Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65547
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Соціальний потенціал організації: сутність та управління інструментами SMM-маркетингу
Other Titles Social potential of the organization: the essence and management of SMM-marketing tools
Социальный потенциал организации: сущность и управление инструментами SMM-маркетинга
Authors Артюхіна, М.В.
Попова, Г.В.
ORCID
Keywords соціальний потенціал організації
социальный потенциал организации
social potential of organization
соціальна мережа
социальная сеть
social network
соціальна структура
социальная структура
social structure
SMM-маркетинг
SMM-marketing
управління
управление
management
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65547
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Артюхіна, М.В. Соціальний потенціал організації: сутність та управління інструментами SMM-маркетингу [Текст] / М.В. Артюхіна, Г.В. Попова // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 1. – С. 52-61. – DOI: 10.21272/mmi.2017.1-05.
Abstract У статті розглянуто сутність поняття «соціальний потенціал організації». Під соціальним потенціалом організації розуміється синергетична сукупність мотивів і настанов економічних суб'єктів у її внутрішньому та зовнішньому середовищах, вплив яких позначається на ефективності досягнення цілей організації та збільшенні її економічного потенціалу. Розглянуто такі властивості соціального потенціалу, як інгерентність та інтегративність. Обґрунтовано необхідність використання SMM-маркетингу для створення стабільних соціальних структур навколо організацій. Розглянуто структуру соціальних мереж та управління ними інструментами SMM-маркетингу.
В статье рассмотрена сущность понятия «социальный потенциал организации». Под социальным потенциалом организации понимается синергетическая совокупность мотивов и установок экономических субъектов в ее внутренней и внешней средах, влияние которых отражается на эффективности достижения целей организации и увеличении ее экономического потенциала. Рассмотрены такие свойства социального потенциала, как ингерентность и интегративность. Обоснована необходимость использования SMM-маркетинга для создания стабильных социальных структур вокруг организации. Рассмотрена структура социальных сетей и управление ими инструментами SMM-маркетинга.
The aim of the article. The aim of the article is to clarify the essence of the concept of «social potential of the organization» and the quality assessment of forming social potential of the organization by the SMM-marketing tools. The results of the analysis. Under the social potential of synergetic the set of motives and attitudes of economic subjects in its internal and external environment is meant, the impact of which is determined in the effectiveness of reaching the goals of the organization and increasing its economic potential. Social potential of organization is a complex system. According to the characteristics of the properties the «social potential of the organization» is a holistic set of homogeneous components – the motives and attitudes of stakeholders of the organization. As in any other system there are defined links between the «social potential of the organization» and its elements. The more links between elements of the system are formed around the organization, the greater its social potential is. Connections can be characterized by giving the power indicator. Power relations between the elements of «social potential of the organization» can be defined after considering the intensity of information flow and other resources among stakeholders of the organization. Also you should take into account the qualitative characteristics of information flow or other resources (value, usefulness). The next property system of «social potential of the organization» is the presence of a particular organization, which is manifested in the reduction of entropy. The existence of the organization in the given system is, in fact, updating (formation) significant relations of the elements, ordered distribution of links and elements in space and time. The processes aimed at increasing entropy of the system can be reduced with the help of effective management. The next feature of «social potential of the organization» is an integrative property, i.e. the quality that is inherent in the system in general, but not inherent to any of its elements separately. An important feature of an integrated property of the «social potential of the organization» system is above all the presence of a synergistic effect in the mind of the market, which is associated with the formed basis system of guidelines concerning the organization, its image, market place and so on. Conclusions and directions for future researches. A steady social structure around the organization can be built with the help of social networks. Social capacity resulting from such a structure can be converted into economic, not only through the sale of goods or services of a given structure, but also due to the fact that members of the network can serve as a development organization participating in the mobilization of all its production processes. To increase the capacity and preserve relationships within the social network between its elements (individuals) all available tools of SMM-marketing must be used. First of all we mean quality content, advertising services using social networks, online merchandising elements and specific search systems which are constantly changing. Perspectives for the further research are seen in determining the detailed structure of the social potential of specific organizations and developing the methods to assess the social potential.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

France France
31066
Germany Germany
15531
Greece Greece
1
Ireland Ireland
92588
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1295
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
166022837
United Kingdom United Kingdom
7159329
United States United States
271419285
Unknown Country Unknown Country
14314126

Downloads

France France
31065
Germany Germany
1542189
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
604
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
37470254
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
166022830
Unknown Country Unknown Country
100

Files

File Size Format Downloads
Artiukhina_Popova_potentsial_MMI_2017_1.pdf 272,3 kB Adobe PDF 205067046

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.