Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37289
Title: Modelling of the evolutional methods to satisfy the consumer’s needs in new product development
Other Titles: Моделювання еволюції методів задоволення потреб споживачів у процесі розроблення нових продуктів
Моделирование эволюции методов удовлетворения потребностей потребителей в процессе разработки новых продуктов
Authors: Hlinenko, L.K.
Keywords: evolutionary model
line of development
consumer’s need
new product development
satisfaction of need
еволюційна модель
лінія розвитку
потреби споживачів
розроблення нового продукту
задоволення потреби
эволюционная модель
линия развития
потребность потребителя
разработка нового продукта
удовлетворение потребности
Issue Year: 2014
Publisher: Sumy State University
Citation: Hlinenko, L.K. Modelling of the evolutional methods to satisfy the consumer’s needs in new product development [Текст] / L.K. Hlinenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 3. - С. 11-20.
Abstract: У статті досліджені закономірності еволюції потреб і засобів їх задоволення. За результатами дослідження розроблені еволюційні моделі способів і засобів задоволення потреб споживачів у вигляді відповідних ліній розвитку, які є набором послідовних станів, які ці методи та засоби закономірно успішно проходять у процесі свого розвитку.
В статье исследованы закономерности эволюции потребностей и средств их удовлетворения. По результатам исследования разработаны эволюционные модели способов и средств удовлетворения потребностей потребителя в виде соответствующих линий развития представляющих собой наборы последовательных состояний, закономерно успешно проходимых состояний этими методами и средствами в процессе своего развития.
The article deals with regularities of evolutional needs and means to satisfy them. As a result evolutionary models of methods and means to satisfy the consumer’s needs in a form of corresponding development lines are represented by sets of successive discrete states regularly passed by these methods and means in the process of evolution were developed.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37289
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other102
Canada1
Germany3
Finland1
France4
United Kingdom1
Italy1
Netherlands1
Ukraine5
United States2
Downloads
Other31
China29
Germany2
France1
Thailand1
Ukraine1
United States2


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Hlinenko.pdf382.4 kBAdobe PDF67Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.