Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46405
Title: Customer orientation management concept as the innovative way for Ukrainian enterprises
Authors: Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Holysheva, Yevheniia Oleksiivna
Keywords: споживач
потребитель
customer
клієнтоорієнтовна концепція
клиентоориентированная концепция
customer-oriented concept
товар
товар
product
модель переходу
модель перехода
transition model
клієнтоорієнтовна компанія
клиентоориентированная компания
customer-oriented company
Issue Year: 2016
Citation: Illiashenko, S.M. Customer orientation management concept as the innovative way for Ukrainian enterprises / S.M. Illiashenko, Ie.O. Golysheva // MIND. – 2016. - № 1. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://mindjournal.wseh.pl/sites/default/files/article/09-16/customer_orientation_management_concept_as_the_innovative_way_for_ukrainian_enterprises.pdf (Польща)
Abstract: У статті проаналізована поява клієнтоорієнтованої бізнес-концепції. Узагальнено відмінності між підприємством, орієнтованим на товар, і клієнтоорієнтованою компанією. Визначено переваги та недоліки клієнтоорієнтованої концепції ведення бізнесу. Проблеми переходу до клієнтоорієнтованої концепції згруповані за такими напрямками: держава, економічні суб'єкти і підприємство. У результаті розроблена модель переходу від підприємства, орієнтованого на товар, до клієнтоорієнтованого підприємства.
В статье проанализировано появление клиентоориентированной бизнес-концепции. Обобщены различия между предприятием, ориентированным на товар, и ориентированной на клиента компании. Определены преимущества и недостатки клиентоориентированной концепции ведения бизнеса. Проблемы перехода к клиентоориентированной концепции сгруппированы в таких направлениях: государство, экономические субъекты и предприятие. В результате разработана модель перехода от предприятия, ориентированного на товар, к клиентоориентированному предприятию.
In the article the emergence of the customer-oriented business concept is analyzed. It is summarized differences between a product-oriented enterprise and a customer-oriented company. The advantages and disadvantages of the customer-oriented business are defined. Problems of transition to the customer- oriented concept are grouped in such aspects: the state, economic players and an enterprise. As a result the model of the transition from a product-oriented enterprise to a customer-oriented enterprise is developed.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46405
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other17
Canada1
China1
Germany2
France1
United Kingdom2
Mexico2
Malaysia1
Ukraine8
United States1
Downloads
Other15
Germany6
France10
India1
Italy2
Philippines1
Poland1
Turkmenistan1
Ukraine15
United States2


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_Golysheva_MInd.pdf349.94 kBAdobe PDF54Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.