Видання, зареєтровані у фондах бібліотеки

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    Реформування системи освіти впродовж життя в Україні для запобігання трудовій еміграції: коопетиційна модель інституційного партнерства. Т.1.
    (Сумський державний університет, 2022) Лєонов, Сергій Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Воронцова, Анна Сергіївна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Боженко, Вікторія Володимирівна; Bozhenko, Viktoriia Volodymyrivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Mayboroda, Tetyana; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Єльнікова, Юлія Василівна; Yelnikova, Yuliia Vasylivna; Рубанов, Павло Миколайович; Rubanov, Pavlo Mykolaiovych; Пудрик, Д.В.; Білан, Юрій Валентинович; Bilan, Yurii Valentynovych; Давліканова, Олена Борисівна; Davlikanova, Olena Borysivna; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych
    Об‘єктом роботи є економічні відносини, що виникають у процесі реформування системи освіти впродовж життя в Україні з метою запобігання трудовій еміграції. Предметом роботи є процеси узгодження інтересів та формування коопетиційної моделі інституційного партнерства між стейкхолдерами системи освіти впродовж життя, спрямованої на запобігання трудовій еміграції. Методологічні засади наукової роботи складають фундаментальні положення державного регулювання економіки, міжнародних та державних фінансів, інвестування, а також наукові праці, присвячені проблемам реформування системи освіти впродовж життя в Україні з метою запобігання трудовій еміграції. В роботі застосовано комплекс підходів до економіко-математичного моделювання та обробки статистичних даних, FCM-аналіз, бібліометричний аналіз, кореляційний аналіз, logit- / probit-моделювання, кластерного аналізу, імітаційне моделювання. У ході виконання першого етапу "Ретроспективний аналіз освітнього, демографічно-міграційного та соціально-трудового середовища України" та другого етапу реалізації проєкту "Формалізація параметрів моделі гальмування відтоку кваліфікованих кадрів та витоку компетенцій в контексті реформування системи освіти впродовж усього життя", розроблено: 1) дескриптивну модель верифікації основних чинників функціонування освітнього, демографічно-міграційного та соціально-трудового середовищ та інституційних чинників, що зумовлюють динаміку трудової еміграції населення; 2) науково-методичний підхід до ідентифікації системи факторів, що сприяють та перешкоджають відтоку кваліфікованих кадрів та витоку компетенцій; 3) ретроспективне оцінювання досвіду передових країн щодо реалізації комплексних програм та проектів з реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції; 4) пропозиції щодо зниження трудової еміграції; 5) вперше розроблено науково-методичний підхід до визначення обсягу попиту та пропозиції на компетенції на ринку праці шляхом побудови звичайної та дистрибутивно-лагової регресійної моделі; 6) удосконалено наукові засади сценарного прогнозування динаміки чистого міграційного приросту населення залежно від характеру змін рівнів грамотності населення, його залученості до неформальної освіти шляхом використання регресійного аналізу та імітаційного моделювання; 7) вперше розроблено науково-методичний підхід до оцінювання впливу освіти на обсяги міграційних процесів на основі дворівневого підходу; 8) удосконалено методологію дослідження трендів та структури еміграційного потоку у контексті таргетування регуляторних інтервенцій державної міграційної політики за допомогою сценарного прогнозування (модель авторегресії і розподіленого лага).
  • Item
    Реформування системи освіти впродовж життя в Україні для запобігання трудовій міграції: коопетиційна модель інституційного партнерства. Т.2.
    (Сумський державний університет, 2022) Лєонов, Сергій Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Петрушенко, Юрій Миколайович; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Воронцова, Анна Сергіївна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Криклій, Олена Анатоліївна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Дуванова, Оксана Сергіївна; Duvanova, Oksana Serhiivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Барвінок, Вероніка Юріївна; Barvinok, Veronika Yuriivna; Малишенко, Ю.П.
    Об’єктом дослідження виступають організаційно-економічні відносини, які виникають в процесі реформування системи освіти впродовж життя в Україні з метою запобігання трудовій еміграції. Мета роботи – розробка коопетиційної моделі інституційного партнерства, спрямованої на формування в Україні дієвої системи освіти впродовж життя для запобігання трудовій еміграції. У процесі дослідження застосовувалися методи бібліометричного й трендового аналізів (з використанням інструментаріїв VOSviewer v.1.6.10), методи економіко-математичного моделювання (SVN моделювання, коллабораційне мапування, кореляційний аналіз, кластерного аналізу, імітаційне моделювання). При виконанні третього етапу НДР "Створення дорожньої карти реформування системи освіти впродовж життя в Україні на основі коопетиційної моделі інституціонального партнерства", були отримані наступні нові наукові та прикладні результати: 1) побудовано стратегічну мапу стейкхолдерів, що дозволить сформувати можливі сценарії їх взаємодії у сфері вищої освіти на основі системи збалансованих показників (BSC) та коллабораційного мапування; 2) розроблено якісну модель побудови та оцінки освітніх кластерів на основі SVN аналізу, що дозволяє здійснити комплексну оцінку стейкхолдерів для типового ЗВО; 3) запропоновано систему критеріїв стимулювання масштабування коопетиційної моделі основних інституцій в сфері освіти для реплікації на державному рівні; 4) сформовано дорожню карту впровадження освітньої реформи на базі коопетиційної моделі інституційного партнерства, що на відміну від наявних ґрунтуються на теорії коопетиції, передбачають створення коопетиційної моделі інституційного партнерства, в якому внаслідок розвитку ринково-когерентних (залучені суб’єкти блоку "інфраструктура та технології") та суспільно-когерентних взаємодій (залучені провайдери освітніх послуг та науково-академічне середовище) забезпечується гармонізація щодо досягнення цілей реформування ринку освітніх послуг за визначеними в стратегії реформування таргетами.
  • Item
    Методичні засади до оцінювання впливу освіти на рівень діджиталізації країни
    (Український інститут інтелектуальної власності, 2021) Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Артюхов, Артем Євгенович; Артюхов, Артем Евгеньевич; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna
    У дослідження розроблено методичні засади до оцінювання впливу освіти на рівень діджиталізації країни.
  • Item
    Educational and Financial Inclusion as Key Drivers of Economic Resilience
    (Український інститут інтелектуальної власності, 2021) Діденко, Ірина Вікторівна; Диденко, Ирина Викторовна; Didenko, Iryna Viktorivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Гриценко, Костянтин Григорович; Гриценко, Константин Григорьевич; Hrytsenko, Kostiantyn Hryhorovych; Кушнерьов, Олександр Сергійович; Кушнерёв, Александр Сергеевич; Kushnerov, Oleksandr Serhiiovych
    Сучасному споживачеві на ринку фінансових послуг для досягнення успіху необхідні технічні можливості для тимчасового розміщення вільних фінансових ресурсів на ринку та відповідні знання та навички для раціонального «існування» у фінансовому середовищі. Тема фінансової інклюзії та фінансової грамотності активно піднімається світовою спільнотою згідно з дослідженнями організації CGAP (Консультативна група допомоги бідним). У контексті цілей сталого розвитку Організації Об’єднаних Націй щодо подолання світової бідності, покращення освіти та охорони здоров’я саме підвищення фінансової грамотності та фінансової інклюзії сприятимуть цьому. Метою цього дослідження є оцінка впливу освітніх детермінант фінансової інклюзії як основного фактора економічної стійкості. Дослідження в статті здійснюється в такій логічній послідовності: формування вхідних даних; розрахунок інтегрального показника фінансової включеності; формалізація функціональних зв’язків між освітніми детермінантами та інтегральним показником фінансової інклюзії шляхом побудови логіт- та пробіт-моделей. Об’єктом дослідження на 2017 р. було обрано 93 країни з різним рівнем економічного розвитку. Дослідження емпірично підтверджує наведену гіпотезу, про що свідчать такі виявлені залежності. Дослідження показало, що освітні детермінанти по-різному впливають на фінансову інклюзивність. Підвищення рівня фінансової грамотності, тривалості обов’язкової освіти, державних витрат на освіту, співвідношення кількості учнів і вчителів, зарахування до середньої школи позитивно впливають на рівень фінансової доступності. Зарахування до початкової школи негативно впливає на фінансову доступність. Дослідження рекомендує уряду запровадити політику, яка заохочуватиме навчальні заклади різних рівнів запроваджувати курси фінансової грамотності, що сприятиме підвищенню фінансової доступності.
  • Item
    Реформування системи освіти впродовж життя в Україні для запобігання трудовій еміграції: коопетиційна модель інституційного партнерства
    (Сумський державний університет, 2021) Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Боженко, Вікторія Володимирівна; Боженко, Виктория Владимировна; Bozhenko, Viktoriia Volodymyrivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana; Білан, Юрій Валентинович; Билан, Юрий Валентинович; Bilan, Yurii Valentynovych; Пудрик, Д.В.; Діденко, Ірина Вікторівна; Диденко, Ирина Викторовна; Didenko, Iryna Viktorivna; Артюхов, Артем Євгенович; Артюхов, Артем Евгеньевич; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Єльнікова, Юлія Василівна; Ельникова, Юлия Васильевна; Yelnikova, Yuliia Vasylivna; Москаленко, Богдан Андрійович; Москаленко, Богдан Андреевич; Moskalenko, Bohdan Andriiovych; Новіков, Владислав Володимирович; Новиков, Владислав Владимирович; Novikov, Vladyslav Volodymyrovych; Єременко, О.О.; Шаповал, В.Ю.
    Об’єктом дослідження – організаційно-економічні відносини, які виникають в процесі реформування системи освіти впродовж життя в Україні з метою запобігання трудовій еміграції. Мета роботи – розробка коопетиційної моделі інституційного партнерства, спрямованої на формування в Україні дієвої системи освіти впродовж життя для запобігання трудовій еміграції.
  • Item
    Методичні засади до оцінювання взаємозв’язку між ефективністю стратегії сталого розвитку національної економіки та державним регулюванням у галузі освіти
    (2020) Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana; Мішеніна, Галина Анатоліївна; Мишенина, Галина Анатольевна; Mishenina, Halyna Anatoliivna