Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34315
Title: Дослідження та перспективи розвитку туристичного бренда України
Other Titles: Исследования и перспективы развития туристического бренда Украины
The research and development prospects of the Ukrainian tourist brand
Authors: Тєлєтов, Олександр Сергійович
Телетов, Александр Сергеевич
Tielietov, Oleksandr Serhiiovych
Зарубіна, В.В.
Тімашова, О.Є.
Keywords: туристичний бренд країни
світовий туристичний імідж
маркетинг туризму
зовнішня реклама
логотип країни
туристический бренд страны
мировой туристический имидж
маркетинг туризма
внешняя реклама
логотип страны
country's tourism brand
world tourist image
tourism marketing
outdoor advertising
logo of country
Issue Year: 2014
Publisher: Сумський державний університет
Citation: Тєлєтов, О.С. Дослідження та перспективи розвитку туристичного бренда України [Текст] / О.С. Тєлєтов, В.В. Зарубіна, О.Є. Тімашова // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 1. - С. 27-42.
Abstract: У статті проаналізовано нещодавно створений туристичний бренд України, досліджено перспективи його подальшого розвитку. Охарактеризовано сутність, концепцію та засади створення туристичного бренда України; проаналізовано туристичні бренди інших держав; досліджено ставлення населення України до нового туристичного бренда. Запропонувано заходи для розвитку та вдосконалення українського туристичного бренда. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34315
В статье проанализирован недавно созданный туристический бренд Украины, исследованы перспективы его дальнейшего развития. Охарактеризованы сущность, концепции и основы создания туристического бренда Украины; проанализированы туристические бренды других государств; исследовано отношение населения Украины к новому туристическому бренду. Предложены мероприятия, позволяющие развивать и совершенствовать украинский туристический бренд. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34315
The aim of the article. The features of Ukrainian tourism are analyzed in the article. Authors confirmed that Ukraine has good natural geographic, cultural, historical, socio-economic and other background for tourism industry development. New tourist brand of Ukraine is considered. Possible prospects for its further development are analyzed. The results of the analysis. The essence, concepts and basics of creating the tourist Ukraine brand are characterized. Travel brands of other states are analyzed. The attitude of the population of Ukraine to the new tourist brand by means of a representative survey is investigated. It is showed that proposed tourism brand mark of Ukraine is largely reflects neither the historical essence, nor the cultural heritage or the mentality of Ukrainians, but rather makes our country more similar to some countries in Africa, Asia and Latin America. It is proposed to leave the basic Latin letter «U», entered in its field of traditional Ukrainian ornaments, which are used on embroidered shirts or towels (image sunflower, loaf), and also some other activities, allow them to develop and improve the Ukrainian tourist brand. Conclusions and directions of further researches. Further researches in tourism branding and tourism marketing in general will help to solve several problems: failure of domestic tourism advertising, finance renovations of historic and architectural art, the need to attract investment in the individual sphere of tourism; underdevelopment of many its types. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34315
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34315
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
No available statistics
Downloads
No available statistics


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Teletov_doslidzhennya.pdf692.81 kBAdobe PDF0Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.