Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66148
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Практичні аспекти бізнес-планування в системі реалізації інвестиційного проекту
Other Titles Практические аспекты бизнес-планирования в системе реализации инвестиционного проекта
Practical aspects of business planning in the system of investment project implementation
Authors Letunovska, Nataliia Yevhenivna  
Далечін, О.Ю.
Бєляєва, К.О.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-8207-9178
Keywords бізнес-планування
бизнес-планирование
business planning
інвестиційний проект
инвестиционный проект
investment project
структура бізнес-плану
структура бизнес-плана
business plan structure
інвестиційна привабливість
инвестиционная привлекательность
investment attractiveness
іноземні інвестиції
иностранные инвестиции
foreign investment
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66148
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Летуновська, Н.Є. Практичні аспекти бізнес-планування в системі реалізації інвестиційного проекту [Текст] / Н.Є. Летуновська, О.Ю. Далечін, К.О. Бєляєва // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – С. 226-235. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-21.
Abstract У статті досліджуються показники інвестиційної привабливості України. Націленість вітчизняної економіки на досягнення кращих позицій у рейтингах та залучення більшої кількості іноземних інвестицій зумовлюють актуалізацію такого виду діяльності як бізнес-планування. Здійснено порівняльний аналіз існуючих методик щодо побудови бізнес-планів за структурою. Відсутність чіткого підходу до технології розроблення бізнес-плану в Україні зумовила доцільність розроблення авторської практично апробованої методики здійснення бізнес-планування, операційний розподіл якої при правильному адаптуванні дає можливість коректно спланувати графік та наповненість усієї сукупності необхідних робіт для успішного завершення бізнес-проекту.
В статье исследованы показатели инвестиционной привлекательности Украины. Нацеленность отечественной экономики на достижение лучших позиций в рейтингах и привлечение большего количества иностранных инвестиций обусловливают актуализацию такого вида деятельности как бизнес-планирование. Проведен сравнительный анализ существующих методик построения бизнес-планов по соответствующей структуре. Отсутствие четкого подхода к технологии разработки бизнес-плана в Украине определяет целесообразность разработки авторской практически апробированной методики осуществления бизнес-планирования, операционное распределение которой при правильной адаптации дает возможность корректно спланировать график и наполненность всей совокупности необходимых работ для успешного завершения бизнес-проекта.
Under the present economic conditions important role in creating a favorable environment for the development of national economy belongs to foreign investment. Involvement of foreign investment in th economy gives the recipient countries a number of benefits, most important of which are: to improve the balance of payments, the possibility of innovative technologies transfer and «know-how», a comprehensive utilization of territory resources, export potential increasing, along with the reduction of dependence on imports, which in the end gives a positive socio-economic impact. The focus of Ukraine on improving the performance of investment attractiveness and achieving the expected challenges facing the national economy at present, contribute in the near future the rising popularity of such sphere of activity as business planning. Despite the availability of a sufficient number of works on the subject of business planning, the practical aspects of the business plan specifics in Ukrainian business environment are not investigated enough. The aim of the article. The article investigates the performance of investment attractiveness of Ukraine. The reasons which can induce a foreign partner to invest are investigated. Interest in the techniques of writing a business plan is due to the fact that this document is the main tool for visual representation of commercial and investment ideas to project initiator. It is a way of attracting the attention of investors and attracting external resources for the implementation of business projects. The authors made comparative analysis of existing methodologies to creating business plans. The lack of a clear approach to technology development for business plans in Ukraine leds to the development feasibility of the author practically tested procedures for business planning, operational division of which makes it possible to plan correctly the schedule and fullness of all necessary work for completing business project. The results of the analysis. The study found that there are a number of factors that determine the importance of additional investments into the economy of Ukraine. The significant role in investment politics plays the well thought-out business planning of each project. Creation of successful startup or implementation of innovative changes in the company is impossible without the development of a business plan. The article compared the most famous international methods of preparing a business plan and the authors concluded that the domestic realities make urgent the issue of introduction the own ideological model of business planniing. The author methodological consistency of work to develop a business plan shows the percentage share of each stage of business planning in the totality of transactions necessary to the successful completion and presentation of the results of business project. Conclusions and directions of further researches. Thus, the presented operating division will enable accurately and efficiently plan the work in the process of business planning. Issues that deserve attention in further research concerning the definition of place of business planning in the implementation of significant changes in the company in various fields of activity.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Germany Germany
3921252
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
7842503
United Kingdom United Kingdom
700302
United States United States
7842504
Unknown Country Unknown Country
1400421

Downloads

China China
1
France France
1
Germany Germany
114426
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
3921252
United Kingdom United Kingdom
180
United States United States
7842503
Unknown Country Unknown Country
12

Files

File Size Format Downloads
Letunovska_Dalechin_Bieliaieva_mmi_2017_3_226_235.pdf 308,58 kB Adobe PDF 11878380

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.