Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39612
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Перетворення мешканця міста на просумента у процесі стратегічного планування розвитку міста
Other Titles Преобразование жителя города в просумента в процессе стратегического планирования развития города
Transformation of a city resident into prosumer in the process of the city development strategic planning
Authors Карий, О.І.
ORCID
Keywords просумент
розвиток міста
стратегічний план
залучення громадян
мешканець міста
развитие города
стратегический план
привлечения граждан
prosumer
city development
strategic plan
citizen participation
city rezident
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39612
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Карий, О.І. Перетворення мешканця міста на просумента у процесі стратегічного планування розвитку міста [Текст] / О.І. Карий // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 1. - С. 32-44.
Abstract У статті проаналізовані переваги та недоліки залучення мешканців до розроблення стратегічного плану розвитку міста, а також визначено бажаний рівень такого залучення та ідентифіковано нову роль, яку можуть відігравати мешканці міста у ході розроблення стратегічного плану. В процесі дослідження використовуються результати опитування працівників органів місцевого самоврядування всіх областей України, що було проведене за допомогою анкетування та фокус-груп. Результати опитувань та дискусій зіставлені із сучасними теоріями управління місцевим розвитком та маркетингу.
В статье проанализированы преимущества и недостатки привлечения жителей к разработке стратегического плана развития города, а также определен желаемый уровень такого привлечения и идентифицировано новую роль, которую могут играть жители города при разработке стратегического плана. В процессе исследования используются результаты опроса работников органов местного самоуправления всех областей Украины, проведенного с помощью анкетирования и фокус-групп. Результаты опросов и дискуссий сопоставлены с современными теориями управления местным развитием и маркетинга.
The aim of the article. The aim of the article is to select the optimal level of citizens participation in city development strategic planning and to suggest the role that citizens can play in the development of public services for them. The paper analyzes the advantages and disadvantages of citizens participation into the designing of a strategic plan for city development, as well as determines the desired level of such participation and identifies a new role that can be played by the inhabitants in the of process of the city development strategic plan creation. There were done the survey of employees of local self-governments from 107 cities of all Ukraine’s regions, conducted through questionnaires and focus groups.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
Czechia Czechia
2
France France
2
Germany Germany
3928
Ireland Ireland
17256
Italy Italy
2
Japan Japan
5225471
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
504370
United Kingdom United Kingdom
252513
United States United States
3943023
Unknown Country Unknown Country
504369

Downloads

China China
3
France France
8724
Germany Germany
2
Ireland Ireland
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
5225471
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
5225471
Unknown Country Unknown Country
126261

Files

File Size Format Downloads
Karyi_Prosument.pdf 472,66 kB Adobe PDF 10585937

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.