Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66132
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Branding with understanding: how national profile of consumer influences brand value perception
Other Titles Брендинг з розумінням: як національний профіль споживача впливає на сприйняття цінності бренду
Брендинг с пониманием: как национальный профиль потребителя влияет на восприятие ценности бренда
Authors Kliestikova, J.
Janoskova, K.
ORCID
Keywords brand
бренд
branding
брендинг
brand value
цінність бренду
ценность бренда
consumer national profile
національний профіль споживача
национальный профиль потребителя
Hofstede cultural dimensions
культурні аспекти Хофстеда
культурные аспекты Хофстеда
Slovak Republic
Словацька Республіка
Словацкая Республика
OECD countries
країни ОЕСР
страны ОЭСР
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66132
Publisher Sumy State University
License
Citation Kliestikova, J. Branding with understanding: how national profile of consumer influences brand value perception [Текст] = Брендинг з розумінням: як національний профіль споживача впливає на сприйняття цінності бренду / J. Kliestikova, K. Janoskova // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 149-157. : DOI: 10.21272/mmi.2017.3-14.
Abstract Practice has shown that inappropriate branding pattern can be branding pattern which was previously very appropriate on other market or for other brand. By application of cluster analysis in OECD´ countries, in the context of Hofstede model of social dimensions, we found that the cause of this phenomenon is the significance of the impact of the national socio-cultural profile of consumers in the subjective perception of the brand value. On the example of Slovak Republic was confirmed that customers perceive as more valuable the brands, which social-cultural profile of the country of origin is convergent with the national. Subsequently, we identified individual attributes of the socio-cultural profile with the sources of individually perceived the brand value.
Практика показала, що неприйнятна модель брендингу може бути моделлю брендингу, яка раніше була дуже доречною на інших ринках або для іншого бренду. Під час застосування кластерного аналізу в країнах ОЕСР в контексті моделі соціальних вимірів Хофстеда ми виявили, що причиною цього явища є значимість впливу національного соціокультурного профілю споживачів на суб'єктивне сприйняття цінності бренду. На прикладі Словацької Республіки було підтверджено, що клієнти вважають більш цінними бренди, соціально-культурний профіль країни походження яких зближується з національним. Згодом ми визначили індивідуальні атрибути соціокультурного профілю з джерелами індивідуального сприйняття цінності бренду.
Практика показала, что неприемлемая модель брендинга может быть моделью брендинга, которая ранее была очень уместной на других рынках или для другого бренда. При применении кластерного анализа в странах ОЭСР в контексте модели социальных измерений Хофстеда мы обнаружили, что причиной этого явления является значимость влияния национального социокультурного профиля потребителей на субъективное восприятие ценности бренда. На примере Словацкой Республики было подтверждено, что клиенты считают более ценными бренды, социально-культурный профиль страны происхождения которых сближается с национальным. Впоследствии мы определили индивидуальные атрибуты социокультурного профиля с источниками индивидуального восприятия ценности бренда.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Algeria Algeria
1
Australia Australia
-1937109205
Austria Austria
438370494
Bangladesh Bangladesh
1
Belarus Belarus
1
Brazil Brazil
29325879
Cambodia Cambodia
-2063392651
Canada Canada
31115
Chile Chile
1
China China
1354932440
Czechia Czechia
177633
Denmark Denmark
141616
Egypt Egypt
-2063392638
Ethiopia Ethiopia
1
France France
1945800852
Germany Germany
161613
Ghana Ghana
1
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
183543
Hungary Hungary
1704124
Iceland Iceland
1
India India
-2063392631
Indonesia Indonesia
149169
Iran Iran
684183566
Ireland Ireland
1518509536
Israel Israel
86079
Italy Italy
1351617632
Jamaica Jamaica
200085
Japan Japan
1
Kenya Kenya
223172567
Kuwait Kuwait
1
Lithuania Lithuania
111839
Macao SAR China Macao SAR China
1518509533
Malaysia Malaysia
-106518691
Malta Malta
1
Moldova Moldova
1
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
205370
New Zealand New Zealand
175867
Nigeria Nigeria
92411
Pakistan Pakistan
1
Peru Peru
27004
Philippines Philippines
-2063392643
Qatar Qatar
1
Romania Romania
-2063392642
Russia Russia
30475
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1351617630
South Africa South Africa
684183564
South Korea South Korea
184406
South Sudan South Sudan
1
Spain Spain
70711
Sri Lanka Sri Lanka
1269192696
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Taiwan Taiwan
3408277
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
36942
Tunisia Tunisia
1
Turkey Turkey
1159996134
Ukraine Ukraine
70306
United Arab Emirates United Arab Emirates
48324
United Kingdom United Kingdom
673226518
United States United States
-1937109203
Unknown Country Unknown Country
438370492
Uzbekistan Uzbekistan
1
Vietnam Vietnam
-2063392635

Downloads

Austria Austria
438370495
Azerbaijan Azerbaijan
1
Bangladesh Bangladesh
1
Canada Canada
-2063392647
Chile Chile
246891470
China China
-1937109204
Czechia Czechia
92801
Egypt Egypt
52845
Estonia Estonia
1
Finland Finland
169656
France France
42225
Germany Germany
173140
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
186589
Hungary Hungary
1
India India
167696
Indonesia Indonesia
207306
Israel Israel
1
Italy Italy
1351617634
Jamaica Jamaica
1
Japan Japan
123375
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
209635
Luxembourg Luxembourg
1
Macao SAR China Macao SAR China
1
Malaysia Malaysia
62402
Morocco Morocco
1
Nepal Nepal
1945800850
Netherlands Netherlands
77725
Nigeria Nigeria
50097
Pakistan Pakistan
1
Peru Peru
1269192690
Philippines Philippines
215239
Qatar Qatar
1
Romania Romania
71383
Russia Russia
1
Singapore Singapore
3408279
Slovakia Slovakia
213152
South Africa South Africa
684183565
South Korea South Korea
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
196337
Thailand Thailand
1
Togo Togo
1
Turkey Turkey
1159996135
Ukraine Ukraine
529905487
United Arab Emirates United Arab Emirates
1058909768
United Kingdom United Kingdom
-2063392630
United States United States
-1937109206
Unknown Country Unknown Country
1351617627
Vietnam Vietnam
-2063392632

Files

File Size Format Downloads
Kliestikova_Janoskova_mmi_2017_3_149_157.pdf 438,28 kB Adobe PDF -22190698

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.