Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23938
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Холістична концепція ефективності маркетингу |
Other Titles |
Холистическая концепция эффективности маркетинговой политики Holistic concept of marketing performance |
Authors |
Робул, Юрій Володимирович
Робул, Юрий Владимирович Robul, Yurii Volodymyrovych |
ORCID | |
Keywords |
ефективність маркетингу холістична концепція маркетингу соціальний ефект маркетингу эффективность маркетинга холистическая концепция маркетинга социальный эффект маркетинга marketing performance holistic concept of marketing social effect of marketing |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23938 |
Publisher | ТОВ «ВТД «Університетська книга» |
License | |
Citation | Робул Ю.В. Холістична концепція ефективності маркетингу / Ю.В. Робул // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №4. - Т.2. - С. 124-130. |
Abstract |
Статтю присвячено критичному аналізу показників ефективності маркетингової політики і пошуку системи визначення ефективності, яка бере до уваги складний, холістичний характер маркетингу, як такого. Показано, що показник окупності витрат на маркетинг (ROMI) не може бути мірилом ефективності маркетингової політики. В рамках побудови холістичної концепції ефективності запропоновано інші складові системи визначення ефективності маркетингової політики.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23938 Статья посвящена критическому анализу показателей эффективности маркетинговой политики, и поиску такой системы определения эффективности, которая принимает во внимание комплексный (холистический) характер маркетинга. Показано, что показатель окупаемости затрат на маркетинг (ROMI) не может быть индикатором эффективности собственно маркетинговой политики. В рамках развиваемой холистической концепции эффективности предложены другие элементы системы показателей эффективности маркетинговой политики. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23938 The scope of the article is to provide a critical analysis of ROMI as a metric of marketing performance, and to propose a more comprehensive construct of marketing efficiency, which considers a holistic nature of the concept of modern marketing. It is argued that ROMI be crucial insufficient as a marketing performance indicator. In the holistic framework, a complex set of marketing performance metrics to be developed is outlined. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23938 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
![Australia](/flags/au.gif)
1
![Canada](/flags/ca.gif)
1
![China](/flags/cn.gif)
-1202037782
![EU](/flags/eu.gif)
1
![Finland](/flags/fi.gif)
24416
![France](/flags/fr.gif)
124307
![Germany](/flags/de.gif)
28019304
![Greece](/flags/gr.gif)
1
![Iceland](/flags/is.gif)
1
![Iran](/flags/ir.gif)
1
![Ireland](/flags/ie.gif)
-1648994201
![Lithuania](/flags/lt.gif)
1
![Netherlands](/flags/nl.gif)
124311
![Norway](/flags/no.gif)
2
![Poland](/flags/pl.gif)
1
![Romania](/flags/ro.gif)
1
![Russia](/flags/ru.gif)
29
![South Korea](/flags/kr.gif)
4
![Sweden](/flags/se.gif)
124301
![Turkey](/flags/tr.gif)
3
![Ukraine](/flags/ua.gif)
-1235151549
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
798733703
![United States](/flags/us.gif)
228261379
![Unknown Country](/flags/--.gif)
1596402819
Downloads
![Azerbaijan](/flags/az.gif)
1
![China](/flags/cn.gif)
108063
![Finland](/flags/fi.gif)
1
![France](/flags/fr.gif)
1
![Germany](/flags/de.gif)
1636855763
![India](/flags/in.gif)
1
![Lithuania](/flags/lt.gif)
1
![Russia](/flags/ru.gif)
1
![Ukraine](/flags/ua.gif)
-1202037782
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
1
![United States](/flags/us.gif)
-1434368944
![Unknown Country](/flags/--.gif)
210
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2011_4_2_124_130.pdf | 248,43 kB | Adobe PDF | -999442683 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.