Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23925
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Синергетичний ефект бенчмаркінгу конкурентних переваг
Other Titles Синергетический эффект бенчмаркинга конкурентных преимуществ
Synergetic effect of benchmarking competitive advantages
Authors Перерва, Петро Григорович
Перерва, Петр Григорьевич
Pererva, Petro Grygorovych
Ткачова, Надія Петрівна
Ткачова, Надежда Петровна
Tkachova, Nadiia Petrivna
ORCID
Keywords конкурентоспособность
конкурентные преимущества
синергетический эффект
бенчмаркинг
машиностроительные предприятия
эффективность деятельности
competitiveness
competitive advantage
synergies
benchmarking
machine-building enterprises
performance
конкурентоспроможність
конкурентні переваги
синергетичний ефект
бенчмаркінг
машинобудівні підприємства
ефективність діяльності
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23925
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Перерва П.Г. Синергетичний ефект бенчмаркінгу конкурентних переваг / П.Г. Перерва, Н.П. Ткачова // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №4. - Т.1. - С. 55-66.
Abstract Розглянуто сутність конкурентно-синергетичного бенчмаркінгу. Розроблено класифікацію видів синергетичного ефекту. Визначено джерела виникнення синергетичного ефекту при проведенні бенчмаркінгу конкурентних переваг. Запропоновані методичні засади визначення синергетичного ефекту при формуванні конкурентних переваг. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23925
В статье рассмотрена сущность конкурентно-синергетического бенчмаркинга. Разработана классификация видов синергетического эффекта. Определены источники возникновения синергетического эффекта при проведении бенчмаркинга конкурентных преимуществ. Предложены методические основы определения синергетического эффекта при формировании конкурентных преимуществ. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23925
It is analyzed the essence of synergistic competitive benchmarking. The classification of types of synergies is developed. It is determined the sources of synergies in conducting benchmarking of competitive advantages. It is proposed methodological framework definition of synergy in the formation of competitive advantage. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23925
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
3
EU EU
4
France France
3
Germany Germany
22612
Greece Greece
253905
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1747616
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Morocco Morocco
2
Netherlands Netherlands
5
Poland Poland
1
Russia Russia
44
Slovakia Slovakia
1
Spain Spain
1
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
235318902
United Kingdom United Kingdom
106108937
United States United States
-1873774572
Unknown Country Unknown Country
235318900

Downloads

China China
3
France France
4
Germany Germany
-1295003626
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
4
Ukraine Ukraine
-1295003627
United Kingdom United Kingdom
89588
United States United States
1842421777
Unknown Country Unknown Country
318

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_4_1_55_66.pdf 432,82 kB Adobe PDF -747495558

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.