Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66153
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The substantiation of the strategy of social responsibility of the enterprise with the aim of providing efficiency of its activities
Other Titles Обгрунтування стратегії соціальної відповідальності підприємства з метою забезпечення результативності його діяльності
Обоснование стратегии социальной ответственности предприятия с целью обеспечения результативности его деятельности
Authors Harafonova, O.
Zhosan, G.
Akimova, L.
ORCID
Keywords social responsibility
соціальна відповідальність
социальная ответственность
productivity activities
результативність діяльності
результативность деятельности
consistency of purposes and interests
узгодженість цілей з інтересами
согласованность целей с интересами
complex indicator of enterprise social responsibility
комплексний показник соціальної відповідальності підприємства
комплексный показатель социальной ответственности предприятия
generalizing productivity activities indicator of enterprise
узагальнюючий показник результативності діяльності підприємства
обобщающий показатель результативности деятельности предприятия
matrix Social responsibility – Productivity activities
матриця «Соціальна відповідальність – Результативність діяльності»
матрица «Социальная ответственность - результативность деятельности»
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66153
Publisher Sumy State University
License
Citation Harafonova, O. The substantiation of the strategy of social responsibility of the enterprise with the aim of providing efficiency of its activities [Текст] = Обгрунтування стратегії соціальної відповідальності підприємства з метою забезпечення результативності його діяльності / O. Harafonova, G. Zhosan, L. Akimova // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 267-279. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-25.
Abstract The purpose of the article is the substantiation of strategies scenarios of the enterprise in the field of social responsibility by constructing the matrix "Social responsibility – productivity activities", with the aim of improving the level of efficiency of the enterprise activity (for an example of food industry enterprises). There was substantiated the strategy of social responsibility of the enterprise through the development of the matrix "Social responsibility – efficiency of the activities "with quadrants (I. "The Leaders of trust" – progressive adaptants; II "The Skeptical businessmen" progressive dezadaptants; III "Foolish organization " regressive dezadaptants; IV "Inexperienced idealists " – regressive dezadaptants) and corresponding directions of the improvement of social responsibility, namely: improvement of economic potential, optimization of environmental policy, promotion of socio-work activities, regulation of legal relations, which will boost efficiency of the activities. The matrix is built on the basis of the calculated in previous researches generalizing indicator of the effectiveness of activities and complex indicator of social responsibility.
Метою даної статті є обґрунтування сценаріїв стратегій підприємства в області соціальної відповідальності шляхом побудови матриці «Соціальна відповідальність - продуктивність праці» з метою підвищення рівня ефективності діяльності підприємства (на прикладі підприємств харчової промисловості). В статті обґрунтовано стратегії соціальної відповідальності підприємства на основі розробки матриці «Соціальна відповідальність - Результативність діяльності», в якій передбачені квадранти (І. «Лідери довіри» - прогресивні адаптантов; ІІ «Скептичні ділки» - прогресивні дезадаптанти; ІІІ «Необачні організатори» - регресивні дезадаптанти; IV «Недосвідчені ідеалісти» - регресивні дезадаптанти) і відповідні їм напрями підвищення соціальної відповідальності, а саме: підвищення економічного потенціалу, оптимізація екологічної політики, стимулювання соціально-трудової діяльності, регулювання нормативно-правових відносин, що сприятиме зростанню результативності діяльності. Матрицю побудовано на основі розрахованих в попередніх дослідженнях узагальнюючих показників результативності діяльності і комплексного показника соціальної відповідальності підприємств.
Целью данной статьи является обоснование сценариев стратегий предприятия в области социальной ответственности путем построения матрицы «Социальная ответственность - производительность труда» с целью повышения уровня эффективности деятельности предприятия (на примере предприятий пищевой промышленности). В статье обоснованы стратегии социальной ответственности предприятия на основе разработки матрицы «Социальная ответственность - Результативность деятельности», в которой предусмотренны квадранты (І. «Лидеры доверия» - прогрессивные адаптанты; ІІ. «Скептические дельцы» - прогрессивные дезадаптанты; ІІІ. «Неосмотрительные организаторы» - регрессивные дезадаптанты; IV. «Неопытные идеалисты» - регрессивные адаптанты) и соответствующие им направления повышения социальной ответственности, а именно: повышение экономического потенциала, оптимизация экологической политики, стимулирования социальнотрудовой деятельности, регулирования нормативно-правовых отношений, которое будет способствовать росту результативности деятельности. Матрица построена на основе рассчитанных в предыдущих исследованиях обобщающих показателей результативности деятельности и комплексного показателя социальной ответственности предприятий.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
44444
Denmark Denmark
1
Germany Germany
5553
Greece Greece
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
3703
Italy Italy
11109
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Pakistan Pakistan
1
Palestinian Territories Palestinian Territories
88890
Singapore Singapore
1063593
South Korea South Korea
22222
Spain Spain
1
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
354633
United Kingdom United Kingdom
177779
United States United States
2127185
Unknown Country Unknown Country
354632

Downloads

China China
4253754
Germany Germany
1
India India
1
Iran Iran
1
Lithuania Lithuania
1
Pakistan Pakistan
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
1063592
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
4253754
Unknown Country Unknown Country
6

Files

File Size Format Downloads
Harafonova_Zhosan_Akimova_mmi_2017_3_267_279.pdf 1,09 MB Adobe PDF 9571114

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.