Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49451
Title: Інновації в маркетингу депозитних послуг
Other Titles: Инновации в маркетинге депозитных услуг
Innovations in marketing of deposit services
Authors: Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
Діденко, І.В.
Keywords: депозити
депозитна політика банку
інновації
депозитна послуга
банківська система
маркетинг
депозиты
депозитная политика банка
инновации
депозитная услуга
банковская система
маркетинг
deposits
bank deposit policy
innovations
deposit services
banking system
marketing
Issue Year: 2016
Publisher: Cумський державний університет
Citation: Васильєва, Т.А. Інновації в маркетингу депозитних послуг [Текст] / Т.А. Васильєва, І.В. Діденко // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. – С. 56-63.
Abstract: У цій статті було обґрунтовано актуальність дослідження розвитку інновацій у маркетингу депозитних послуг як у світі, так і в Україні. З огляду на стан депозитного ринку України було визначено, що, починаючи із 2009 р., його структура змінилася в бік переважання коштів, залучених саме від фізичних осіб. Тому було прийнято рішення дещо переорієнтувати маркетингову стратегію вітчизняних банків у бік цілого ряду інновацій, які набувають популярності у світі, оскільки традиційні інструменти політики просування (реклама, робота з громадськістю та стимулювання попиту) втрачають свою ефективність і потребують трансформацій. Крім того, були окреслені подальші перспективи дослідження в цьому тематичному напрямку.
Целью данной статьи было исследование последних мировых тенденций инновационного развития в маркетинге депозитных услуг. Также в статье были определены актуальность исследования развития инноваций в маркетинге депозитных услуг как в мире, так и в Украине. Учитывая состояние депозитного рынка Украины, было определено, что, начиная с 2009 г., его структура изменилась в сторону преобладания средств, привлеченных именно от физических лиц. Поэтому было принято решение несколько переориентировать маркетинговую стратегию отечественных банков в сторону целого ряда инноваций, приобретающих популярность в мире, поскольку традиционные инструменты политики продвижения (реклама, работа с общественностью и стимулирование спроса) теряют свою эффективность и требуют трансформаций. Кроме того, были очерчены дальнейшие перспективы исследования в данном тематическом направлении.
The results of the analysis. Summing up the general, it should be noted that, according to our goal, we systematized the theoretical basis of innovation in marketing services and deposit rated their performance justified the specific marketing innovation support domestic banks in the deposit market. Conclusions and directions of further researches. Deposit market is an important resource base for the banking sector of any country. Increased competition there between financial institutions in the postcrisis period is an incentive to find and implement various marketing innovation in deposit services that would help attract additional financial resources. Today, many analysts have focused on the fact that any further activities on the deposit market, including marketing, must take account of three important factors: 1. «Online competition». In this case it means the access to the financial market in order to attract temporarily free funds of non-banking institutions (insurance brokerage companies, world leaders providing IT services). These institutions are deploying a fierce fight for every customer, using global information space – the Internet. Given all modern premise, it planned to expand the presence of such companies in the online space with lucrative offers favorable interest rates on deposits with new loyalty programs relative to individual customer needs. 2. Shortage of alternatives to ensure liquidity. Since banks are limited in their ability to write off loans from their balance through exercise securitization and financing transactions in the wholesale financial markets, as they continue to feel the need to attract customer funds. This, in turn, will contribute to increased competition in the struggle for each new customer and promote the development of innovation in marketing deposit services. 3. Presence of non-national sources of funding. This is a problem, for example, for the US banking sector, where more than 18% of total deposits up foreign deposits. The desire of foreigners have deposits in the US significantly affect the liquidity of the banking system. In Ukraine we have a different situation, because the share of deposits in the national currency is more than half of all deposits of depositors in the last ten years (with the exception of the second quarter of 2015) Thus, the development of innovation in marketing services deposit has broad prospects and future needs as much attention on the part of banking and non-banking sectors.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49451
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other10
China2
Germany3
France1
United Kingdom3
Italy1
Ukraine12
United States13
Downloads
Other19
A11
Germany3
France2
Hong Kong1
Russia2
Ukraine18
United States1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Vasylieva_innovatsii.pdf362.21 kBAdobe PDF47Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.