Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68756
Title: Consumer behaviour in innovative products purchasing process
Other Titles: Поведінка споживачів у процесі придбання інноваційних товарів
Authors: Dunska, M.
Salkovska, J.
Batraga, A.
Braslina, L.
Keywords: поведінка споживачів
інноваційний продукт
інноваційна упаковка
адаптація до інновацій
інновації
поведение потребителей
инновационный продукт
инновационная упаковка
адаптация к инновациям
инновации
consumer behaviour
innovative product
innovative product purchasing process
adaptation to a new product
product innovation
Issue Year: 2018
Publisher: Sumy State University
Citation: Consumer behaviour in innovative products purchasing process [Текст] / M. Dunska, J. Salkovska, A. Batraga, L. Braslina // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2018. - № 3. - С. 276-289. - DOI 10.21272/mmi.2018.3-25.
Abstract: На сучасному етапі функціонування світової економіки інновації стали індикатором успішності підприємницької діяльності як передумови ефективного розвитку національної економіки. На основі вивчення теорії поведінки споживачів автори аналізують фактори впливу на поведінку латвійських споживачів при купівлі інноваційно упакованих продуктів харчування та безалкогольних напоїв. В результаті дослідження авторами розроблено рекомендації латвійським компаніям щодо вдосконалення діяльності з маркетингу інноваційних товарів, їх комерціалізації і просування на ринку. Дослідження проводилось на основі структурованих даних, отриманих у ході опитування 458 латвійських респондентів (структура вибірки: 59,65% жінок та 40,35% чоловіків). Усі респонденти були розділені на шість вікових груп, починаючи з 18 років, вікова група молодше 18 років не бралась до уваги, оскільки представники цієї групи не мають особистих доходів для придбання продуктів харчування та безалкогольних напоїв. У відповідності до отриманих результатів автори виокремлюють основні специфічні характеристики респондентів за рівнем їх ставлення до інноваційних товарів, розділяючи їх на: "інноваторів", "послідовників" та тих, що "повільно адаптуються". З метою оцінки взаємозв’язку між рівнем доходів, віком, гендерною ознакою респондентів та рівнем їх ставлення до інноваційних товарів, автори використовували кореляційний аналіз. Отримані результати свідчать про позитивну кореляцію між рівнем доходів та ставленням споживачів до інноваційних товарів. Так, в групі "інноваторів" частка осіб з високим рівнем доходу була найбільшою, у групі "послідовників" – середньою, у групі споживачів, які "повільно адаптуються" – найнижчою. Автори наголошують, що в цілому для ринку продуктів харчування та безалкогольних напоїв характерна швидка адаптація споживачів до інноваційної упаковки, пояснюючи це низькими витратами на впровадження інновацій у порівнянні з іншими видами товарів.
Nowadays, innovation has become one of the most important preconditions for a successful business and, consequently, also for successful development of national economy and economics. The aim of the article is to assess the factors influencing the behaviour of Latvian consumers, purchasing innovative packaged food and non-alcoholic beverages, based on theoretical aspects of consumer behaviour in innovative products purchasing process. As the result of the research, proposals were made for Latvian companies for improving innovative products marketing activities, commercialization and promotion of innovative products. A structured data collection was carried out using questionnaires, which resulted in a survey of 458 respondents from all over Latvia. The surveyed respondents by gender were 59.65% females and 40.35% males. The respondents were divided into 6 age groups, starting from 18 years old. The authors chose not to interrogate young people under the age of 18, assuming that they had no personal and independent income to purchase packaged food and non-alcoholic beverages. According to the findings, the authors allocated the main characteristics of respondents by their adaptation to innovative products: "innovators", "followers" and "slowly adapting". Under this research, the authors used the correlation analysis to estimate the relations between the level of income, age and gender of respondents and the type of consumer in relation to innovations was revealed. The higher income level is, the higher is the proportion of people who perceive themselves as innovators or quickly adapting in the field of packaged food and non-alcoholic beverages, and the lower income level is, the greater is the proportion of slowly adapting people. In general, the specificity of packaged food and nonalcoholic beverages is explained with the fact that consumers adapt to innovative products of this category much faster because it does not require large investments.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68756
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other12
Downloads
Other6


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Dunska_consumer_behaviour.pdf416.19 kBAdobe PDF6Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.