Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66348
Title: Sustainability information disclosure as an instrument of marketing communication with stakeholders: markets, social and economic aspects
Other Titles: Розкриття інформації зі сталого розвитку як інструмент маркетингових комунікацій компаній зі стейкхолдерами: маркетингові, соціальні та економічні аспекти
Раскрытие информации по устойчивому развитию как инструмент маркетинговых коммуникаций со стейкхолдерами, маркетинговые, социальные и экономические аспекты
Authors: Васильєва, Тетяна Анатоліївна
Васильева, Татьяна Анатольевна
Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
Leonov, Serhii Leonidovych
Макаренко, Інна Олександрівна
Макаренко, Инна Александровна
Makarenko, Inna Oleksandrivna
Sirkovska, N.
Keywords: marketing
reporting on sustainable development
accounting for ESG-criteria
sustainable development
innovation development
stakeholder
marketing communications
маркетинг
звітність зі сталого розвитку
облік за ESG-критеріями
сталий розвиток
інноваційний розвиток
стейкхолдери
маркетингові комунікації
отчетность по устойчивому развитию
учет по ESG-критериям
устойчивое развитие
инновационное развитие
стейкхолдеры
маркетинговые коммуникации
Issue Year: 2017
Publisher: Sumy State University
Citation: Sustainability information disclosure as an instrument of marketing communication with stakeholders: markets, social and economic aspects [Текст] = Розкриття інформації зі сталого розвитку як інструмент маркетингових комунікацій компаній зі стейкхолдерами: маркетингові, соціальні та економічні аспекти / T. Vasilieva, S. Lieonov, I. Makarenko, N. Sirkovska // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 4. - С. 350-357. - DOI: 10.21272/mmi.2017.4-31
Abstract: In the context of the inability of the traditional corporate reporting paradigm to meet the stakeholders need, the new sustainability accounting paradigm and sustainability disclosure information as its communication tool has a number of marketing, social and economic benefits. It brings particular importance to attracting financing for innovative development and innovation activities of companies. The analysis of peculiarities Ukrainian companies sustainability reporting testifies the initial stage of its formation. At the same time, the authors underline the increase of companies’ innovation potential with more transparent sustainability reporting, which takes into account socio-ecological and economic aspects of activity and meets the needs of stakeholders in the current conditions.
В умовах неспроможності традиційної парадигми корпоративної звітності задовольнити запити стейкхолдерів, нова парадигма обліку сталого розвитку та її комунікаційний інструмент – розкриття інформації зі сталого розвитку мають ряд маркетингових, соціальних та економічних переваг. Особливого значення воно набуває для залучення фінансування інноваційного розвитку та інноваційної діяльності компаній. Проведений аналіз особливостей поширення звітності зі сталого розвитку серед українських компаній засвідчує початковий етап її становлення. При цьому підвищення їх інноваційного потенціалу автори вбачають за рахунок більш прозорої звітності зі сталого розвитку, яка враховує соціо-еколого-економічні аспекти діяльності та відповідає запитам стейкхолдерів у сучасних умовах.
В условиях несостоятельности традиционной парадигмы корпоративной отчетности удовлетворить запросы стейкхолдеров, новая парадигма учета устойчивого развития и ее коммуникационный инструмент – раскрытые информации по устойчивому развитию имеют ряд маркетинговых, социальных и экономических преимуществ. Особое значение оно приобретает в формировании основы для привлечения финансирования инновационного развития и инновационной деятельности компаний. Проведенный анализ особенностей распространения отчетноти по устойчивому развитию среди украинских компаний свидетельствует о начальном этапе ее становления. Повышение инновационного потенциала компаний авторы видят за счет более прозрачной отчетности по устойчивому развитию, которая учитывает социо-эколого-экономические аспекты деятельности и соответствует запросам стейкхолдеров в современных условиях.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66348
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other1
Germany1
Ukraine2
United States9
Downloads
Other1
China3
Germany1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Vasilieva.pdf188.69 kBAdobe PDF5Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.