова, М.Є.; Самусевич, Ярина Валентинівна; Samusevych, Yaryna Valentynivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Вороненко, В'ячеслав Ігорович; Voronenko, Viacheslav Ihorovych
    Об`єкт дослідження – економічні відносини, що явні та латентні причинно-наслідкові зв’язки між соціально-економічними детермінантами, що опосередковують вплив COVID-19 на макроекономічну стабільність, національну безпеку та резільєнтність громад. Метою роботи – наукове обґрунтування та емпіричне підтвердження формалізації регіональних та національних паттернів резистентності (соціально-економічні, поведінкові та фінансові детермінанти, а також параметри громадського здоров’я) до деструктивного впливу пандемії COVID-19 на макроекономічну стабільність, національну безпеку та резільєнтність громад, що сформувалися в Україні та світі до початку пандемії та у пандемічний період. Під час дослідження використано такі методи як логіко-історичний, монографічний, бібліометричний, системно-структурний, статистичний аналіз, регресійне моделювання на панельних даних, мультиваріантний аналіз (метод головних компонент), кореляційний аналіз, кластерний аналізу, тест Грейнджера, метод Фішберна. Здійснено аналіз тенденцій та просторово-часових закономірностей поширення COVID-19. Розроблено з урахуванням чутливості їх складових до деструктивного впливу COVID-19 інтегральні показники оцінювання рівнів макроекономічної стабільності, національної безпеки та резільєнтності громад. Ідентифіковано муніципальні та національні паттерни резистентності макроекономічної стабільності, національної безпеки та резільєнтності громад до деструктивного впливу пандемії COVID-19. Визначено основні закономірності зміни цих паттернів у допандемічний період та період активного розгортання пандемії.
  • Item
    Фрактальна модель трансформації фондового ринку України: соціально-відповідальне інвестування для досягнення Цілей сталого розвитку
    (Сумський державний університет, 2023) Пластун, Олексій Леонідович; Plastun, Oleksii Leonidovych; Макаренко, Інна Олександрівна; Makarenko, Inna Oleksandrivna; Єльнікова, Юлія Василівна; Yelnikova, Yuliia Vasylivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Ласукова, Анна Сергіївна; Lasukova, Anna Serhiivna; Артеменко, Аліна Сергіївна; Artemenko, Alina Serhiivna; Філатова, Ганна Петрівна; Filatova, Hanna Petrivna; Рудиченко, А.Г.; Кравченко, Дмитро Олександрович; Kravchenko, Dmytro Oleksandrovych; Джобава, Е.Г.; Жужа, Л.М.; Городецька, М.О.; Костенко, Олена Миколаївна; Kostenko, Olena Mykolaivna; Пуговкіна, Ю.А.; Барвінок, Вероніка Юріївна; Barvinok, Veronika Yuriivna; Дужа, Т.Б.; Кушнерьов, Олександр Сергійович; Kushnerov, Oleksandr Serhiiovych; Булавінова, Наталія Олександрівна; Bulavinova, Nataliia Oleksandrivna; Миненко, Сергій Володимирович; Mynenko, Serhii Volodymyrovych; Агафонова, Є.О.; Треус, Алла Анатоліївна; Treus, Alla Anatoliivna
    Об’єкт дослідження – економічні відносини, що виникають між суб’єктами фондового ринку у процесі відповідального інвестування як основи для фінансування сталого розвитку. Мета дослідження – розвиток теоретико-методологічних основ та комплексного міждисциплінарного методичного інструментарію до моделювання траєкторії трансформації фондового ринку методами фрактального аналізу та створення в його архітектурі нового сегменту соціально-відповідального інвестування, розробку його інструментарію (продуктів, технологій, інфраструктури), нормативного, інформаційного та регуляторного забезпечення, спрямованих на подолання інвестиційного гепу у досягненні Цілей сталого розвитку. Методи дослідження – методи бібліометричного мета-аналізу, економіко-статистичного (трендового, динамічного та структурного аналізу), компаративного та бенчмарк-аналізу, статичний та динамічний R/S (Rescaled Range) аналіз, метод фракційного інтегрування, параметричні та непараметричні теси і критерії (тест Стьюдента, ANOVA аналіз, тести Манна-Уітні, Крускала-Уолліса, Колмогорова-Смірнофа, а також критерії і тести Ліліфорса, Крамера-фон Мізеса, Уотсона, Андерсона-Дарлінга та ADF), модифікований підхід кумулятивної аномальної віддачі, регресійний аналіз із фіктивними змінними, метод торгового моделювання (симуляції), критерії Лапласа, Вальда, Гурвіца і Севіджа, правила Борда і Кондорсе, методи Expectation-Maximization та адитивно-мультиплікативної згортки. Основні наукові результати – розроблено орієнтири для формування дорожньої карти запровадження сегменту відповідального інвестування в Україні, його нормативне, інформаційне забезпечення, напрями імплементації кодексів, стандартів для регулювання та стимулювання відповідального інвестування, принципи координації дій регуляторів в межах системи «спліт», запропоновано науково-методичні засади бенчмаркінгу відповідального інвестування як засобу подолання інформаційної асиметрії в ESG-сегменті, підвищення інформаційної прозорості учасників фондового ринку та моніторингу подолання інвестиційного гепу у досягненні ЦСР, проведено комплексне порівняння властивостей традиційних та ESG-фондових індексів на основі фрактальної моделі, запропоновано уніфікований науково-методичний підхід до створення ESG-рейтингів та розроблено пропозиції по удосконаленню калькуляції ESG-індексів; формалізовано взаємозв’язок між відповідальним інвестуванням та перситентністю фондового ринку, проведено кількісне обґрунтування доцільності розроблення індексів зі сталого розвитку (ESG-індексів) як маркерів відповідального інвестування; удосконалено методологію ранжування та пріоритизації енергоефективних, клімато- та природоохоронних проєктів для більш ефективного спрямування відповідального інвестування; запропоновано концептуальні основи здійснення імпакт-інвестицій для повоєнного відновлення економіки України; розвинено підхід до формування схеми функціонування суверенного фонду добробуту як суб’єкта сегменту відповідального інвестування на фондовому ринку України.
  • Item
    Коопетиція «бізнес – освіта – наука»: інституційно-економічні моделі трансферу інновацій для національної безпеки та сталого розвитку
    (Сумський державний університет, 2022) Майборода, Тетяна Миколаївна; Mayboroda, Tetyana; Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Шкарупа, Олена Василівна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Койбічук, Віталія Василівна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Криклій, Олена Анатоліївна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Дегтярьова, Ірина Борисівна; Dehtyarova, Iryna Borysivna; Опанасюк, Юлія Анатоліївна; Opanasiuk, Yuliia Anatoliivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Скринник, Олена Вікторівна; Skrynnyk, Olena Viktorivna; Габенко, М.М.; Герасименко, В.В.
    Об’єкт дослідження – система коопетиційної взаємодії між бізнесом та освітньо-науковою спільнотою в процесі створення та трансферу інновацій, їх матеріалізації та комерціалізації в реальному секторі економіки для нівелювання загроз національній безпеці та забезпечення сталого розвитку. Мета роботи полягає у розробленні фундаментальних засад нової теорії коопетиційної акселерації ефективного трансферу інновацій для переходу до економіки знань на основі моделювання мультиаспектних відносин та коопетиційної взаємодії в системі «бізнес – освіта – наука» задля національної безпеки та сталого розвитку. Методи дослідження: бібліометричний, аналітичний, графічний, компаративний, статистичний, факторний, кластерний, регресійний та кореляційний аналіз; моделювання; метод Уорда; тести Шапіро-Вілка, Грейнджера, Кайзера-Майєра-Олкіна та Бартлетта; діаграма Санкі. Використано інструментарій Google Trends, VosViewer, Bibliometrix, мови програмування R, STATA, Statgraphics Centurion. Результатом роботи є сформовані кластери міждисциплінарних досліджень, знайдені їх точки перетину та альтернативи розвитку; проаналізовані існуючі проблемні вузли трансферу інновацій та коопетиційної акселерації у системі «бізнес-освіта-наука»; виявлені казуальні зв’язки та реакції з урахуванням конгруентності цілей сталого розвитку; модель оцінки впливу коопетиції «бізнес – освіта – наука» на сталий розвиток; удосконалені методологічні підходи до ідентифікації технологічних розривів, визначення сценаріїв керування та тригерів підвищення ступеня керованості трансфером інновацій; модель оцінки впровадження нових наукових продуктів.
  • Item
    Фрактальна модель трансформації фондового ринку України: соціально-відповідальне інвестування для досягнення цілей сталого розвитку
    (Сумський державний університет, 2022) Пластун, Олексій Леонідович; Plastun, Oleksii Leonidovych; Макаренко, Інна Олександрівна; Makarenko, Inna Oleksandrivna; Єльнікова, Юлія Василівна; Yelnikova, Yuliia Vasylivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Ласукова, Анна Сергіївна; Lasukova, Anna Serhiivna; Артеменко, Аліна Сергіївна; Artemenko, Alina Serhiivna; Філатова, Ганна Петрівна; Filatova, Hanna Petrivna; Рудиченко, А.Г.; Пуговкіна, Ю.А.; Барвінок, Вероніка Юріївна; Barvinok, Veronika Yuriivna; Дужа, Т.Б.; Кушнерьов, Олександр Сергійович; Kushnerov, Oleksandr Serhiiovych; Миненко, Сергій Володимирович; Mynenko, Serhii Volodymyrovych; Треус, Алла Анатоліївна; Treus, Alla Anatoliivna
    Об’єкт дослідження – економічні відносини, що виникають між суб’єктами фондового ринку у процесі відповідального інвестування (ВІ) як основи для фінансування сталого розвитку. Мета дослідження – розвиток теоретико-методологічних основ та комплексного міждисциплінарного методичного інструментарію до моделювання траєкторії трансформації фондового ринку методами фрактального аналізу та створення в його архітектурі нового сегменту соціально-відповідального інвестування, розробку його інструментарію (продуктів, технологій, інфраструктури), нормативного, інформаційного та регуляторного забезпечення, спрямованих на подолання інвестиційного гепу у досягненні Цілей сталого розвитку. Методи дослідження – методи консолідованого, бібліометричного та SWOT-аналізу, критерії Лапласа, Вальда, Гурвіца і Севіджа, правила Борда і Кондорсе усереднений аналіз, параметричні тести (t-критерії Стьюдента та аналіз ANOVA), непараметричні тести (тести Манна-Уітні), модифікований підхід кумулятивної аномальної віддачі, регресійний аналіз із фіктивними змінними, підхід торгового моделювання. Основні наукові результати – апробовано концептуальні основи здійснення імпакт-інвестицій для постконфліктного відновлення економіки України, проведено ранжування та пріоритизацію проєктів для спрямування відповідального інвестування в кліматооохоронні, енергоефективні проєкти, проєкти циркулярної економіки, оцінено ефективність та резистентність до цінових аномалій традиційних фінансових індексів та індексів зі сталого розвитку як бенчмарків відповідального інвестування, розроблено схему функціонування суверенного фонду добробуту як суб’єкта сегменту соціально-відповідального інвестування на фондовому ринку України.
  • Item
    Реформування системи освіти впродовж життя в Україні для запобігання трудовій еміграції: коопетиційна модель інституційного партнерства. Т.1.
    (Сумський державний університет, 2022) Лєонов, Сергій Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Воронцова, Анна Сергіївна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Боженко, Вікторія Володимирівна; Bozhenko, Viktoriia Volodymyrivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Mayboroda, Tetyana; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Єльнікова, Юлія Василівна; Yelnikova, Yuliia Vasylivna; Рубанов, Павло Миколайович; Rubanov, Pavlo Mykolaiovych; Пудрик, Д.В.; Білан, Юрій Валентинович; Bilan, Yurii Valentynovych; Давліканова, Олена Борисівна; Davlikanova, Olena Borysivna; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych
    Об‘єктом роботи є економічні відносини, що виникають у процесі реформування системи освіти впродовж життя в Україні з метою запобігання трудовій еміграції. Предметом роботи є процеси узгодження інтересів та формування коопетиційної моделі інституційного партнерства між стейкхолдерами системи освіти впродовж життя, спрямованої на запобігання трудовій еміграції. Методологічні засади наукової роботи складають фундаментальні положення державного регулювання економіки, міжнародних та державних фінансів, інвестування, а також наукові праці, присвячені проблемам реформування системи освіти впродовж життя в Україні з метою запобігання трудовій еміграції. В роботі застосовано комплекс підходів до економіко-математичного моделювання та обробки статистичних даних, FCM-аналіз, бібліометричний аналіз, кореляційний аналіз, logit- / probit-моделювання, кластерного аналізу, імітаційне моделювання. У ході виконання першого етапу "Ретроспективний аналіз освітнього, демографічно-міграційного та соціально-трудового середовища України" та другого етапу реалізації проєкту "Формалізація параметрів моделі гальмування відтоку кваліфікованих кадрів та витоку компетенцій в контексті реформування системи освіти впродовж усього життя", розроблено: 1) дескриптивну модель верифікації основних чинників функціонування освітнього, демографічно-міграційного та соціально-трудового середовищ та інституційних чинників, що зумовлюють динаміку трудової еміграції населення; 2) науково-методичний підхід до ідентифікації системи факторів, що сприяють та перешкоджають відтоку кваліфікованих кадрів та витоку компетенцій; 3) ретроспективне оцінювання досвіду передових країн щодо реалізації комплексних програм та проектів з реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції; 4) пропозиції щодо зниження трудової еміграції; 5) вперше розроблено науково-методичний підхід до визначення обсягу попиту та пропозиції на компетенції на ринку праці шляхом побудови звичайної та дистрибутивно-лагової регресійної моделі; 6) удосконалено наукові засади сценарного прогнозування динаміки чистого міграційного приросту населення залежно від характеру змін рівнів грамотності населення, його залученості до неформальної освіти шляхом використання регресійного аналізу та імітаційного моделювання; 7) вперше розроблено науково-методичний підхід до оцінювання впливу освіти на обсяги міграційних процесів на основі дворівневого підходу; 8) удосконалено методологію дослідження трендів та структури еміграційного потоку у контексті таргетування регуляторних інтервенцій державної міграційної політики за допомогою сценарного прогнозування (модель авторегресії і розподіленого лага).
  • Item
    Реформування системи освіти впродовж життя в Україні для запобігання трудовій міграції: коопетиційна модель інституційного партнерства. Т.2.
    (Сумський державний університет, 2022) Лєонов, Сергій Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Петрушенко, Юрій Миколайович; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Воронцова, Анна Сергіївна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Криклій, Олена Анатоліївна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Дуванова, Оксана Сергіївна; Duvanova, Oksana Serhiivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Барвінок, Вероніка Юріївна; Barvinok, Veronika Yuriivna; Малишенко, Ю.П.
    Об’єктом дослідження виступають організаційно-економічні відносини, які виникають в процесі реформування системи освіти впродовж життя в Україні з метою запобігання трудовій еміграції. Мета роботи – розробка коопетиційної моделі інституційного партнерства, спрямованої на формування в Україні дієвої системи освіти впродовж життя для запобігання трудовій еміграції. У процесі дослідження застосовувалися методи бібліометричного й трендового аналізів (з використанням інструментаріїв VOSviewer v.1.6.10), методи економіко-математичного моделювання (SVN моделювання, коллабораційне мапування, кореляційний аналіз, кластерного аналізу, імітаційне моделювання). При виконанні третього етапу НДР "Створення дорожньої карти реформування системи освіти впродовж життя в Україні на основі коопетиційної моделі інституціонального партнерства", були отримані наступні нові наукові та прикладні результати: 1) побудовано стратегічну мапу стейкхолдерів, що дозволить сформувати можливі сценарії їх взаємодії у сфері вищої освіти на основі системи збалансованих показників (BSC) та коллабораційного мапування; 2) розроблено якісну модель побудови та оцінки освітніх кластерів на основі SVN аналізу, що дозволяє здійснити комплексну оцінку стейкхолдерів для типового ЗВО; 3) запропоновано систему критеріїв стимулювання масштабування коопетиційної моделі основних інституцій в сфері освіти для реплікації на державному рівні; 4) сформовано дорожню карту впровадження освітньої реформи на базі коопетиційної моделі інституційного партнерства, що на відміну від наявних ґрунтуються на теорії коопетиції, передбачають створення коопетиційної моделі інституційного партнерства, в якому внаслідок розвитку ринково-когерентних (залучені суб’єкти блоку "інфраструктура та технології") та суспільно-когерентних взаємодій (залучені провайдери освітніх послуг та науково-академічне середовище) забезпечується гармонізація щодо досягнення цілей реформування ринку освітніх послуг за визначеними в стратегії реформування таргетами.
  • Item
    Конвергенція економічних та освітніх трансформацій у цифровому суспільстві: моделювання впливу на регіональну та національну безпеку
    (Сумський державний університет, 2023) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Криклій, Олена Анатоліївна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Курбатов, Сергій Володимирович; Kurbatov, Serhii Volodymyrovych; Дерев`янко, Юрій Миколайович; Derevianko, Yurii Mykolaiovych; Дуванова, Оксана Сергіївна; Duvanova, Oksana Serhiivna; Єременко, Ольга Олексіївна; Yeremenko, Olha Oleksiivna; Балагуровська, Інна Олексіївна; Balahurovska, Inna Oleksiivna; Скринник, Олена Вікторівна; Skrynnyk, Olena Viktorivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Єльнікова, Юлія Василівна; Yelnikova, Yuliia Vasylivna; Яровенко, Ганна Миколаївна; Yarovenko, Hanna Mykolaivna; Височина, Аліна Володимирівна; Vysochyna, Alina Volodymyrivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Москаленко, Богдан Андрійович; Moskalenko, Bohdan Andriiovych; Давліканова, Олена Борисівна; Davlikanova, Olena Borysivna; Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Новіков, Владислав Володимирович; Novikov, Vladyslav Volodymyrovych; Костецький, Павло Васильович; Kostetskyi, Pavlo Vasylovych; Жученко, Світлана Василівна; Zhuchenko, Svitlana Vasylivna; Сідельник, Наталія Юріївна; Sidelnyk, Nataliia Yuriivna; Лаврик, Євгенія Ігорівна; Lavryk, Yevheniia Ihorivna; Кіріл'єва, А.В.; Шаповал, Владислав Юрійович; Shapoval, Vladyslav Yuriiovych; Малишенко, Ю.П.; Журавка, А.Ф.; Джобава, Е.Г.
    Об’єктом роботи є організаційно-економічні відносини, які виникають в ланцюзі "економіка – освіта – національна безпека – цифровізація" на рівні регіонів та національної економіки в цілому. Предметом роботи є методологічні засади та методичний інструментарій виявлення оптимальних патернів взаємодії економічних суб’єктів, органів влади та закладів освіти, що забезпечують зростання економічної, соціальної та інформаційної безпеки країни та регіонів в умовах цифровізації суспільства. Методологічною основою дослідження є синергетична теорія самоорганізації соціально-економічних систем, моделювання поведінки відкритих стаціонарних систем, економетрики, сучасні концепції біхевіористики, розробки вітчизняних та закордонних вчених у сфері забезпечення національної безпеки, модернізації системи освіти, конвергенції освітніх та економічних трансформацій, цифровізації суспільства.
  • Item
    Educational and Financial Inclusion as Key Drivers of Economic Resilience
    (Український інститут інтелектуальної власності, 2021) Діденко, Ірина Вікторівна; Диденко, Ирина Викторовна; Didenko, Iryna Viktorivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Гриценко, Костянтин Григорович; Гриценко, Константин Григорьевич; Hrytsenko, Kostiantyn Hryhorovych; Кушнерьов, Олександр Сергійович; Кушнерёв, Александр Сергеевич; Kushnerov, Oleksandr Serhiiovych
    Сучасному споживачеві на ринку фінансових послуг для досягнення успіху необхідні технічні можливості для тимчасового розміщення вільних фінансових ресурсів на ринку та відповідні знання та навички для раціонального «існування» у фінансовому середовищі. Тема фінансової інклюзії та фінансової грамотності активно піднімається світовою спільнотою згідно з дослідженнями організації CGAP (Консультативна група допомоги бідним). У контексті цілей сталого розвитку Організації Об’єднаних Націй щодо подолання світової бідності, покращення освіти та охорони здоров’я саме підвищення фінансової грамотності та фінансової інклюзії сприятимуть цьому. Метою цього дослідження є оцінка впливу освітніх детермінант фінансової інклюзії як основного фактора економічної стійкості. Дослідження в статті здійснюється в такій логічній послідовності: формування вхідних даних; розрахунок інтегрального показника фінансової включеності; формалізація функціональних зв’язків між освітніми детермінантами та інтегральним показником фінансової інклюзії шляхом побудови логіт- та пробіт-моделей. Об’єктом дослідження на 2017 р. було обрано 93 країни з різним рівнем економічного розвитку. Дослідження емпірично підтверджує наведену гіпотезу, про що свідчать такі виявлені залежності. Дослідження показало, що освітні детермінанти по-різному впливають на фінансову інклюзивність. Підвищення рівня фінансової грамотності, тривалості обов’язкової освіти, державних витрат на освіту, співвідношення кількості учнів і вчителів, зарахування до середньої школи позитивно впливають на рівень фінансової доступності. Зарахування до початкової школи негативно впливає на фінансову доступність. Дослідження рекомендує уряду запровадити політику, яка заохочуватиме навчальні заклади різних рівнів запроваджувати курси фінансової грамотності, що сприятиме підвищенню фінансової доступності.
  • Item
    Конвергенція економічних та освітніх трансформацій у цифровому суспільстві: моделювання впливу на регіональну та національну безпеку
    (Сумський державний університет, 2021) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Криклій, Олена Анатоліївна; Криклий, Елена Анатольевна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Курбатов, Сергій Володимирович; Курбатов, Сергей Владимирович; Kurbatov, Serhii Volodymyrovych; Дуванова, Оксана Сергіївна; Дуванова, Оксана Сергеевна; Duvanova, Oksana Serhiivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Артюхов, Артем Євгенович; Артюхов, Артем Евгеньевич; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Єльнікова, Юлія Василівна; Ельникова, Юлия Васильевна; Yelnikova, Yuliia Vasylivna; Яровенко, Ганна Миколаївна; Яровенко, Анна Николаевна; Yarovenko, Hanna Mykolaivna; Височина, Аліна Володимирівна; Высочина, Алина Владимировна; Vysochyna, Alina Volodymyrivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Москаленко, Богдан Андрійович; Москаленко, Богдан Андреевич; Moskalenko, Bohdan Andriiovych; Давліканова, Олена Борисівна; Давликанова, Елена Борисовна; Davlikanova, Olena Borysivna; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Новіков, Владислав Володимирович; Новиков, Владислав Владимирович; Novikov, Vladyslav Volodymyrovych; Костецький, Павло Васильович; Костецкий, Павел Васильевич; Kostetskyi, Pavlo Vasylovych; Жученко, Світлана Василівна; Жученко, Светлана Васильевна; Zhuchenko, Svitlana Vasylivna; Сідельник, Наталія Юріївна; Сидельник, Наталия Юрьевна; Sidelnyk, Nataliia Yuriivna; Лаврик, Євгенія Ігорівна; Лаврик, Евгения Игоревна; Lavryk, Yevheniia Ihorivna; Балагуровська, Інна Олексіївна; Балагуровская, Инна Алексеевна; Balahurovska, Inna Oleksiivna; Кіріл’єва, А.В.; Шаповал, В.Ю.; Єременко, О.О.
    Об’єктом роботи виступають організаційно-економічні відносини, які виникають в ланцюзі "економіка – освіта – національна безпека – цифровізація" на рівні регіонів та національної економіки в цілому. Предметом роботи є методологічні засади та методичний інструментарій виявлення оптимальних патернів взаємодії економічних суб’єктів, органів влади та закладів освіти, що забезпечують зростання економічної, соціальної та інформаційної безпеки країни та регіонів в умовах цифровізації суспільства. Методологічною основою дослідження є синергетична теорія самоорганізації соціально-економічних систем, моделювання поведінки відкритих стаціонарних систем, економетрики, сучасні концепції біхевіористики, розробки вітчизняних та закордонних вчених у сфері забезпечення національної безпеки, модернізації системи освіти, конвергенції освітніх та економічних трансформацій, цифровізації суспільства. У ході виконання першого етапу реалізації проекту було отримано такі наукові та прикладні результати: 1) побудовано композитну модель оцінювання цифровізації суспільства та освіти; 2) побудовано панельні регресійні моделі оцінювання впливу цифровізації суспільства на інтегральні та часткові індикатори соціального та економічного розвитку; 3) розроблено методичне підґрунтя визначення рівнів економічної, соціальної та інформаційної безпеки національної економіки; 4) удосконалено методичний інструментарій моделювання впливу цифровізації суспільства та освіти на економічну, соціальну й інформаційну безпеку національної економіки; 5) удосконалено методологію вимірювання цифрової інклюзії населення; 6) удосконалено методичні засади оцінювання зв’язку цифрової інклюзії населення з рівнем інформаційної безпеки країни та регіону; 7) удосконалено методичний підхід до вимірювання розривів між пропозиціями на ринку освітніх послуг та потребами реального сектору економіки; 8) запропоновано методологія проведення оцінки потреб у он-лайн освіти; 9) надано рекомендації щодо удосконалення системи освіти впродовж всього життя з урахуванням впливу цифровізації економічних відносин. Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що вони впровадженні у навчальний процес Сумського державного університету при викладанні дисциплін: "Міжнародна інформація та комунікації", "Крос- культурні відносини та Європейська інтеграція", що підтверджується актами впровадження від 20 грудня 2021 року.
  • Item
    Реформування системи освіти впродовж життя в Україні для запобігання трудовій еміграції: коопетиційна модель інституційного партнерства
    (Сумський державний університет, 2021) Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Боженко, Вікторія Володимирівна; Боженко, Виктория Владимировна; Bozhenko, Viktoriia Volodymyrivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana; Білан, Юрій Валентинович; Билан, Юрий Валентинович; Bilan, Yurii Valentynovych; Пудрик, Д.В.; Діденко, Ірина Вікторівна; Диденко, Ирина Викторовна; Didenko, Iryna Viktorivna; Артюхов, Артем Євгенович; Артюхов, Артем Евгеньевич; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Єльнікова, Юлія Василівна; Ельникова, Юлия Васильевна; Yelnikova, Yuliia Vasylivna; Москаленко, Богдан Андрійович; Москаленко, Богдан Андреевич; Moskalenko, Bohdan Andriiovych; Новіков, Владислав Володимирович; Новиков, Владислав Владимирович; Novikov, Vladyslav Volodymyrovych; Єременко, О.О.; Шаповал, В.Ю.
    Об’єктом дослідження – організаційно-економічні відносини, які виникають в процесі реформування системи освіти впродовж життя в Україні з метою запобігання трудовій еміграції. Мета роботи – розробка коопетиційної моделі інституційного партнерства, спрямованої на формування в Україні дієвої системи освіти впродовж життя для запобігання трудовій еміграції.