Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23878
Title: Маркетинговая стратегия управления конкурентоспособностью строительных предприятий
Other Titles: Маркетингова стратегія управління конкурентоспроможністю будівельних підприємств
Marketing strategy of competitiveness management building enterprise
Authors: Васильченко, Анастасія Олегівна
Васильченко, Анастасия Олеговна
Vasilichenko, Anastasiia Olegivna
Keywords: конкурентоспособность
маркетинговая стратегия
целевой рынок
позиционирование
маркетинговая диагностика
конкурентные исследования
competitiveness
marketing strategy
target market
positioning
marketing diagnostics
competitive studies
конкурентоспроможність
маркетингова стратегія
цільовий ринок
позиціонування
маркетингова діагностика
конкурентні дослідження
Issue Year: 2011
Publisher: ТОВ «ВТД «Університетська книга»
Citation: Васильченко А.О. Маркетинговая стратегия управления конкурентоспособностью строительных предприятий / А.О. Васильченко // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №4. - Т.1. - С. 138-147
Abstract: У статті уточнюються система категорій і понятійний апарат конкурентних досліджень в умовах будівельної галузі у взаємозв'язку з методами реалізації стратегії розвитку. Автором обґрунтована доцільність використання методів маркетингу в управлінні конкурентоспроможністю будівельного підприємства й подана авторська модель системи управління конкурентоспроможністю будівельного підприємства з урахуванням специфіки діагностики процесів розвитку підприємств будівельної галузі. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23878
В статье уточняется система категорий и понятийный аппарат конкурентных исследований в условиях строительной отрасли во взаимосвязи с методами реализации стратегии развития. Автором обоснована целесообразность использования методов маркетинга в управлении конкурентоспособностью строительного предприятия и представлена авторская модель системы управления конкурентоспособностью строительного предприятия с учетом специфики диагностики процессов развития предприятий строительной отрасли. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23878
In article is elaborated system category and notional device of the competitive studies in condition of the building branch in intercoupling with methods of the realization to strategies of the development. The author is motivated practicability of the use the methods of marketing in competitiveness management building enterprise and is presented author's model managerial system by competitiveness of the building enterprise with provision for specifics of the diagnostics of the processes of the development enterprise to building branch. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23878
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23878
ISSN: 2218-4511
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other112
Belarus1
Canada1
China10
Germany9
France1
Iran1
Kyrgyzstan1
Kazakhstan4
Latvia1
Netherlands4
Romania1
Russia34
Turkey3
Ukraine52
United States60
Downloads
Other1116
Bulgaria1
Belarus18
China5
Czech Republic1
Germany2
Estonia1
EU1
France8
Italy1
Kazakhstan14
Latvia2
Netherlands1
Romania6
Russia487
Singapore1
Ukraine130
United States6


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
mmi2011_4_1_138_147.pdf428.87 kBAdobe PDF1801Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.