Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68420
Title: Оцінювання постачальників у логістичних (дистрибуційних) каналах комерціалізації інноваційної продукції
Other Titles: Оценка поставщиков в логистических (дистрибуционных) каналах коммерциализации инновационной продукции
Evaluation of suppliers in the logistic (distribution) channels of the innovative products commercialization
Authors: Bilovodska, Olena Anatoliivna 
Keywords: постачальник
матеріальні ресурси
логістичний (дистрибуційний) канал
комерціалізація інноваційної продукції
промислове підприємство
ПАТ "Сумихімпром"
поставщик
материальные ресурсы
логистический (дистрибуционный) канал
коммерциализация инновационной продукции
промышленное предприятие
ОАО "Сумыхимпром"
supplier
material resources
ogistic (distribution) channel
commercialization of innovative products
ndustrial enterprise
PJSC Sumykhimprom
Issue Year: 2018
Publisher: Сумський державний університет
Citation: Біловодська, О.А. Оцінювання постачальників у логістичних (дистрибуційних) каналах комерціалізації інноваційної продукції [Текст] / О.А. Біловодська // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2018. - №1. - С. 45-61. - DOI: 10.21272/mmi.2018.1-03.
Abstract: На основі удосконаленого теоретико-методичного підходу, який дозволяє виконувати полівимірний аналіз ресурсів при комерціалізації інноваційної продукції і ґрунтується на триєдиному синтезі методів АВС-, XYZ, VEN-аналізів, виконано оцінку постачальників матеріальних ресурсів у логістичних (дистрибуційних) каналах промислового підприємства хімічної галузі. Для цього здійснено бінарне поєднання методів та побудовано тривимірну матрицю, що відображає застосування удосконаленого підходу, деталізовано кожен її квадрант, визначено відповідні рекомендації щодо управління постачальниками згідно з отриманими результатами для промислового підприємства хімічної галузі ПАТ "Сумихімпром".
На основе усовершенствованного теоретико-методического подхода, который позволяет выполнять полиизмеримый анализ ресурсов при коммерциализации инновационной продукции и основывается на триедином синтезе методов АВС, XYZ, VEN-анализов, выполнена оценка поставщиков материальных ресурсов в логистических (дистрибуционных) каналах промышленного предприятия химической отрасли. Для этого осуществлено бинарное сочетание методов и построена трехмерная матрица, отражающая применение усовершенствованного подхода, детализирован каждый ее квадрант, определены соответствующие рекомендации по управлению поставщиками согласно полученным результатам для промышленного предприятия химической отрасли ОАО "Сумыхимпром".
The enterprise-manufacturer, which is interested in effective sales of its products and rationalization of the distribution system of production, should constantly coordinate and improve the quality of material resources in the organization of supply. This is especially true for innovative products, the production and commercialization of which is associated with increased risk and additional costs. It should be noted that in practice, modern industrial enterprises are constantly faced with problems related to the search, selection and support of effective interactions with suppliers, which is an integral part of the logistical or distribution channels, which are intended to bring raw materials, semi-finished products and other material resources to ensure production of competitive products. Therefore, it is necessary to continuously optimize the work in the supply channels, taking into account the accuracy of forecasting changes in the need for resources, optimality of deliveries, and the grouping of suppliers, depending on the degree of importance of the resources they supply. The aim of this article is to assess the suppliers in the logistic (distribution) channels of the enterprise-manufacturer in the field of chemical industry on the basis of the application of the advanced theoretical-methodical approach, which involves the triple synthesis of the methods ABC-, XYZ, VEN-analyzes. Research results. On the basis of the advanced theoretical and methodical approach, which allows to perform polydimensional analysis of resources at the commercialization of innovative products and is based on the triple synthesis of the methods of ABC-, XYZ, VEN-analyzes, the estimation of suppliers of material resources in the logistic (distribution) channels at the industrial enterprise of the chemical industry is performed. To do this, a binary combination of methods was implemented and a three-dimensional matrix was constructed, reflecting the application of the improved approach, detailing each quadrant thereof, and determining the appropriate recommendations for managing suppliers according to the results obtained for the industrial chemical company PJSC Sumykhimprom.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68420
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other16
Downloads
Other10


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Bilovodska_otsiniuvannia_postachalnykiv.pdf641.54 kBAdobe PDF10Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.