Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27559
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості ухвалення рішень про закупівлю та вибір постачальника в процесі інноваційної діяльності
Other Titles Feature of decision-making on purchases and choice of supplier during innovative activity
Особенности принятия решений о закупках и выборе поставщика в процессе инновационной деятельности
Authors Ястремська, О.М.
Письмак, В.О.
ORCID
Keywords закупівельна діяльність
закупочная деятельность
purchasing activity
закупівельний центр
закупочный центр
purchasing center
вид відносин із постачальником
вид отношений с поставщиком
kind of relations with supplier
привабливість постачальника
привлекательность поставщика
appeal of supplier
економічний стан постачальника
экономическое положение поставщика
economic situation of supplier
умови та наслідки співпраці
условия и последствия сотрудничества
condition and consequence of cooperation
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27559
Publisher Видавництво СумДУ
License
Citation Ястремська, О.М. Особливості ухвалення рішень про закупівлю та вибір постачальника в процесі інноваційної діяльності [Текст] / О.М. Ястремська, В.О. Письмак // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2012. - №2. - С. 131-138.
Abstract У статті розглянуто основні дії підприємства в процесі закупівельної діяльності, особливості організації роботи закупівельних центрів, запропоновано в процесі інноваційної діяльності використовувати три види відносин підприємства з постачальниками: періодичні, партнерські, інтеграційні відповідно до рівня привабливості постачальників, який доцільно визначати кількісно за трьома групами показників: економічного стану постачальника, умов та наслідків співпраці з ним. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27559
В статье рассмотрены основные действия предприятия в процессе закупочной деятельности , особенности организации работы закупочных центров, предложено в процессе инновационной деятельности использовать три вида отношений с поставщиками: периодические, партнерские, интеграционные в соответствии с уровнем привлекательности поставщиков, который целесообразно определять количественно по трем группам показателей: экономического положения поставщика, условий и последствий сотрудничества с ним. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27559
In article the basic actions of the enterprise during purchasing activity, feature of purchasing centers work organization are considered, it is offered to use during innovative activity three kinds of relations with suppliers: periodic, partner, integration according to level of suppliers’ appeal which is expedient for determining quantitatively on three groups of parameters: an economic situation of the supplier, conditions and consequences of cooperation with him. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27559
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

China China
5500
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
26960310
Iran Iran
1
Ireland Ireland
323685
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
18
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
4374281
United Kingdom United Kingdom
2215232
United States United States
53920608
Unknown Country Unknown Country
4374280

Downloads

China China
4
EU EU
2
France France
323680
Germany Germany
3
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
16
Ukraine Ukraine
53920608
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
53920609
Unknown Country Unknown Country
746

Files

File Size Format Downloads
Yastremska.pdf 612,15 kB Adobe PDF 108165672

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.