Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24178
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Напрямки використання інструментів класичної концепції муніципального маркетингу в забезпеченні конкурентоспроможності міста
Other Titles Направления использования инструментов классической концепции муниципального маркетинга в обеспечении конкурентоспособности города
Direction of use of instruments of classic concept of municipal marketing in development of competitiveness of a city
Authors Буднікевич, Ірина Михайлівна
Будникевич, Ирина Михайловна
Budnikevich, Iryna Mekhailivna
ORCID
Keywords классическая концепция муниципального маркетинга
конкурентные преимущества города
целевые рынки
сегментации
classical concept of municipal marketing
competitive advantages of city
target markets
segmentation
класична концепція муніципального маркетингу
конкурентні переваги міста
цільові ринки
сегментування
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24178
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Буднікевич І.М. Напрямки використання інструментів класичної концепції муніципального маркетингу в забезпеченні конкурентоспроможності міста / І.М. Буднікевич // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №3. – Т.2. – С. 41-49.
Abstract Розглянуто передумови формування концепції класичного муніципального маркетингу в Україні. Запропоновано визначення муніципального маркетингу в рамках класичної концепції. Визначено роль маркетингових інструментів у формуванні конкурентних переваг міста. Описано варіанти сегментування міського середовища та стратегії муніципального маркетингу щодо цільових ринків. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24178
Рассмотрены предпосылки формирования концепции классического муниципального маркетинга в Украине. Предложено определение муниципального маркетинга в рамках классической концепции. Определена роль маркетинговых инструментов в формировании конкурентных преимуществ города. Описаны варианты сегментации городской среды и стратегии муниципального маркетинга по отношению к целевым рынкам. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24178
The prerequisites of formation of the concept of classical marketing in Ukraine are considered in the paper. The definition of the municipal marketing in the framework of the classical concept is offered. The role of marketing instruments in formation of competitive advantages of the city is determined. The variants of segmentation of city environment and strategies of municipal marketing towards target markets are described. The experience of Dresden (Germany) in the field of realization «of marketing concept is studied». When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24178
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
3
EU EU
1
France France
1
Germany Germany
201
Iran Iran
1
Ireland Ireland
283745
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
5
Russia Russia
23
Turkey Turkey
4
Ukraine Ukraine
22822385
United Kingdom United Kingdom
4020810
United States United States
107924922
Unknown Country Unknown Country
8025789

Downloads

China China
8
Czechia Czechia
1
France France
2
Germany Germany
202
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
3
Ukraine Ukraine
22822387
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
107924923
Unknown Country Unknown Country
209

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_3_2_41_49.pdf 290,7 kB Adobe PDF 130747737

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.