Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25376
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Влияние структуры отраслевого рынка на адаптивное развитие предприятия
Other Titles Вплив структури галузевого ринку на адаптивний розвиток підприємства
Influence of the structure branch market on adaptive development of the enterprise
Authors Загорная, Татьяна Олеговна
ORCID
Keywords отраслевой рынок
галузевий ринок
branch market
адаптивний розвиток
адаптивное развитие
adaptive development
стратегії розвитку
стратегии развития
strategies of development
конкурентна позиція
конкурентная позиция
competitive position
стратегічна матриця
стратегическая матрица
strategic matrix
ринкова частка
рыночная доля
market share
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25376
Publisher ТОВ "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Загорная, Т.О. Влияние структуры отраслевого рынка на адаптивное развитие предприятия [Текст] / Т.О. Загорная // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 1. — С. 201-208.
Abstract У статті розглянуто проблематику дослідження впливу галузевого ринку на розроблення та реалізацію стратегій адаптивного розвитку підприємства. Основу запропонованого підходу становить розроблення альтернативних напрямків стратегічних рішень для окремих промислових підприємств з урахуванням їхніх позиції на ринку й особливостей функціонування галузевого ринку. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25376
В статье рассмотрена проблематика исследования влияния отраслевого рынка на разработку и реализацию стратегий адаптивного развития предприятия. Основу предложенного подхода формирует разработка альтернативных направлений стратегических решений для отдельных промышленных предприятий с учетом их позиции на рынке и особенностей функционирования отраслевого рынка. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25376
Problem of the study of branch market’s influence on development and realization adaptive development strategy of the enterprise is considered in article. The basis of the offered approach forms the development of the alternative directions of the strategic decisions for some industrial enterprises with taking into account their position on the market and features of branch market’s functioning. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25376
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belarus Belarus
1
Canada Canada
1
China China
1
Finland Finland
7443
Germany Germany
17
Greece Greece
1
Ireland Ireland
77117
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3724
Russia Russia
33
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
1204084
United Kingdom United Kingdom
602043
United States United States
3611035
Unknown Country Unknown Country
1204083

Downloads

Azerbaijan Azerbaijan
1
Belarus Belarus
11
China China
512483
EU EU
1
France France
1
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
74
Ukraine Ukraine
3611034
United States United States
6709589
Unknown Country Unknown Country
52222

Files

File Size Format Downloads
Zagornaya.pdf 544,9 kB Adobe PDF 10885419

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.