Knowledge management as a basis for innovative development of the company

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

ВНЗ "Національна академія управління"
Article

Date of Defense

Scientific Director

Speciality

Date of Presentation

Abstract

Розроблено концептуальні засади системи управління продукуванням, накопиченням і комерціалізацією актуальних знань як основи інноваційного розвитку підприємства. Визначено і систематизовано види знань, які дозволяють обрати ефективні стратегії інноваційного зростання підприємства. Виконано систематизацію стратегій інноваційного розвитку залежно від ступеня новизни продуктових інновацій для галузі, а також типу інноваційного бізнесу підприємства-інноватора. Розроблено підхід до забезпечення узгодженої взаємодії знань різних видів в процесі управління інноваційним розвитком підприємства.
Разработаны концептуальные основы системы управления продуцирования, накопления и коммерциализации актуальных знаний как основы инновационного развития предприятия. Определены и систематизированы виды знаний, которые позволяют выбрать эффективные стратегии инновационного роста предприятия. Выполнено систематизацию стратегий инновационного развития в зависимости от степени новизны продуктовых инноваций для отрасли, а также типа инновационного бизнеса предприятия-инноватора. Разработан подход к обеспечению согласованного взаимодействия знаний различных видов в процессе управления инновационным развитием предприятия.
The article contains elaboration of conceptual bases of production management, accumulation and commercialization of current knowledge as the basis for innovative development of the company. The types of knowledge that allow to choose effective strategies for company’s innovative growth are defined and codified. Strategies of innovative development were systematized depending on the degree of novelty of the product innovation for the industry, as well as the type of business of the innovator enterprise. The approach to providing coordinated interaction of different knowledge types was offered to follow in the process of enterprise’s innovative development.

Keywords

управління знаннями, управление знаниями, knowledge management, продукування знань, продуцирование знаний, knowledge production, комерціалізація знань, коммерциализация знаний, commercialization of knowledge, інноваційний розвиток підприємства, инновационное развитие предприятия, innovative enterprise development, випереджальний розвиток, опережающее развитие, outstripping development, інноваційні стратегії, инновационные стратегии, innovation strategies

Citation

Illiashenko S.M. Knowledge management as a basis for innovative development of the company / S.M. lliashenko, Y.S. Shypulina, N.S. Illiashenko // Actual Problems of Economics. – 2015. – № 6 (168). – Р. 173-181.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By