Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27547
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетинг інновацій на ринку освітніх послуг
Other Titles Маркетинг инноваций на рынке образовательных услуг
Marketing of innovations at the market of educational services
Authors Семенюк, С.Б.
ORCID
Keywords інновація
инновация
innovation
інноваційна освіта
инновационное образование
innovative education
інноваційна освітня діяльність
инновационная образовательная деятельность
innovative educational activity
інноваційний вищий навчальний заклад
инновационное высшее учебное заведение
innovative higher educational establishment
маркетинг інновацій
маркетинг инноваций
marketing of innovations
ринок освітніх послуг
рынок образовательных услуг
market of educational services
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27547
Publisher Видавництво СумДУ
License
Citation Семенюк, С.Б. Маркетинг інновацій на ринку освітніх послуг [Текст] / С.Б. Семенюк // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2012. - №2. - С. 39-44.
Abstract Розглянуто теоретичні підходи різних авторів до змісту поняття «інновація», проаналізовано інновації в освіті, визначено сутність та показано необхідність застосування маркетингу інновацій на ринку освітніх послуг, виділено напрями інновацій у вищій освіті, об’єкти та суб’єкти інноваційної діяльності вищої школи. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27547
Рассмотрены теоретические подходы разных авторов к содержанию понятия «инновация», проанализированы инновации в образовании, определены сущность и необходимость применения маркетинга инноваций на рынке образовательных услуг, выделены направления инноваций в высшем образовании, объекты и субъекты инновационной деятельности высшей школы. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27547
The theoretical approaches of different authors near maintenance of concept “innovation” are considered, innovations in education are analysed, certainly essence and necessity marketing of innovations application at the market of educational services are defined, directions of innovations in higher education, objects and subjects of innovative activity of higher school are selected. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27547
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belarus Belarus
2
Canada Canada
1
China China
12
EU EU
1
Finland Finland
1
France France
2
Germany Germany
2135573
Greece Greece
1
Ireland Ireland
448637
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2993
Poland Poland
1
Russia Russia
18
Slovakia Slovakia
15864496
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
1067786
Ukraine Ukraine
-1596192310
United Kingdom United Kingdom
334375350
United States United States
1007390681
Unknown Country Unknown Country
668744713

Downloads

China China
51254589
EU EU
2
France France
86644683
Germany Germany
15864487
Greece Greece
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Russia Russia
10
Ukraine Ukraine
1919589367
United Kingdom United Kingdom
3
United States United States
1007390681
Unknown Country Unknown Country
396

Files

File Size Format Downloads
Semeniuk.pdf 498,01 kB Adobe PDF -1214223075

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.