Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29897
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Управління маркетинговими ризиками інновацій
Other Titles Management of innovations marketing risks
Управление маркетинговыми рисками инноваций
Authors Лабурцева, О.І.
ORCID
Keywords інновації
ризик
маркетингові ризики інновацій
кількісна оцінка ризику
ставлення до ризику
инновации
риск
маркетинговые риски инноваций
количественная оценка риска
отношение к риску
innovations
risk
marketing risks of innovations
quantitative estimation of risk
attitude toward risk
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29897
Publisher "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Лабурцева, О.І. Управління маркетинговими ризиками інновацій [Текст] / О.І. Лабурцева // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2012. - №4. - С.15-22.
Abstract У статті розглянуто сутність інноваційного ризику. Показано, що однією з провідних його складових є маркетинговий ризик, тобто ризик того, що новий товар чи послуга не знайде достатнього попиту на ринку. Запропонована методика кількісної оцінки маркетингового ризику інновацій, що дозволяє науково обґрунтовувати управлінські рішення, спрямовані на забезпечення оптимального співвідношення сподіваного прибутку та ризику. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29897
В статье рассмотрена сущность инновационного риска. Показано, что одной из главных его составляющих выступает маркетинговый риск, а именно риск того, что новый товар или услуга не найдет достаточного спроса на рынке. Предложена методика количественной оценки маркетингового риска инноваций, что позволяет научно обосновывать управленческие решения, направленные на обеспечение оптимального соотношения ожидаемой прибыли и риска. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29897
In article the essence of innovative risk is considered. It is shown that one of its main components is marketing risk, namely risk that a new commodity or service will not find sufficient demand at the market. The method of innovations marketing risk quantitative estimation is offered, that allows scientifically to ground administrative decisions, directed on providing optimum correlation of the expected profit and risk. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29897
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
4618383
France France
1
Germany Germany
23891
Ireland Ireland
47773
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Russia Russia
54
Turkey Turkey
27
Ukraine Ukraine
1648757
United Kingdom United Kingdom
827964
United States United States
9236764
Unknown Country Unknown Country
1648756

Downloads

Australia Australia
1
Belarus Belarus
2
Belgium Belgium
1
China China
3
France France
9236766
Germany Germany
827967
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
13
Ukraine Ukraine
9236765
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
4618384
Unknown Country Unknown Country
236

Files

File Size Format Downloads
mmi2012_4_15_22.pdf 360,5 kB Adobe PDF 23920140

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.