Факультет електроніки та інформаційних технологій (ЕлІТ)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/20
Browse
3 results
Search Results
Item Пошук закономірностей в поведінці інтернет-користувачів на прикладі популярних вебсайтів з добовим трафіком більше 100 мільйонів користувачів. А/В тестування на практиці. Використання результатів для оптимізації прийняття рішень в розробці(Cумський державний університет, 2024) Харлам, М.І.Для проведення тестування було розглянуто, що таке A/B-тестування, як його застосовувати та які елементи воно охоплює. Було визначено метрики, за допомогою яких оцінюється успішність експерименту. Для розуміння оцінки значущості результатів були вивчені методи тестування гіпотез. Щоб зрозуміти середовище роботи, було проаналізовано його інтерфейс та математику, яка лежить в його основі. Після цього були реалізовані варіації тестування та налаштовано сам експеримент.Item Modeling business process of labor intensity calculating the machine-building equipment’s production(Sumy State University, 2017) Яценко, Валерій Валерійович; Яценко, Валерий Валерьевич; Yatsenko, Valerii Valeriiovych; Ващенко, Світлана Михайлівна; Ващенко, Светлана Михайловна; Vashchenko, Svitlana Mykhailivna; Парфененко, Юлія Вікторівна; Парфененко, Юлия Викторовна; Parfenenko, Yuliia ViktorivnaThe main aim of this article is the solution of actual reengineering business process problem of labor intensity calculation, which is carried out at the JSC Nasosenergomash enterprise. The model of the existing process is formed in this work, which analysis allow to identify factors that reduce the effectiveness of the calculation. As a result of the research was formed a renewed model of the updated business process, without revealed faults. The technology, which will allow the reengineering business process is proposed and will lead it to the new model.Item Conversion in modern English(Sumy State University, 2016) Kovalenko, A.Nowadays the number of conversion is extremely increasing, so it is very important to examine some new trends of conversion. 100 conversions selected from the Internet were the material for our research. To study conversion of new trends we conducted their quantitative analysis.